اپلیکیشن های کاربردی اندروید

برترین اپلیکیشن های اندرویدی که همتای آی او اس ندارند – بخش اول

سیستم عامل های اندروید و آی او اس ارائه دهنده قابلیت ها و ویژگی های منحصر به فرد خود هستند و هریک از آنها از جنبه ای بر دیگری برتری دارد. توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایل بر این باورند که توسعه اپلیکیشن برای آی او اس ساده تر بوده و کنترل بیشتری بر روی سیستم دارید، اما از طرفی یکی از نقاط قوت اندروید منبع باز بودن آن است و همین ویژگی نیز آزادی عمل بیشتری را در اختیار سازندگان اپلیکیشن قرار می دهد. از ویجت ها و لانچرهای خارق العاده گرفته تا task automators، تمامی اپلیکیشن های انحصاری اندروید قدرت و انعطاف پلتفرم گوگل به را تصویر می کشند.

اپلیکیشن های کاربردی اندروید

در این مقاله قصد داریم به معرفی چند اپلیکیشن اندروید بپردازیم که در پلتفرم آی او اس حضور ندارند.

Solid Explorer

اپلیکیشن Solid Explorer

برخلاف آی او اس، پلتفرم اندروید کاربران خود را قادر به سازماندهی و مدیریت سیستم فایل داخلی گوشی می گرداند. یکی از بهترین اپلیکیشن ها که برای این کار در دسترس است، Solid Explorer نام دارد، این فایل منیجر فوق العاده اندروید یک رابط کاربری دوقسمتی را میهمان گوشی ها و تبلت ها کرده و در عین حال به سبک طراحی متریال دیزاین نیز پایبند مانده است. دو اکسپلورر مجزا و پشیتبانی از درگ-اند-دراپ فرآیند کپی و جابجایی را تسهیل می بخشند و حتی می توانید با ست کردن یک پنل، به مرور سرویس های ذخیره سازی کلود محبوب مانند درایو، دراپ باکس و اسکای درایو بپردازید. Solid Explorer از فایل های ZIP ،TAR و RAR پشتیبانی می کند و عملیات جستجوی شاخص گذاری شده و حالت روت اکسپلورر برای آن دسته از کاربرانی که گوشی خود را روت کرده اند، در این اپلیکیشن تعبیه شده است. علاوه بر این مجموعه امکانات خوب و کاربردی، Solid Explorer از پلاگین های متعددی با امکانات جدیدی مانند USB OTG، سرور پلاگین FTP و غیره نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Chromer

اپلیکیشن Chromer

ضربه زدن بر روی یک لینک درون اپلیکیشن برای باز کردن مرورگر ترجیحی یا درون اپلیکیشن، در جریان کاری شما اختلال ایجاد می کند، اما در صورت استفاده از Chromer این مشکل برطرف خواهد شد.

ترکیب اجزایی از مرورگرهای سبک bubble مانند Quickly و LinkBubble همراه با تب های کاستوم جدید کروم این اپلیکیشن را قدرت بخشیده اند. Chromer یک مرورگر کم حجم و مبتنی بر کروم است که می تواند لینک هایی را که درون اپلیکیشن زده اید، پیش بارگذاری نماید. با یک جباب شناور WebHead مقدار پیشرفت در بارگذاری نمایش داده می شود و با ضربه زدن بر روی WebHead، آخرین صفحات باز شده را مشاهده می کنید و فشار طولانی بر روی WebHead فهرستی از تب های بارگذاری شده را نمایش می دهد و می توانید آنها باز و بسته کرده یا با سایرین به اشتراک بگذارید.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


ADV Screen Recorder

اپلیکیشن ADV Screen Recorder

غیبت اپلیکیشن های تصویربرداری در اکوسیستم آی او اس بسیار مشهود است، اما در گوشی های اندروید چنین مشکلی وجود نداشته و اپلیکیشن های مختلفی برای ضبط ویدیو از صفحه نمایش گوشی در دسترس قرار دارند. یکی از قدرتمندترین گزینه ها ADV Screen Recorder می باشد، این اپلیکیشن امکانات گوناگونی را ارائه می دهد و امکاناتی از قبیل ضبط با رزولوشن ها و بیت ریت های گوناگون، جهت های قابل شخصی سازی، قابلیت ضبط صدا، درج لوگو، متن، ترسیم حاشیه و برش ویدیو در این اپلیکیشن جای داده شده اند.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Greenify

اپلیکیشن Greenify

آیا شما نیز از اپلیکیشن هایی که در پس زمینه اجرا شده و باتری گوشی را تخلیه می کنند به ستوه آمده اید؟ راه حل این مشکل استفاده از Greenify است، این اپلیکیشن، اپلیکیشن های انتخاب شده را در حالت خواب می برد و بدین ترتیب اپلیکیشن قادر به دسترسی به منابع سیستم، پهنای باند یا اجرای فرآیندهای پس زمینه نمی باشد. با این حال Greenify شما را قادر به اجرای اپلکیشن به صورت نرمال نیز می کند. در صورتی که گوشی شما با مشکل حافظه و باتری مواجه است، به جای استفاده از task-killer اپلیکیشن ها را Greenify کنید. این نکته را در ذهن داشته باشید که استفاده از این روش برای تمامی اپلیکیشن ها مناسب نخواهد بود، برای نمونه می توان به آلارم، مسنجر، اپلیکیشن ایمیل یا هرچیزی که نوتیفیکیشن های مهمی نمایش می دهد اشاره کرد.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Muzeiاپلیکیشن Muzei

تصاویر پس زمینه زنده یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد اندروید می باشد، این تصاویر یک بک گراند داینامیک را میهمان صفحه خانه گوشی شما می کنند و انیمیشن ها، قابلیت تغییر تصویر و سایر امکانات بصری جذابیت زیادی به گوشی می بخشند. اپلیکیشن Muzei Live Wallpaper صفحه خانه گوشی اندرویدی شما را به یک گالری زنده از آثار هنری تبدیل می کند و تصاویر چرخان از آثار هنری مختلف بر روی صفحه به نمایش درمی آیند. برای اینکه در مشاهده آیکون ها و ویجت ها با مشکل مواجه نشوید، تصاویر کمی محو شده اند، اما با دو ضربه پشت سر هم می توان عکس را به صورت واقعی مشاهده کرد. علاوه بر این، قادر به فعال سازی گزینه ای برای نمایش عکس های گالری گوشی به صورت پشت سر هم نیز می باشد، بدین ترتیب امکان شخصی سازی بیشتری در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Helium Backup & Restore

اپلیکیشن Helium Backup & Restore

اپلیکیشن بکاپ گیری متعددی برای اندروید ساخته شده اند که یکی از این گزینه ها Titanium Backup است، اما بسیاری از اپلیکیشن ها برای انجام عملیات بکاپ گیری به دسترسی روت نیاز دارند، اما Helium - App Sync & Backup اپلیکیشنی است که با چنین محدودیتی مواجه نمی باشد. مشابه بسیاری از اپلیکیشن های بکاپ گیری، Helium کاربران را قادر به گرفتن بکاپ از اپلیکیشن ها، داده ها، مخاطبین، اس ام اس ها و تاریخچه تماس ها می کند، اما برای این عملیات نیازی به دسترسی روت ندارید. کاربرانی که گوشی آنها روت نشده به یک اپلیکیشن دسکتاپ مجزا نیز نیاز دارند تا گوشی خود را به کامپیوتر وصل کند، اما برای گوشی های روت شده نیازی به این کار نیست. نسخه پولی اپلیکیشن ارائه دهنده ویژگی کلود آپلودینگ بکاپ ها و زمان بندی بکاپ هاست و تبلیغات نیز از آن حذف شده اند.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


AirDroid

اپلیکیشن AirDroid

کامند از راه دور یکی دیگر از زمینه هایی است که اندروید را بر آی او اس پیروز می گرداند. اپلیکیشن AirDroid نیز به همین منظور ساخته شده و کاربران را قادر به کنترل گوشی از طریق مرورگر وب می گرداند و نیاز به وصل کردن کابل را از میان برمی دارد. AidDroid شما را قادر به جابجایی فایل ها از گوشی به صورت بی سیم می کند. ارسال اس ام اس از طریق آن نیز امکان پذیر بوده و می توانید نوتیفیکیشن های خود را مشاهده کنید و به نصب، حذف و مدیریت اپلیکیشن های خود بپردازید. امکان جایگذاری، قفل کردن و پاک کردن داده ها از راه دور نیز وجود دارد.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور


Flud

اپلیکیشن Flud

اپلیکیشن دیگری که در آی او اس همتای آن را پیدا نخواهید کرد تورنت دانلودر می باشد. شاید این اپلیکیشن چندان شناخته شده نباشد، اما Fluid یک اپلیکیش تورنت بسیار خوب بوده که برای موبایل ساخته شده است. آخرین نسخه از این اپلیکیشن رابط کاربری تمیز و مرتب متریال را در خود جای داده و محدودیت سرعت برای آپلود و دانلود نیز در آن وجود ندارد. امکاناتی از قبیل دانلود انتخابی فایل و اولویت و پشتیانی از magnet link، دانلود متوالی و حالت Wi-Fi only در آن جای گرفته است، عملکرد نسخه رایگان مشابه نسخه پولی آن است، با این تفاوت که در نسخه پولی تبلیغات حذف شده اند.

لینک دانلود اپلیکیشن از پلی استور

در مطلب بعدی به معرفی سایر اپلیکیشن های کاربردی در دنیای اندروید خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

 

http://www.tomsguide.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید