اندی رابین

اندی رابین سازنده اندروید، با اسمارت فون جدید خود وارد میدان رقابت با آیفون و پیکسل می شود

با گذشت بیش از دو سال از ترک گوگل، اندی رابین فعالیت خود در صنعت اسمارت فون ها را از سر گرفته و مایل به پیشرفت در عرصه ای است که زمانی توسط خود او پایه گذاری شد.

اندی رابین سازنده سیستم عامل محبوب اندروید است که گوشی بیش از 86 درصد از کاربران را قدرت می بخشد. اما این بار روش ساخت کمی متفاوت خواهد بود، به طوری که رابین قصد دارد هوش مصنوعی را با مهارت های خود در زمینه مهندسی کامپیوتر ترکیب کرده و سخت افزاری برای عرضه به مشتریان تولید نماید.

اندی رابین در این راه پر فراز و نشیب تنها نیست، تیم 40 نفره ای که نام Essential را برای کمپانی برگزیده اند و شامل برخی کارمندان سابق کمپانی های اپل و گوگل هستند، در این راه او را همراهی خواهند کرد.

سازنده اندروید این بار یک اسمارت فون می سازد

ماموریت Essential که هم اکنون نیز در حال توسعه مجموعه ای از محصولات سخت افزاری برای موبایل و خانه های هوشمند است، ترکیب دستگاه های مختلف با یکدیگر می باشد. اما اصلی ترین محصول کمپانی بک اسمارت فون خواهد بود که هیچ قاب و حاشیه ای اطراف صفحه آن قرار نگرفته است.

اسمارت فون مذکور هم اکنون در فاز نمونه سازی اولیه قرار دارد و اندی رابین قصد دارد آن را هم رده گوشی های پرچمدار مانند آیفون و پیکسل سازد. مبنی بر انتظارات، این گوشی از مواد بسیار باکیفیتی ساخته خواهد شد و در ساخت لبه های آن از فلز و برای پنل پشتی نیز از سرامیک استفاده خواهد شد. امکان ارتقای قطعات سخت افزاری، جذاب ترین ویژگی این اسمارت فون است که مشابه اسمارت فون های ماژولار می باشد.

یکی از نمونه های اولیه اسمارت فون رابین دارای صفحه نمایشی بزرگ تر از آیفون 7 پلاس می باشد، با این تفاوت که این گوشی فاقد لبه است و صفحه حساس به فشار را که مشابه تکنولوژی لمس سه بعدی اپل است، در خود جای خواهد داد.

طراحی درگاه اختصاصی گوشی به گونه ای صورت گرفته که امکان شارژ و متصل کردن لوازم جانبی به گوشی، به طور همزمان را مسیر سازد، یکی از این لوازم جانبی دوربین 360 درجه ای است که به درگاه متصل شده و کاربران را قادر به ساخت تصاویر 360 درجه با رزولوشن و کیفیت بالا می کند.

آینده در دست هوش مصنوعی قرار دارد

گوگل در سال 2005 سیستم عامل اندروید را خریداری کرد و رابین 8 سال به عنوان مدیر بخش اندروید، در کمپانی مشغول به کار بود. فعالیت بعدی رابین پس از خداحافظی با گوگل در سال 2014، استارتاپی به نام Playground Global بود که در زمینه دانش روباتیک، هوش مصنوعی و واقعیت افزوده مشغول به کار بود.

بر اساس اظهارات رابین، هوش مصنوعی نقطه عطف عمده ای است که صنعت فناوری آن را تجربه خواهد کرد. هر دهه، پلتفرم های جدید با یکدیگر ادغام می شوند و این بار نوبت هوش مصنوعی رسیده و پلتفرم جدیدی که مبتنی بر داده ها و آموزش سیستم های هوش مصنوعی توسط کاربر می باشد، رسیده است.

قیمت گذاری و دسترسی

بر اساس گزارشات بلومبرگ، آنطور که پیداست رابین قیمتی معادل آیفون 7 را برای این گوشی جدید در نظر گرفته، البته برنامه ها ممکن است در آینده تغییر پیدا کنند. انتظار می رود که گوشی مذکور در اواسط سال عرضه شود و Foxconn نیز مسئولیت ساخت آن را بر عهده بگیرد. اما در گزارش بلومبرگ حرفی از سایر محصولات Essential که هم اکنون در حال توسعه می باشند، به میان نیامده است.

آیا با در نظر گرفتن تجربیات و مهارت های اندی رابین، این گوشی جدید می تواند دنیای اسمارت فون ها را تحت سلطه خود بگیرد؟

 

http://www.techtimes.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید