اپلیکیشن های Instant اندروید

کار با اپلیکیشن اندروید بدون نصب آن: گوگل فرآیند تست Instant Apps را آغاز کرد

یکی از امکانات جدیدی که در کنفرانس I/O گوگل معرفی شد، Instant Apps می باشد که قابلیتی جهت استفاده از اپلیکیشن بدون نیاز به نصب آن است. گوگل بیان داشته که ناشرانی مانند BuzzFeed ،Wish ،Periscope و Viki تست Instant Apps را جهت دریافت بازخورد از سوی مشتریان آغاز می کنند. این کار گوگل را قادر به دریافت اطلاعات بیشتر در ارتباط با عملکرد این اپلیکیشن ها در شرایط واقعی می کند و بدین ترتیب تعداد بیشتری از این نوع اپلیکیشن ها در آینده نزدیک در اختیار کاربران اندروید قرار خواهد گرفت.

وقتی که کاربر بر روی لینک اپلیکیشن Instant کلیک می کند، گوگل پلی استور شروع به ارائه کدی که برای اجرای این اپلیکیشن بر روی گوشی اندروید لازم است می نماید. این ایده بسیار جذاب و کاربردی است و در صورتی که قصد دارید یک اپلیکیشن را تنها یک بار و برای انجام کار خاصی مورد استفاده قرار دهید، به کار شما می آید. اپلیکیشن های Instant اندروید را می توان با کمک ارتباط NFC نیز دانلود کرد.

اپلیکیشن های Instant اندروید

به بیان گوگل، با این وجود که در حال حاضر اپلیکیشن های Instant انگشت شماری از توسعه دهندگان محدود در دسترس می باشد، افراد علاقه مند می توانند اپلیکیشن های خود را برای این نوع عملکرد آماده کنند. با انتشار SDK کامل و نهایی، توسعه دهندگان قادر خواهند بود تا سریعا اپلیکیشن های خود را جهت پشتیبانی از Android Instant Apps آپدیت نمایند. گوگل بیان داشته که ابزارهای توسعه دهندگان در ماه های آینده در دسترس افراد قرار خواهد گرفت.

از دیدگاه شما اپلیکیشن های Instant چه تاثیری در نرخ دانلود و درآمد اپلیکیشن ها خواهد گذاشت، آیا این اپلیکیشن ها به نفع توسعه دهندگان هستند یا تهدیدی برای آنها محسوب می شوند؟

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید