ترفندهای تلگرام

آشنایی با 15 ترفند جالب در تلگرام – بخش دوم

تلگرام یکی از پیام رسان های محبوب است که قابلیت های منحصر به فردی را نیز در خود جای داده، در مطلب قبلی چندین ترفند کاربردی در تلگرام را مورد بررسی قرار دادیم، در ادامه به سایر تکنیک ها در تلگرام خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

8. قفل کردن چت ها

حفظ حریم خصوصی کاربر یکی از مسائل مهمی است که در ساخت اپلیکیشن ها اهمیت دارد، با کمک برخی اپلیکیشن های شخص ثالث قادر به قفل کردن چت های خود در واتس اپ و سایر پیام رسان ها هستید، به این ترتیب از این بابت که افراد غیرمجاز به پیام های شخصی شما دسترسی ندارند، اطمینان حاصل می کنید. خوشبختانه تلگرام قابلیتی را در خود جای داده که از طریق خود اپلیکیشن، قادر به قفل کردن چت ها با استفاده از یک کد عبور هستید، برای فعال سازی این گزینه به Settings>Privacy and Security>Passcode Lock مراجعه کرده و سپس کد عبور موردنظر خود را وارد نمایید. امکان تعیین یک بازه زمانی برای قفل خودکار نیز وجود دارد، با این کار اگر در مدت زمان تعیین شده از تلگرام استفاده نکنید، چت های شما قفل خواهند شد. امکان قفل کردن چت ها به صورت دستی نیز وجود دارد و برای این کار باید دکمه قفل در صفحه اصلی اپلیکیشن را لمس کنید.

ترفندهای تلگرام

9. چک کردن نشست های فعال

یکی از ویژگی های بسیار خوب و کاربردی تلگرام پشتیبانی آن از نشست های متعدد است، به این معنا که در دستگاه های مختلف قادر به دسترسی به چت های خود می باشید. با این امکان می توانید چت را در اسمارت فون خود آغاز کرده و در کامپیوتر ادامه دهید.

از طرفی تلگرام شما را قادر به چک کردن نشست های فعال در دستگاه های مختلف نیز می کند، برای این کار لازم است به Settings>Privacy and Security>Active Sessions مراجعه کنید. در این قسمت امکان بستن هریک از نشست های فعال (terminate other sessions) وجود دارد و حتی می توانید به طور کامل از آنها لاگ اوت کنید.

ترفندهای تلگرام

10. پیش نمایش و افزودن استیکرها

تلگرام امکان افزودن استیکرها را برای کاربران خود فراهم کرده و حتی می توانید استیکرهای خاص خود را نیز طراحی کرده و با استفاده از بات Stickers@ آنها را اضافه کنید. درون اپلیکیشن قابلیتی برای افزودن استیکرها تعبیه نشده، اما با کمک برخی از وب سایت ها و اپلیکیشن های شخص ثالث قادر به انجام این کار هستید. برای افزودن استیکر بر روی لینک کلیک کنید، با این کار اپلیکیشن تلگرام باز می شود و گزینه Add Sticker را مشاهده می کنید. وقتی استیکر اضافه شد می توانید با نگه داشتن انگشت خود بر روی آن، پیش نمایشی از استیکر را مشاهده کنید.

ترفندهای تلگرام

11. ارسال بی صدای پیام و ویرایش پیام در کانال ها

تلگرام یک قابلیت بسیار خوب و کاربردی برای ارسال پیام ها به صورت بی صدا و امکان ویرایش پیام های ارسال شده در کانال های خصوصی و عمومی را در خود جای داده است. با کمک قابلیت پیام بی صدا، هنگام ارسال پیام، نوتیفیکیشن صدایی نخواهد داشت و در شرایطی که پیام ارسالی شما چندان ضروری نیست می توانید از این قابلیت بهره بگیرید.

جهت ارسال پیام بی صدا در کانال ها، بر روی دکمه mute/unmute در کنار ورودی متن ضربه بزنید. برای ویرایش پیام های ارسالی نیز باید انگشت خود را بر روی پیام موردنظر نگه داشته و Edit را انتخاب کنید.

ترفندهای تلگرام

12. استفاده از بات های تلگرام

بات ها اکانت های تلگرامی هستند که با کمک آنها قادر به انجام کارهای خاصی هستید و با کدنویسی می توانید قابلیت های بیشتری به تجربه کاربری بیفزایید. برای نمونه بات Stickers@ شما را قادر به استفاده از دستورات مختلف برای ساخت یک استیکر، افزودن، حذف و غیره می کند. بات های بسیار جالبی مانند Imagebot@ (نمایش تصاویر مرتبط برای یک کلیدواژه)، Pollbot@ (نظرسنجی)، Storebot@ (یافتن بات های جدید) و غیره وجود دارد. در Telegram Bot Store قادر به یافتن بات های جدید می باشید و می توانید با لمس دکمه ارسال پیام جدید و جستجوی بات، آنها را پیدا کنید. امکان افزودن بات به گروه و حتی اشتراک گذاری آنها نیز وجود دارد.

ترفندهای تلگرام

13. خواندن پیام بدون اینکه آنلاین شوید

اگر پیام ارسال شده برای شما طولانی نباشد، می توانید از طریق پیش نمایش پیام در بخش نوتیفیکیشن ها، بدون اینکه آنلاین شوید پیام را بخوانید. اما برای خواندن پیام های طولانی نیز راه حلی وجود دارد، وقتی در تلگرام پیامی دریافت می کنید دیتای موبایل یا وای فای را خاموش کرده یا airplane mode را فعال کنید، سپس تلگرام را باز کرده و پیام را بخوانید، وقتی کارتان تمام شد اپلیکیشن را بسته و اینترنت را وصل کنید، با این کار مخاطب متوجه نمی شود که آن پیام را خوانده اید.

14. عدم نمایش رسانه های تلگرام در گالری گوشی

چنانچه مایل نیستید عکس ها و تصاویر اشتراک گذاشته شده در تلگرام در گالری گوشی نمایش داده شوند، راه حلی برای این کار وجود دارد و می توانید این رسانه ها را مخفی کنید. در گوشی های اندروید به Settings رفته وSave to Gallery را غیرفعال نمایید، در گوشی های آیفون نیز به بخش Phone Settings>Privacy>Photos مراجعه کرده و disable Telegram را بزنید.

ترفندهای تلگرام

15 پاک کردن یا خود-تخریب اکانت تلگرام

تلگرام قابلیتی را در خود جای داده که شما را قادر به پاک کردن کامل اکانت پس از مدت زمان مشخصی می کند و این گزینه در Settings>Privacy and Security قرار گرفته است. در این قسمت می توانید مدت زمان موردنظر را تعیین کنید و پس از این زمان اکانت شما به طور خودکار پاک خواهد شد.

ترفندهای تلگرام

چنانچه همین حالا مایل به پاک کردن اکانت خود هستید، باید به صفحه غیرفعال سازی اکانت مراجعه کنید و در آنجا باید شماره ای را که تلگرام خود را با آن رجیستر کرده اید، وارد کنید. به یاد داشته باشید که با پاک کردن تلگرام تمامی پیام ها، گروه ها و مخاطبین شما به طور دائم پاک خواهند شد.

* تبدیل گروه معمولی به سوپرگروه

سوپرگروه ها گروه های بزرگ تری هستند که می توانند 1000 عضو داشته باشند، اعضای جدید قادر به مشاهده تمامی پیام های قبلی هستند و پیام های پاک شده نیز از گوشی تمامی اعضای گروه پاک می شوند. برای تبدیل گروه به سوپرگروه به بخش Group Info مراجعه کرده و گزینه Upgrade to supergroup را بزنید.

تمامی این ترفندها قابلیت های بی نظیر تلگرام در رقابت با واتس اپ را به تصویر می کشند. بسیاری از این آنها بسیار جالب و کاربردی اند و تجربه تلگرام را ارتقا می بخشند، از این رو هر کدام از این ترفندها را که تاکنون امتحان نکرده اید، مورد استفاده قرار دهید.

 

http://beebom.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    محبوب
    سلام ببخشید یه سوال داشتم من اکانتمو دیلیت کردم و بعد از چند روز مجددا ایجاد کردم.ولی نام من برای کسانی که شماره مو دارن تو لیستشون نمیره. پیام جوین شدن هم همینطور.در حقیقت اونا نه میفهمن من وارد تلگرام شدم نه اسم من تو لیستشونه.راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست؟

    به این نظر پاسخ دهید