ایمن کردن اکانت دراپ باکس

از چه طریقی اکانت دراپ باکس خود را ایمن کنیم؟

سرویس ذخیره سازی دراپ باکس یکی از پرطرفدارترین گزینه ها برای ذخیره فایل می باشد که کاربران بیشماری دارد. دراپ باکس در ماه می 2016 اقدام به معرفی وبلاگ رسمی خود نمود که هم اکنون دارای بیش از نیم میلیارد کاربر است، با این تعداد کاربر اطلاعات بیشماری در این سرویس کلود ذخیره شده و هیچ کس دوست ندارد که سایر افراد اطلاعات شخصی او را مشاهده کنند. چنانچه شما نیز یکی از کاربران دراپ باکس هستید، زمان آن فرا رسیده که امنیت اکانت خود را بالا ببرید، با ما در این مقاله همراه باشید تا روش انجام این کار را به شما شرح دهیم.

شاید این ترفند بسیار پیش پا افتاده به نظر برسد، اما لازم است یک پسورد قوی انتخاب کنید

احتمالا میلیون ها بار این جمله را شنیده اید، اما این کار از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و چنانچه در حال استفاده از یک پسورد ضعیف هستید، اکانت شما تحت ریسک هک شدن و دستکاری اطلاعات توسط سایر اشخاص می باشد، از این رو با انتخاب یک پسورد مناسب و قوی جلوی افرادی را که می خواهند در اطلاعات شما سرک بکشند، بگیرید.

هرچه پسورد پیچیده تری انتخاب کنید، به موازات آن امنیت اکانت شما نیز بالاتر می رود، برای این کار می توان از ابزارهایی مانند LastPass بهره جست. استفاده از این ابزارها نه تنها شما را قادر به ساخت یک پسورد قوی و غیرقابل حدس زدن می کند، بلکه می توانید این پسوردها را ذخیره کنید. بدین ترتیب تنها کار لازم به خاطرسپاری پسورد اصلی بوده و دیگر نیازی به حفظ چندین پسورد دیگر که برای وب سایت های مختلف استفاده می کنید وجود ندارد. به غیر از LastPass گزینه های دیگری نیز در دسترسند و با کمی جستجو در اینترنت می توانید ابزار دلخواه خود را برای این کار انتخاب نمایید.

جهت تغییر پسورد دراپ باکس، اولین قدم وارد شدن به وب سایت Dropbox می باشد، در آنجا بر روی آواتار خود که در گوشه بالا، سمت راست قرار گرفته کلیک کرده و Settings را انتخاب کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

منوی تنظیمات در یک زبانه جداگانه نمایش داده خواهد شد، بر روی بخش Security کلیک کنید، اولین گزینه در این منوی Change Password است که باید بر روی آن کلیک نمایید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

در ابتدا باید پسورد قدیمی خود را وارد کرده و سپس پسورد جدید را انتخاب کنید، در انتخاب پسورد دقت کنید و یک پسورد قوی و نسبتا طولانی را برگزینید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

استفاده از احراز هویت دومرحله ای

شاید این اقدام نیز برای شما آشنا باشد، اما همانند انتخاب یک پسورد قوی، اهمیت بسیار زیادی دارد. حال که چنین امکانی در اختیار شما قرار گرفته، بهتر است از آن استفاده کنید.

احراز هویت دومرحله ای در حقیقت یک لایه امنیتی ثانویه برای اکانت شما تلقی می شود که پس از راه اندازی آن، نه تنها به پسورد خود برای ورود به اکانت دراپ باکس نیاز خواهید داشت، بلکه لازم است کدی را که به گوشی شما ارسال شده است، وارد کنید. با این کار اگر کسی پسورد شما را هم بداند، قادر به ورود به اکانت شما نمی شود، مگر اینکه گوشی شما دزدیده شود. روش های گوناگونی برای دریافت این کد وجود دارند، یکی از آنها ارسال از طریق پیامک است و راه دیگر بهره گیری از اپلیکیشن های احراز هویت همچون Google Authenticator یا Authy می باشد.

وقتی که به وب سایت دراپ باکس وارد شدید، بر روی آوارتار خود در گوشه بالا سمت راست کلیک کرده و Settings را انتخاب نمایید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

در منوی Settings بر روی زبانه Security کلیک کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

درست در قسمت زیر Password، بخشی تحت عنوان Two-step verification را مشاهده می کنید، بر روی Enable کلیک کرده و در دیالوگی که نمایش داده شد Get started را بزنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

در دیالوگ بعدی پسورد کنونی خود را وارد کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

صفحه بعدی از شما می خواهد یک متد جهت دریافت کد امنیتی انتخاب کنید، استفاده از اپلیکیشن هایی مانند Authy به سبب امنیت بیشتر پیشنهاد می شود.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

چنانچه از اپلیکیشن های احراز هویت استفاده کنید، در صفحه بعدی یک QR کد را به شما نمایش خواهد داد و باید از طریق اپلیکیشن این کد را اسکن کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

چنانچه تنها مایل به استفاده از گوشی خود هستید، در اینجا شماره موبایل خود را وارد کنید. اگر از یک اپلیکیشن احراز هویت استفاده می کنید، لازم است شماره موبایل خود را به عنوان یک بکاپ وارد کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

در مرحله آخر دسترسی خود به کدها را با وارد کردن کد کنونی به تایید می رسانید که یا از طریق اپلیکیشن و یا از طریق پیامک به طور خودکار دریافت کرده اید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

با این کار لیستی از 10 کد بکاپ را مشاهده می کنید که باید در مکان امنی آنها را نگهداری کرد، این کدها برای شرایطی که دسترسی به اکانت خود ندارد و گوشی شما نیز در دسترس نیست، به کمک شما می آیند.

نشست های کنونی، گوشی ها و اپلیکیشن های متصل را مدیریت کنید

بخش دیگری که دربرگیرنده اطلاعات بیشتری در ارتباط با اکانت دراپ باکس شماست، در زیر منوی Security دراپ باکس قرار گرفته، در این قسمت نشست های کنونی، گوشی هایی که به اکانت شما لینک شده اند و همچنین اپلیکیشن هایی که دسترسی به اکانت را برای آنها مجاز کرده اید، فهرست شده اند.

لازم است به جزئیات این بخش دقت کنید، چنانچه گوشی قدیمی شما که دیگر از آن استفاده نمی کنید در اینجا فهرست شده است، آن را پاک کنید. هیچ چیز اضافه ای نباید در این قسمت وجود داشته باشد.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

شرایط مشابهی برای اپلیکیشن ها نیز برقرار است، اگر هریک از اپلیکیشن های فهرست شده در این بخش را مورد استفاده قرار نمی دهید، دسترسی آن را لغو کنید.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

کاربران پیشرفته: فایل های حساس دراپ باکس را رمزگذاری کنید

تمامی این اقدامات احتیاطی تنها در صورتی که دراپ باکس قادر به تامین امنیت اکانت شما باشد، مفید خواهد بود. در صورتی که شخص دیگری به گوشی یا کامپیوتر شما دسترسی پیدا کند که فایل های دراپ باکس در آن است، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ به منظور حفاظت بیشتر از اطلاعات شخصی و حساس، می توانید فایل ها را به صورت رمزگذاری شده در دراپ باکس ذخیره کنید. جهت دسترسی به این فایل های رمزگذاری شده، باید کد رمزگذاری را بدانید. بدون اطلاع از کلید رمزگذاری مشاهده این فایل ها امکان پذیر نیست و تنها کاری که فرد مجرم می تواند در صورت دسترسی به اکانت شما انجام دهد، پاک کردن آنهاست، از این رو همواره یک بکاپ از فایل های خود تهیه کنید.

دراپ باکس روشی برای رمزگذاری فایل ها در اختیار شما قرار نمی دهد، اما خود می توانید به تنهایی این کار را انجام دهید. برخی افراد ساخت یک VeraCrypt volume و ذخیره آن در دراپ باکس را ترجیح می دهند، اما اگر به دنبال گزینه کاربرپسندتری با اپلیکیشن های موبایل هستید، BoxCryptor نیز یک راه حل بسیار مناسب می باشد. کاربران لینوکس قادر به استفاده از EncFS برای انجام عملیات رمزگذاری هستند.

ایمن کردن اکانت دراپ باکس

اقداماتی که برای ایمن کردن اکانت دراپ باکس لازم است، چندان پیچیده نمی باشد و زمان زیادی نیز نمی گیرد. از این رو بهتر است با صرف زمان برای انجام این کار خیال خود را از بابت امنیت اکانت خود راحت کنید.

 

http://www.howtogeek.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید