بازاریابی دیجیتال

پیش بینی از نوع بازاریابی: چه آینده ای در انتظار بازاریابی دیجیتال قرار دارد؟

بازاریابی دیجیتال به طور مستمر در حال تغییر می باشد و همراه با رشد و پیاده سازی تکنولوژی های خلاقانه، بازاریابی دیجیتال نیز کاربرد روزانه بهتر و بیشتری پیدا کرده و کسب و کارهای مدرن به صورت مداوم در تلاش برای سازگاری با آخرین تغییرات جهت جذب مشتریان بالقوه می باشند.

چنانچه می خواهید تا در زمینه بازاریابی دیجیتال موفق تر از رقبای خود باشید، باید پیش بینی های آگاهانه ای انجام دهید. در این مطلب به آینده بازاریابی دیجیتال و آنچه کسب و کارها باید در آینده انتظار داشته باشند پرداخته شده است، در این مقاله با ما همراه باشید:

وب سایت های شخصی سازی شده برای کاربران یکتا

به یقین شخصی سازی به یکی از بخش های جدانشدنی از بازاریابی کیفی تبدیل شده است. در آینده ای نزدیک صاحبان وب سایت ها صفحات وب را به گونه ای می سازند که برای کاربران خاص و بر اساس ترجیحات آنها شخصی سازی شده باشد. به احتمال زیاد این وب سایت های شخصی سازی شده به طور کامل نحوه تعامل کاربران با اینترنت را دستخوش تغییراتی می نماید.

این وب سایت ها عوامل متعددی در ارتباط با بازدیدکننده را مورد بررسی قرار می دهند که به عنوان نمونه می توان به صفحات وبی که کاربر قبل از این صفحه به بازدید از آنها پرداخته، کوکی ها و زمان صرف شده در این صفحات اشاره کرد. تمامی این عوامل به کمک کاربر می آیند تا به صورت دقیق آنچه به دنبالش بودند را بیابند. وب سایت هایی مانند فیسبوک، یوتیوب و گوگل در حال حاضر نیز از شخصی سازی استفاده می کنند، از این رو این پیش بینی چندان دور از واقعیت نمی نماید.

افزایش هزینه

هزینه های کنونی بازاریابی دیجیتال در مقایسه با سایر روش های بازاریابی سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی به مراتب کمتر است. از طرفی با کمک پلتفرم های شبکه اجتماعی مانند فیسبوک، Pinterest و توییتر، بازاریابی دیجیتال تقریبا رایگان تمام می شود.

تمامی این شرایط در آینده میزبان تغییراتی خواهد شد و کسب و کارها آغاز به پذیرفتن و بکارگیری مفهوم بازاریابی دیجیتال خواهند کرد. درصد چشمگیری، چیزی حدود 84 درصد از نسل کنونی مدعی اند که آنها به تبلیغات سنتی اعتماد نمی کنند و این شرایط همان تغییری است که کسب و کارها باید صورت دهند که خود موجب افزایش قیمت ها خواهد شد.

ویدیوهای بیشتر

بسیاری از پلتفرم های بازاریابی دیجیتال آنلاین، تبلیغات ویدیویی را برای افزایش تاثیرگذاری کمپین های تبلیغات آنلاین مورد استفاده قرار می دهند و انتظار می رود این روند همچنان ادامه پیدا کند، زیرا بر اساس پیش بینی های انجام شده ویدیو تا چند سال بعد به طور کامل دنیای بازاریابی را در دست خود می گیرد.

ویدیو به جز جدانشدنی از استراتژی های بازاریابی تبدیل شده و آینده پر از تبلیغاتی خواهد بود که تعاملی، کوتاه و بسیار سرگرم کننده می باشند.

بازاریابی دیجیتال

بازاریابی مبتنی بر موقعیت مکانی

رشد تبلیغات مبتنی بر موقعیت مکانی محرک جذابی برای استارتاپ ها شده است. این روزها تمامی اپلیکیشن هایی که دانلود می شوند، مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را از کاربران درخواست می کنند. کسب و کارها و برندها در حال قدرت بخشیدن به فعالیت های تبلیغاتی خود هستند و کمپین های متمرکز بر موقعیت مکانی نیز جای خود را در این فهرست می یابند.

بازاریابی دیجیتال آینده نیز در حال پیشروی برای بکارگیری قابلیت های مبتنی بر موقعیت است و همزمان با پیشرفت تکنولوژی، کمپانی ها قادر به استفاده از beacons می شوند تا به شکل واقعی با مشتریان در حال حرکت خود تعامل برقرار کنند.

هدف قرار دادن کاربران موبایل

در طول سال های اخیر تعداد کاربرانی که از اسمارت فون های خود جهت خرید و برقراری تعامل استفاده می کنند، به طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. بازاریابان دیجیتال مایل به دستیابی به بیشترین تعداد کاربر ممکن هستند و راه هایی را خواهند یافت که کاربران این گوشی ها را هدف قرار دهند. تحول اسمارت فون ها، از بهینه سازی موبایل گرفته تا اپلیکیشن های on-the-go که برای موبایل طراحی شده اند، بازاریابی دیجیتال را بیشتر از هر زمینه دیگر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

 

http://tech.co برگرفته از

اینها را هم بخوانید