پشتیبانی کروم بوک از اندروید

به بیان گوگل، کروم بوک های عرضه شده در سال 2017 به پشتیبانی از اپلیکیشن های اندروید خواهند پرداخت

سیستم عامل اندروید طرفداران بیشماری دارد و بهبود قابلیت های ارائه شده محبوبیت سیستم عامل را بیشتر و بیشتر می کند و همین وضعیت نیز گوگل را بر آن داشته که اندروید را در سایر پلتفرم های خود نیز پشتیبانی کند.

کروم بوک یکی از محصولات پرکاربرد گوگل قلمداد می شود و مجهز شدن آن به اندروید، قدرت و قابلیت های محصول را صد چندان می کند، از این رو گوگل نیز چند روز پیش این موضوع را رسما به تایید رسانده که تمامی کروم بوک های عرضه شده در سال 2017 و بعد، از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی خواهند کرد.

این کروم بوک ها به سه مدل شامل Asus Chromebook Flip ،Acer chromebook R11 و Chromebook Pixel کمپانی گوگل که هم اکنون نیز از پلی استور پشتیبانی می کنند، خواهند پیوست.

پشتیبانی کروم بوک از اندروید

گوگل در ماه می به طور رسمی اعلام کرد که قصد دارد اپلیکیشن های پلتفرم موبایل خود را به پلتفرم دسکتاپ بیاورد، اما کمی تاخیر برای دسترسی انبوه به این قابلیت پیش آمده است. گوگل بیان داشته بود که کروم بوک های قدیمی نیز پشتیبانی از گوگل پلی را تا پایان 2016 دریافت خواهند کرد.

گوگل با مشارکت سامسونگ در CES این ماه، دو کروم بوک جدید را معرفی کرد که از نسخه بتای گوگل پلی استور پشتیبانی می کنند.

به بیان سخنگوی گوگل، برخی از کروم بوک های جدید ممکن است از ابتدا از اپلیکیشن های اندروید پشتیبانی نکنند، اما در آپدیت های آینده این قابلیت به آنها نیز راه پیدا می کند. زمانبندی دقیقی در ارتباط با عرضه این قابلیت در کروم بوک های جدید و اجرای نسخه غیربتا از گوگل پلی استور در دست نمی باشد.

پشتیبانی کروم بوک از اندروید

پیاده سازی های اولیه از اپلیکیشن های اندروید بر روی کروم بوک ها میزبان برخی مشکلات فنی و ناسازگاری با رابط های کاربری شد، اما در آینده ای نزدیک تمامی این مشکلات برطرف خواهند شد.

کروم بوک های جدید ارائه دهنده سخت افزاری سریع با قیمت های مقرون به صرفه می باشد، اما در صورتی که به اینترنت متصل نباشید، با محدودیت های زیادی مواجه خواهید بود. بسیاری از اپلیکیشن های اندروید برای انجام عملیات به صورت آفلاین ساخته شده اند و آپدیت های جدیدی که در اندروید Nougat شاهد آنها بودیم، قابلیت هایی را به سیستم عامل افزوده اند که به این اپلیکیشن ها کمک می کند تا در صفحات نمایش بزرگ، بهتر و باکیفیت تر نمایش داده شوند. از سوی دیگر پشتیبانی از پلی استور مجموعه بزرگی از بازی ها را به کروم او اس می آورد.

پشتیبانی کروم بوک از اندروید

این اقدام رقابت چشمگیری در مقابل لپ تاپ های ارزان قیمت ویندوز که معمولا کارآیی چندان خوبی ندارند و از سخت افزار ضعیفی در ساخت آنها استفاده شده، بوجود می آورد.

در حال حاضر کروم بوک ها محوبیت زیادی، مخصوصا در حوزه آموزشی یافته اند، اما پذیرش آنها از سوی مشتریان چندان مطلوب نبوده است، اما سازگاری با اپلیکیشن های اندوید برگ برنده ای را در دست گوگل قرار خواهد داد.

 

http://www.businessinsider.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید