درآمد بازی های موبایل

درآمد 41 میلیارد دلاری بازی های موبایل در سال 2016، رکوردشکن شد

بازی های موبایل طرفداران بیشماری از تمامی اقشار و رده های سنی جامعه را مجذوب خود کرده اند و با عرضه بازی های جذاب و سرگرم کننده، این محبوبیت همچنان در حال افزایش می باشد. بر اساس مطالعه صورت گرفته از سوی SuperData Research، این صنعت در سال 2016 به دستاوردهای بی نظیری رسیده و توانسته به 41 میلیارد دلار درآمد دست پیدا کند، به گفته آنها این موفقیت تاریخی به لطف روی کار آمدن بازی هایی جنجالی مانند پوکمون گو و کلش رویال تحق یافته و مارکت بازی های موبایل هم اکنون به اندازه ای کافی بالغ شده و می توان آن را از لحاظ امکانات و ویژگی ها به دنیای پی سی و بازی های کنسول تشبیه کرد.

با وضعیت حاکم از توسعه دهندگان و ناشرین انتظار می رود که به ساخت محتوا با کیفیت بسیار بالایی بپردازند و تنها از طریق سرمایه گذاری بیشتر در حوزه بازاریابی، دستیابی به موفقیت مسیر می شود.

درآمد بازی های موبایل

با درآمد سالیانه 41 میلیارد دلار، بازی های موبایل حدود 6 میلیارد دلار بیشتر از سال گذشته تولید کرده اند و در همین بازه زمانی، بازی های پی سی و کنسول توانستند به ترتیب، درآمد 35.8 میلیارد دلار و 6.6 میلیارد دلار را تولید نمایند. با این تفاسیر بازی های موبایل نبض صنعت بازی سازی را در دست گرفته اند و 50 درصد از درآمد کل سالیانه این صنعت به بازی های موبایل تعلق دارد، از طرفی حدود 45 درصد از درآمد سالیانه از طریق سرگرمی های تعاملی حاصل شده و این حوزه به درآمد 91 میلیارد دلار در سال 2016 دست یافته که خود یک رکورد چشم گیر برای این صنعت به شمار می رود. SuperData Research معتقد است که بخش اعظمی از درآمد تولیدشده توسط صنعت سرگرمی های تعاملی در این سال به بازی های رایگان تعلق دارد.

از سوی دیگر کمپانی هایی که در زمینه تولید سخت افزار و نرم افزار برای واقعیت مجازی به فعالیت می پردازند، توانستند در سال 2016 حدود 2.7 میلیارد دلار به جیب بزنند که این رقم بسیار کمتر از رقم تخمین زده برای این بخش در سال 2015 می باشد. این وضعیت ناامیدکننده تعدادی از کمپانی های فعال در این حوزه را به تفکر وا داشته که استراتژی کلی کسب و کار خود را مورد بازبینی قرار دهند. بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، تقاضای کمتری برای صنعت واقعیت مجازی در سال آینده وجود خواهد داشت، علاوه بر مشکلاتی در ارتباط با تامین کنندگان، قطعات موردنیاز برای هدست های واقعیت مجازی کمیاب و گران قیمت هستند. در کل مطالعه انجام شده توسط SuperData Research نشان می دهد که مارکت بازی های موبایل در حال رشد و پیشرفت بوده و تاثیر چشم گیری در آینده سرگرمی های تعاملی ایفا خواهند کرد. حتی با این وجود که صنعت واقعیت مجازی در ابتدای راه خود قرار دارد، این تکنولوژی در حال ظهور، در رشد بازی های موبایل در آینده به شدت تاثیرگذار است. بسیاری از هدست های واقعیت مجازی مانند Gear VR و Daydream View به اسمارت فون ها برای انجام عملیات خود متکی هستند.

درآمد بازی های موبایل

درآمد بازی های موبایل

درآمد بازی های موبایل

http://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید