آیا آیفون 8 از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد؟

آیا آیفون 8 از شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد؟

تکنولوژی به طور مستمر در حال پیشرفت است و بسیاری از وسایلی که استفاده از آنها زمانی نیازمند اتصال به برق بود، امروزه به صورت بی سیم به خوبی کار می کنند. شارژ گوشی یکی از مشکلاتی است که کاربران اسمارت فون ها با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما به لطف تکنولوژی شارژ بی سیم این مشکل تا حدودی برای کاربران اندروید برطرف شده، در حالی که شرایط برای طرفداران گوشی های آیفون به گونه دیگری است.

پیش از عرضه رسمی گوشی ها، شایعات متعددی در ارتباط با ویژگی ها و امکانات آنها منتشر می شوند که برخی به واقعیت می پیوندد و برخی دیگر در حد شایعه باقی می مانند.

شارژ بی سیم نیز یکی از این امکانات است که منبع بسیاری از شایعات سال های اخیر بوده، اما آنطور که شواهد نشان می دهند، این بار وضعیت با گذشته کمی متفاوت خواهد بود.

گوشی آیفون

کمپانی اپل اخیرا در Wireless Power Consortium عضو شده و این اقدام گواه از آن دارد که گوشی آینده کمپانی، یعنی آیفون 8 از تکنولوژی شارژ بی سیم پشتیبانی خواهد کرد. کمپانی به جمع بیش از 200 رقیب حاضر شامل سامسونگ، نوکیا و لنوو که در حال ترویج استاندارد Qi هستند پیوسته است.

این خبر حاکی از علاقه مندی اپل برای استفاده از استاندارد بی سیم می باشد. شایعات در ارتباط با پشتیبانی آیفون از شارژ بی سیم سالهاست که بر سر زبان ها می چرخد و آخرین گزارشات بکارگیری این تکنولوژی توسط اپل را بسیار محتمل می گرداند.

اپل در حال آماده سازی سه گوشی آیفون آپدیت شده برای سال جاری می باشد و تمامی مدل ها متد شارژ جدید را پشتیبانی خواهند کرد. محتمل ترین سناریو این است که اپل یک متد مشابه آنچه در گوشی های اندروید رقیب پیاده سازی شده است را معرفی کند، از طرفی گزارشی از سال قبل حکایت از آن دارد که کمپانی در حال کار بر روی راهی برای شارژ گوشی از راه دور بوده است.

شارژ بی سیم برگ برنده ای در دست اپل خواهد بود

در طول سال های اخیر استفاده از قابلیت شارژ بی سیم در بین کاربران اندروید متداول شده، لذا معرفی این قابلیت توسط اپل چندان غیرمنتظره نخواهد بود، زیرا این تکنولوژی جدید نیست. اما بر اساس عادت همیشگی، کمپانی اپل راهی برای پیاده سازی بهتر این تکنولوژی در گوشی های خود خواهد یافت. بر اساس پیش بینی های انجام شده نسخه 8 آیفون میزبان صفحه نمایش از نوع LED، تشخیص از روی چهره و طراحی جدید خواهد بود.

 

https://www.technobuffalo.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید