محاسبه کالری بر اساس عکس غذا

سونی در اپلیکیشن جدید خود، از روی عکس به تشخیص میزان کالری غذاها می پردازد

امروزه اپلیکیشن ها به تمامی جوانب زندگی وارد شده اند و برای انجام بسیاری از امور روزمره می توان این ابزارهای کاربردی را مورد استفاده قرار داد.

سونی در حال انتشار اپلیکیشنی است که با کمک عکس، به آنالیز محتویات غذا می پردازد و از این طریق به کاربران کمک می کند تا وضعیت سلامتی خود را تحت کنترل درآورند.

این اپلیکیشن جدید بخشی از اپلیکیشن Lifelog سونی می باشد که برای ردیابی سبک زندگی و فعالیت های کاربر مورد استفاده قرار می گیرد. بر خلاف Lifelog که در بسیاری از مارکت ها در دسترس می باشد، این اپلیکیشن جدید سونی در حالی حاضر تنها در دسترس کاربران ژاپنی قرار خواهد گرفت و کاربران می توانند از غذاهای خود عکس گرفته و مابقی کار را به دست اپلیکیشن بسپارند. در این مرحله اپلیکیشن وارد عمل می شوند و بخش های مختلف از عکس را آنالیز کرده و اطلاعاتی را در اختیار کاربر قرار می دهد. این اپلیکیشن از تکنولوژی یادگیری عمیق که در نرم افزار Meal Image Analysis نیز استفاده شده بهره می گیرد و به این ترتیب به تشخیص انواع غذاهای موجود در عکس می پردازد.

محاسبه کالری بر اساس عکس غذا

محاسبه میزان کالری مصرفی کاربر تنها قابلیت این اپلیکیشن نیست و اپلیکیشن با تجزیه و تحلیل عکس غذاها، پشنهاداتی به کاربر می دهد و به او کمک می کند تا تصمیمات آگاهانه تری گرفته و وعده های غذایی سالم تری میل کند. به گفته سونی این پیشنهادات بر اساس داده ها و اطلاعات جمع آوری شده از کاربر و اهداف رژیمی او صورت می پذیرند.

محاسبه کالری بر اساس عکس غذا

سونی مایل است سرویس دیگری به نام Performance Plus را نیز راه اندازی کند که با کار با کسب و کارها در ارتباط است و هدف آن کمک به کارمندان ادارات برای خوردن غذاهای سالم تر و حفظ سلامت جسمانی می باشد و این اپلیکیشن نیز بخشی از این سرویس محسوب می شود. افرادی که کار دفتری انجام می دهند، مدت زمان طولانی می نشینند و نمی توانند در طول روز به اندازه کافی ورزش کنند و همین امر نیز به خوردن سریع غذاهایی که اغلب ناسالم هستند می انجامد و سونی مایل است به مبارزه با این وضعیت بپردازد و برای این منظور اپلیکیشن و سرویس مذکور را ساخته است. سونی در حال راه اندازی این سرویس جدید در ژاپن می باشد، اما در حال حاضر خبری از انتشار آن در سایر مناطق یا نصب آن بر روی گوشی هایی به غیر از سونی در دست نمی باشد.

در کل می توان بیان داشت که این اقدام الهام بخش سایر کمپانی ها و توسعه دهندگان خواهد شد تا عملکرد مشابهی را ارائه دهند، چرا که عکس گرفتن از غذا و آنالیز کالری موجود در آن، ساده ترین روش برای کنترل وضعیت رژیم غذایی به نظر می رسد.

 

https://www.androidheadlines.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید