احراز هویت دومرحله ای واتس اپ

بهبود امنیت واتس اپ: احراز هویت دومرحله ای به پیام رسان راه یافت

امنیت بالا یکی از ویژگی هایی است که طرفداران بیشماری را برای اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ به ارمغان آورده است. کمپانی فیسبوک به طور مستمر در حال تلاش جهت بهبود عملکرد و کیفیت اپلیکیشن خود می باشد و از این رو قابلیت احراز هویت دومرحله ای را در نسخه بتای اندرویدی واتس اپ تست کرده و هم اکنون این قابلیت کاربردی را از طریق یک آپدیت سمت سرور، به صورت جهانی برای پلتفرم های اندروید و آی او اس منتشر کرده است.

از آنجا که برای استفاده از اپلیکیشن واتس اپ نیاز است شماره موبایل خود را وارد کنید، فرآیند دومرحله ای برای تامین امنیت اکانت نیز کمی متفاوت خواهد بود.

جهت فعال سازی این گزینه باید به Settings>Account>Two-step verification مراجعه کنید، با زدن Enable صفحه ای به شما نمایش داده خواهد شد که از شما می خواهد یک کد شش رقمی وارد کنید، این کد برای رجیستر کردن شماره موبایل با واتس اپ مورد استفاده قرار خواهد گرفت. دو بار این کد را وارد کرده و پس از آن ایمیل بکاپ خود را برای شرایطی که این کد شش رقمی را فراموش کنید، وارد نمایید.

احراز هویت دومرحله ای واتس اپ

با این کار هر وقت شماره شما برای راه اندازی واتس اپ وارد شود، از شما خواسته می شود تا این کد شش رقمی را هم وارد کنید، بدین ترتیب افراد غیرمجاز قادر به دسترسی به اکانت شما نخواهند بود. نگران فراموش کردن کد هم نباشید، واتس اپ برای این مشکل نیز راه چاره ای اندیشیده و به طور دوره ای آن را از شما می پرسد، برخی از اعضای تیم بیان داشته اند که بر اساس نسخه بتا، این دوره هفته ای خواهد بود.

احراز هویت دومرحله ای واتس اپ

اگر کد شش رقمی را فراموش کنید، امکان بازیابی آن وجود دارد و ایمیلی که وارد کرده اید برای بکاپ استفاده می شود و در شرایطی که نتوانید به اکانت خود وارد شوید، واتس اپ از طریق ایمیل کدی را برای ریست ارسال می کند. در وارد کردن ایمیل دقت کنید تا بعدا به مشکل برنخورید، زیرا واتس اپ درست بودن آن را چک نمی کند و مسئولیت آن بر عهده شما می باشد.

قابلیت احراز هویت دومرحله ای در حال انتشار به صورت جهانی است و با این اقدام امنیت پیام رسان ارتقا بخشیده خواهد شد.

 

http://www.androidpolice.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید