باارزش ترین برندهای جهان

گوگل با پشت سر گذاشتن اپل، باارزش ترین برند جهان شناخته شد

کمپانی های اپل و گوگل در زمینه های گوناگونی در حال رقابت با یکدیگر هستند و اکنون 5 سال است که اپل نام باارزش ترین برند دنیا را به یدک می کشد، اما این وضعیت اخیرا تغییر پیدا کرده و اپل جای خود را به رقیب کهنه کار خود یعنی گوگل داده و کمپانی گوگل بر اساس رتبه بندی های جدید باارزش ترین برند دنیا شناخته شده است.

تحقیقات صورت گرفته از سوی Global 500 که هر ساله توسط کمپانی Brand Finance گردآوری می شود، نگاهی به قدرت و وضعیت مالی کمپانی در ماه های آینده انداخته است و در این میان ارتباط احساسی، ثبات مالی و پایداری کمپانی دخیل بوده اند.

بر اساس یافته های مطالعه صورت گرفته، ارزش گوگل نسبت به سال گذشته 24 درصد افزایش یافته، این در حالی است که ارزش اپل با 27 درصد کاهش مواجه شده و همین شرایط نیز غول موتور جستجو را در صدر قرار داده است.

باارزش ترین برندهای جهان

ارزش برند گوگل 109.470 میلیون دلار برآورد شده، در حالی ارزش اپل 107.141 میلیون دلار می باشد.

چند روز پیش آمار و ارقام جدیدی منتشر شد که نشان می دهد فروش گوشی های آیفون، پس از 3 سه ماهه اخیر، در پایان سال 2016 به وضعیت رشد قبلی خود باز گشته است.

به گفته David Haigh مدیر اجرایی Brand Finance، گزارش Global 500 آینده کمپانی را مد نظر قرار دارد و گذشته برای آنها مهم نیست.

"بر اساس ارزیابی ها و تجزیه و تحلیل های صورت گرفته، اپل به اوج رسیده و به نظر می رسد که روند رشد آنها ثابت و احتمالا رو به کاهش می باشد."

غول خرده فروشی آنلاین یعنی آمازون جایگاه سوم خود در این رده بندی را حفظ کرده و ارزش برند آن 106.369 میلیون می باشد.

باارزش ترین برندهای جهان

مایکروسافت، سامسونگ و فیسبوک نیز در لیست 10 کمپانی برتر قرار گرفته و به ترتیب مقام های پنجم، ششم و نهم را از آن خود کرده اند.

از نقطه نظر قدرت دارایی های برند، Lego از Disney جلو زده تا مقام خود را که سال گذشته از دست داده بود، باز پس گیرد.

به گفته Haigh، کمپانی Lego حوزه های فعالیت خود را در خارج از مارکت سنتی نیز گسترش داده و به حوزه هایی همچون فیلم و بازی نیز وارد شده و همین شرایط نیز موفقیت آن را به دنبال داشته است. Ferrari ،Visa و Nike نیز دیگر کمپانی هایی هستند که در لیست 10 برند قدرتمند جهان جای گرفته اند.

 

http://news.sky.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید