وضعیت اپلیکیشن ها در سال 2017

اپلیکیشن های موبایل در سال 2017 میزبان چه تغییراتی خواهند بود؟ – بخش دوم

اپلیکیشن های موبایل به طور مستمر میزبان تغییراتی می شوند و روی کار آمدن تکنولوژی های جدید، اپلیکیشن ها را نیز دستخوش تغییراتی می کند. در مطلب قبلی به چندین تغییر که در سال 2017 در اپلیکیشن های موبایل شاهد خواهیم بود، پرداخته شد و در ادامه نیز قصد داریم به سایر پیش بینی ها بپردازیم، با ما همراه باشید.

6. هوشمندی بیشتر

افرادی که آفیس 97 و 2000 را مورد استفاده قرار داده اند به خوبی با Clippy آشنا هستند، این دستیار آفیس بر اساس کاری که انجام می دادید پیشنهاداتی را نمایش می داد، اما عملکرد رضایت بخشی نداشت. در حالی که یکی از فوق العاده ترین قابلیتهای موتور جستجوی گوگل، تفسیر غلط های املایی در جستجوهای صورت گرفته و نمایش نتیجه های مرتبط می باشد که بسیار کاربردی است و انجام عملیات را تسهیل می بخشد. در آمازون نیز قابلیت های جهت نمایش پیشنهادات بر اساس تاریخچه خرید شما گنجانده شده اند و همگی بر هوش مصنوعی متکی هستند.

نمونه دیگر در این زمینه اپلیکیشنی به نام the Akinator است که یک غول کارتونی دارد که سریعا می تواند هر شخص واقعی یا خیالی را تنها با چند سوال حدس بزند. این بازی بسیار ساده است اما از دقت بسیار بالایی برخوردار بوده که شما را به حیرت وا می دارد. جزئیات دقیق از نحوه کار آن مبهم است، اما ساختار ابتدایی آن به استفاده از یک پایگاه داده همراه با یک مدل جستجوی باینری یا درخت تصمیم گیری متکی است و با هر جوابی به تعدادی از کاراکترهای ممکن می انجامد و این وضعیت به اپلیکیشن کمک می کند تا درست ترین حدس را به نمایش گذارد. به طور کلی می توان بیان داشت که همراه با رشد و پیشرفت قدرت و ظرفیت محاسباتی، هوشمندی اپلیکیشن ها بهبود می یابد.

7. تعامل بهتر با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی چیز جدیدی نیست و دستیارهای مجازی متعددی مانند Siri و Cortana وجود دارند، اما میزان هوشمندی این دستیارهای مجازی هنوز هم جای پیشرفت دارد.

مفهوم اصلی این است که شبکه عصبی بر اساس عملکرد مغز مدل سازی شده و قادر به تصمیم گیری و حل مشکلات می باشد و خودآموزی جز اصلی از این فرآیند محسوب می شود. از طریق کار با این مدل، قادر به پیاده سازی عملیاتی مانند تشخیص گفتار یا زبان هستیم و می توانیم ماشین های خودکار مانند ربات های تمیزکننده بسازیم که قادر به اجرای عملیات روتین بر اساس محیط خاص خود هستند، تعامل جامع تر با ربات های مبتنی بر کامپیوتر که می توانند به ما کمک کنند نیز از این طریق امکان پذیر است. به بیان CIO Dive، کمپانی هایی که خود را با هوش مصنوعی سازگار نکنند، به مررو زمان جایگاه خود را در مارکت از دست خواهند داد.

8. تجربه های ساده تر و مشتری محورتر

استفاده از اپلیکیشن های ساده کسب و کار به جای نرم افزارهای سازمانی قدیمی، در سال 2017 رواج بیشتری خواهد یافت. کارکنان انتظار دارند عملیات ساده را توسط اپلیکیشن های کوچکی که تنها با یک کلیک آنها را قادر به انجام عملیات می کند، انجام دهند. مشابه اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی، این اپلیکیشن های ساده نیز با نمایش پیام های هشدار، توجه کاربران را به عملیات فوری که نیاز به انجام آن است جلب می کنند و فید شخصی سازی شده ای از عملیات قابل اجرا را به نمایش درمی آورند.

9. ارتباطات از طریق چند کانال

این روزها امکاناتی مانند پرداخت های درون برنامه ای و توانایی اشتراک گذاری برنامه پرواز و رزرو شام از طریق یک پیام متنی به یک فرآیند بسیار عادی و متداول تبدیل شده است. امروزه محیط ها و ابزارهای کاری، کارکنان را قادر به اجرای هم زمان عملیات متعدد می کنند و نیازی به رها کردن یک پلتفرم و اپلیکیشن احساس نمی شود.

کارکنان نیاز دارند اطلاعات مختلف را از طریق ابزارها و کانال های ارتباطی پرکاربرد مانند مرورگر، ایمیل، یا گوشی موبایل دریافت کنند و نیازمند ابزارهای ارتباطی و تعاملی بیشتر جهت همکاری، دریافت اطلاعات و اجرای عملیات می باشند.

10. نوسازی سیستم

سیستم های قدیمی که استفاده از آنها دشوار می باشد همه جا وجود دارند، اما آپدیت کردن چنین سیستم هایی چندان معقول به نظر نمی رسد، چرا که کمپانی ها سرمایه گذاری عظیمی بر روی این سیستم ها کرده اند و داده های حیاتی کسب و کار بر روی آنها ذخیره شده است. از طرفی کارکنان به راحتی به سیستم های قدیمی و از کار افتاده، نه می گویند و به دنبال روش های بهتری جهت دسترسی به اطلاعات و انجام عملیات خود می باشند. از این رو اقداماتی همچون ارائه اطلاعات شخصی سازی شده و پوش نوتیفیکیشن ها، موجب ارتقای چنین سیستم هایی شده و کارمندان به راحتی می توانند وظایف خود را به انجام برسانند و مرتبط ترین اطلاعات را جهت اتخاذ بهترین تصمیمات در اختیار داشته باشند.

 

http://www.techrepublic.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید