بلاک شدن فایل های جاوااسکریپت در جیمیل

گوگل در راستای تقویت امنیت جیمیل، فایل های ضمیمه از نوع جاوااسکریپت را از 13 فوریه بلاک می کند

امنیت یکی از مهم ترین مسائلی است که همواره در کانون توجه کمپانی گوگل قرار دارد و با اعمال تغییرات گوناگون در سرویس ها همواره در حال بهبود می باشد. یکی از پرطرفدارترین سرویس های گوگل، جیمیل می باشد که کاربران بیشماری در جای جای کره زمین دارد. اجرای کدهای مخرب با ارسال فرمت های خاصی از فایل، یکی از روش های رایج برای آسیب های امنیتی به شمار می رود، از این رو برخی از سرویس ها امکان ارسال فایل با این فرمت ها را ممنوع کرده اند.

جیمیل از 13 فوریه رویکرد جدیدی را پیش می گیرد و تمامی فایل ها با پسوند js را که از طریق جیمیل ارسال شده اند، بلاک می کند. در حال حاضر ارسال فایل جاوااسکریپت از طریق جیمیل امکان پذیر است، اما از 13 فوریه این وضعیت تغییر پیدا خواهد کرد و کاربرانی که به طور مستمر این نوع فایل ها را مبادله می کردند، باید به دنبال روش جایگزینی برای این کار بگردند.

کمپانی دلیل چنین اقدامی را به صورت شفاف شرح نداده، اما بیان داشته که دلایل امنیتی در پشت پرده این اقدام و بلاک کردن فایل های جاوااسکریپت قرار دارد. به بیان گوگل متدهای جایگزین متعددی برای این منظور در دسترس کاربران قرار دارد. به بیان گوگل در برخی از شرایط ارسال اینگونه فایل ها چندان قانونی نیست و افراد به دلایل دیگری اقدام به ارسال این فایل ها می کنند، از طرفی برای افرادی که نیاز به اشتراک گذاری فایل های جاوااسکریپت دارند، دو سرویس دیگر گوگل یعنی Drive و Google Cloud Storage در دسترس می باشند و سایر سرویس های اشتراک فایل و کلود مانند گذشته به عملیات خود ادامه خواهند داد و افراد می توانند از این امکانات برای ارسال فایل های خود کمک بگیرند.

بلاک شدن فایل های جاوااسکریپت در جیمیل

چنانچه پس از 13 فوریه، کاربران فایل با فرمت js. را در ایمیل خود ضمیمه کنند، پیام هشداری را مشاهده خواهند کرد که بیان می کند این نوع فایل بلاک شده، یک لینک کمکی نیز به کاربر نمایش داده می شود که کلیک بر روی آن موجب باز شدن یک منوی پاپ آپ می گردد که دربرگیرنده اطلاعات جزئی تر درباره دلیل بلاک شدن این نوع فایل می باشد. علاوه بر این یک دراپ داون شامل لینک نیز به کاربر نمایش داده می شود که او را از دلیل بلاک شدن ایمیل های خاص که شامل یا فاقد فایل های ضمیمه هستند، مطلع می کند.

بلاک شدن فایل های جاوااسکریپت در جیمیل

شما این اقدام گوگل را چگونه ارزیابی می کنید؟ در بخش دیدگاه ها ما را از نظرات خود مطلع کنید.

 

http://www.androidheadlines.com.html برگرفته از

اینها را هم بخوانید