عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

جمع بندی سال 2016: آماری جالب از درآمد و محبوبیت مارکت های عرضه اپلیکیشن و بازی (گوگل پلی و اپ استور) – بخش دوم

در مطلب قبلی به چندین آمار جالب از دانلودها و درآمد اپ استورهای مختلف پرداختیم، در ادامه به برترین اپلیکیشن و بازی ها بر اساس معیارهای گوناگون پرداخته می شود، با ما همراه باشید.

اپلیکیشن های خرده فروشی در سال 2016 عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند، اما تلاش بیشتری در این زمینه لازم است

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

2016 برای خرده فروشی سال بزرگی بود و اپلیکیشن های خرده فروشی 44 درصد از ترافیک اینترنت و 31 درصد از فروش ها را به خود اختصاص دادند. همانطور که از گراف نیز مشخص است، بخش انبوهی از این رشد به خرده فروشانی مانند آمازون مربوط است که از نوع digital first می باشند. میزان رشد چشمگیری نیز برای فروشگاه های brick and click مانند Walmart و Target در برخی از کشورها مشاهده شد. رشد برای خرده فروشان digital first بسیار بالاست و در برخی از کشورها به 65 درصد رسیده است، از طرفی کاربران بسیاری از کشورها بین دو تا پنج اپلیکیشن خرید را بر روی گوشی خود نصب کرده اند.

نتیجه گیری:

این روزها کاربران به خرید از طریق اسمارت فون ها عادت کرده اند، از سوی دیگر فروشگاه هایی که وجود خارجی دارند و از نوع brick and mortar هستند، میزبان مشکلاتی شدند. رشد در برخی از مناطق خوب بود، اما وضعیت چندان مطلوب هم نبود، چرا که مردم هنوز ترجیح می دهند تا به طور حضوری خریدهای خود را انجام دهند. اما در کل خریدهای دیجیتال تهدیدی برای فروشگاه های واقعی محسوب می شود.


بانکداری مشارکتی در مقابل سرویس های پشتیبانی مالی

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

بانکداری مشارکتی برای اولین بار شاهد تهدیدی از سوی سیستم های پشتیبانی مالی مانند سرویس های بانکداری تحت وب مثل Pay Pal شد. کاربران سرویس هایی مانند Venmo در سال 2016 دو برابر شدند. کاربران زمان بیشتری را صرف کار با اپلیکیشن های بانکداری در مارکت های بالغ می کنند و کاربران کشورهای آمریکا، فرانسه و آلمان بیش از 5 میلیون از نشست های بانکی در 2016 را به خود اختصاص داده اند که در مقایسه به سال 2015 رشد چشم گیری محسوب می شود.

نتیجه گیری:

بانکداری سنتی هنوز هم حوزه موبایل را در دست گرفته، اما برخی نشانه ها حاکی از آنند که سرویس های پشتیبانی مالی در حال پر کردن این شکاف می باشند. PayPal ،Apple Pay ،Samsung Pay و Android Pay اقدامات چشمگیری را صورت داده اند و اپلیکیشن هایی مانند Venmo نیز به سرعت در حال رشد می باشند. انتظار نمی رود که وضعیت کنونی در سال 2017 میزبان تغییرات چندان محسوسی شود، اما به یقین این شکاف کوچک تر خواهد شد. انتظار می رود که بانک های سنتی اقداماتی در حوزه موبایل به انجام رسانند تا در رقابت با رقبای جدید عقب نمانند.


بازی های موبایل در 2016 سال خوب و بزرگی را تجربه کردند

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

مهم ترین وجه تمایز 2016 با سال گذشته در زمینه بازی های موبایل، به درآمد متوسط به ازای هر کاربر مربوط می شود و بسیاری از کشورها در این زمینه رشد چشمگیری را شاهد بودند. در کشورهایی مانند آمریکا این مقدار حدود 5 دلار به ازای هر کاربر است، در حالی که در کشورهایی مانند ژاپن این رقم 30 دلار به ازای هر کاربر می باشد که این ارقام در مقایسه با 2015 رشد محسوسی داشته اند. بازی محبوب پوکمون گو توانست در 110 روز رقم 800 میلیون دلار را از آن خود کند و با مجموع درآمد 950 میلیون دلار در سال 2016 در صدر قرار گرفت و ژانر RPG حدود دو سوم از درآمد بازی ها در ژاپن را از آن خود کرد.

نتیجه گیری:

کاربران در سال 2016 پول بیشتری صرف بازی های موبایل کرده اند. پوکمون گو توانست 800 میلیون دلار درآمد کسب کند که با در نظر گرفتن مدت زمان محدود از عرضه بازی، این درآمد بی سابقه بوده و پوکمون گو بیش از هر بازی مشهوری توانست پول به جیب بزند و در کل درآمد بازی های موبایل به درآمد بازی های کامپیوتری و کنسول رسیده است.


برترین اپلیکیشن ها و بازی های 2016 بر اساس کاربران فعال ماهانه

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

تصویر بالا همه چیز را به وضوح نمایش می دهد، این اپلیکیشن ها و بازی ها بیشتر از همه در سال 2016 مورد استفاده کاربران قرار گرفتند. فیسبوک در سال 2016 چهار اپلیکیشن پرکاربرد در پلی استور داشت و بلیزارد، سوپرسل و Cheetah Mobile نیز چندین مورد از لیست را به خود اختصاص داده اند.

نتیجه گیری:

در این آمار اپلیکیشن های پیش فرض در گوشی های اندروید و آی او اس مد نظر قرار داده نشدند، از این رو اپلیکیشن های گوگل کروم، یوتیوب، گوگل مپ، جیمیل و Google Now در این فهرست حضور ندارند. Cheetah Mobile نیز مورد جالبی است که تنها یک بازی و یک اپلیکیشن دارد.


اپلیکیشن ها و بازی های برتر 2016 بر اساس میزان دانلود

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

این فهرست نیز تا حدودی مشابه لیست قبلی می باشد، فیسبوک در صدر اپلیکیشن های برتر قرار گرفته، در حالی که پوکمون گو برترین بازی می باشد و هر کدام از 10 کمپانی برتر از آمریکا یا چین می باشد. اما کمپانی های برتر در زمینه بازی سازی از مناطق مختلف دنیا هستند.

نتیجه گیری:

در این گراف و گراف قبلی اپلیکیشن هایی را که بیشتر از همه دانلود شده و مورد استفاده قرار گرفته، مشاهده می کنید. کمپانی های برتر شامل ، Vivandi  Electronic Artsصاحب Gameloft و Rovio هستند که در سایر فهرست ها دیده نمی شوند. حضور این توسعه دهندگان در این لیست به سبب وسعت کارها و تلاش های صورت گرفته آنها می باشد، نه به خاطر بازی های پرطرفداری مانند آنچه نیانتیک عرضه کرده است.


اپلیکیشن ها و بازی های برتر 2016 بر اساس میزان درآمد

عملکرد مارکت های اپلیکیشن در 2016

آمار:

در این فهرست اپلیکیشن ها، بازی ها و کمپانی هایی را مشاهده می کنید که در سال 2016 توانستند پول خوبی به جیب زنند. چندین مورد غیر قابل انتظار هم در لیست وجود دارد، اما در کل این فهرست دور از پیش بینی های صورت گرفته نیست.

نتیجه گیری:

چه بر سر Cheetah Mobile  آمد؟ شاید این موضوع کمی عجیب باشد که برخی از حاضرین در لیست اپلیکیشن های برتر از نظر دانلود و میزان استفاده، در این لیست دیده نمی شوند. این شرایط به خوبی وضعیت مارکت های رایگان و پولی را به تصویر می کشد. کاربران چیزهای رایگان را مورد استفاده قرار می دهند، اما برندگان واقعی کسانی هستند که کاربران وفاداری دارند. بسیاری از اپلیکیشن های درآمدزا از مدل اشتراکی استفاده کرده اند، در حالی که درآمدزاترین بازی ها از نوع فریمیوم هستند. این شرایط نشان می دهد که کاربران به طور مستمر اقدام به خرید اپلیکیشن یا بازی نمی کنند و همین وضعیت نیز دلیل وجود بازی های فریمیوم را توجیه می کند.

کدامیک از آمار این لیست شما را شگفت زده کرد؟ در بخش دیدگاه ها ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 

http://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید