کمپانی سوپرسل

آیا سوپرسل، توسعه دهنده بازی محبوب کلش اف کلنز در سال 2017 بازی جدیدی روانه بازار خواهد کرد؟

به احتمال بسیار زیاد نام سوپرسل، توسعه دهنده فنلاندی بازی های کلش اف کلنز، کلش رویال و ... برای شما آشناست، 2016 برای سوپرسل سال پرمشغله ای بوده و در ماه مارس 2016 آنها اقدام به رونمایی از بازی کلش رویال کردند که در حقیقت نوع دیگری از بازی استراتژی محبوب کلش اف کلنز بود و شباهت زیادی به آن داشت. این بازی در حقیقت چهارمین بازی ساخته شده توسط کمپانی سوپرسل می باشد که در سال 2010 پایه گذاری شد و در ژوئن 2016، کمپانی بزرگ Tencent اقدام به خریداری 86 درصد از سوپرسل به مبلغ 8.6 میلیارد دلار نمود و ارزش کلی کمپانی 10 میلیارد دلار می باشد و با در نظر گرفتن تنها 200 کارمند، این رقم چشمگیر است.

محبوبیت کمپانی موجب شده که کاربران منتظر انتشار بازی های جدید از سوی آن باشند، اما آنطور که شواهد نشان می دهند، این وضعیت برای سال جاری به گونه دیگری خواهد بود. بر اساس گزارشات دریافتی از سوی رویترز و گزارش مالی سالانه کمپانی، احتمال تست بازی جدید در چندین مارکت تا پایان سال وجود دارد، اما برنامه صریحی در این مورد در دست نیست، با این اوصاف نباید زودتر از سال 2018 منتظر انتشار بازی کاملا جدید از سوی کمپانی باشید.

سوپرسل در سال 2016 توانست 2.1 میلیارد یورو درآمد کسب کند که در مقایسه با 2015 رشد چندانی نداشته، اما سود آن 917 میلیون یورو بوده که بیشتر از مقدار آن در سال 2015، یعنی 848 میلیون دلار بوده است. بر اساس گفته های شرکت تحقیقاتی موبایل App Annie، کلش اف کلنز که در سال 2012 به دنیای موبایل راه یافت، دومین بازی پردرآمد در 2016 بوده است. کلش رویال نیز در زمینه پردرآمدترین بازی توانست مقام پنجم را از آن خود کند. Boom Beach و Hay Day نیز سایر بازی های ساخته شده توسط سوپرسل می باشند که طرفدارانی بیشماری دارند.

کمپانی سوپرسل

به سبب رقابت حاکم از جانب سایر عناوین که بارزترین نمونه آنها بازی واقعیت افزوده پوکمون گو بود، کمپانی رشد چندان خوبی را ثبت نرسانده و این موضوع را تایید کرده است. در حقیقت مدیرعامل سوپرسل Ilkka Paananen در ارتباط با پدیده پوکمون گو معتقد است که:

در تابستان گذشته که بازی پوکمون گو محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده بود، یک راننده تاکسی از من پرسید که حمله متقابل ما به شرایط و رقابت پیش آمده چه خواهد بود، من گفتم که هیچ سودی از انجام اقدامی علیه رقیب نصیب ما نمی شود، ما باید بر روی کاری که می توانیم به بهترین شکل انجام دهیم متمرکز شویم و بازی های خود را بهبود بخشیم.

واقعیت این است که بازی های سوپرسل و مخصوصا کلش اف کلنز و کلش رویال هنوز هم روند محبوبیت جهانی خود را ادامه می دهند و از طریق پرداخت های درون برنامه ای درآمد هنگفتی را به جیب می زنند. در سال 2016 گزارش شد که 100 میلیون نفر از کاربران، بازی های آنها را به صورت روزانه بازی می کنند. با این شرایط لزومی جهت تعجیل برای انتشار یک بازی جدید وجود ندارد و آنها می توانند با صرف زمان کافی اقدام به انتشار یک بازی خوب و محبوب که موفقیتی به اندازه کلش رویال را از آن خود خواهد کرد، نمایند.

 

http://www.androidauthority.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید