لایبرری های اندروید

توسعه اپلیکیشن: آشنایی با چند لایبرری کاربردی در اندروید - شماره 2

لایبرری های اندروید در ساخت اپلیکیشن به کمک توسعه دهندگان می آیند و انجام بسیاری از عملیات را تسهیل می بخشند. لایبرری های بیشماری به صورت رایگان در اختیار توسعه دهندگان قرار گرفته و بسته به نیازمندی های پروژه قادر به استفاده از آنها می باشند، در این مقاله قصد داریم به معرفی چند لایبرری اندروید بپردازیم، با ما همراه باشید.

ChatKit

ChatKit یک لایبرری اندروید است که جهت ساده سازی توسعه رابط کاربری برای عملیاتی مانند چت به کمک توسعه دهندگان می آید. این لایبری امکان استایل دادن، شخصی سازی و مدیریت داده را نیز در اختیار شما قرار داده است.

لایبرری های اندروید

MVVM Tools Kit

از این لایبرری می توان برای پیاده سازی الگوی معماری MVVM در اپلیکیشن ها استفاده کرد، این لایبرری دربرگیرنده پلاگین IDEA و لایبرری پیاده سازی الگوی MVVM می باشد. امکان ساخت کلاس های موردنیاز تنها با یک کلیک صورت می پذیرد. در این وبلاگ روش های استفاده از آن شرح داده شده است.

لایبرری های اندروید

FrescoImageViewer

یافتن لایبرری های عمومی برای مشاهده تصاویر کار نسبتا دشواری است و FrescoImageViewer در این زمینه به کمک شما می آید، این لایبرری از امکاناتی از قبیل حرکت دوانگشتی برای زوم و کشیدن انگشت برای رد کردن یک بخش نیز پشتیبانی می کند.

لایبرری های اندروید

قابلیت های شخصی سازی زیر نیز در دسترس می باشند:

- تغییر رنگ پس زمینه

- استفاده از پوشش های کاستوم

- سلسله مراتب Drawee کاستوم

- تغییر حاشیه برای دستیابی به افکت های جالب

لایبرری های اندروید

- از لایبرری FrescoImageViewer می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

- اپلیکیشن های گالری

- اپلیکیشن هایی برای فروش عکس

- خبرخوان های متنوع و سرویس های رسانه ای

- لایبرری FrescoImageViewer و مستندات مرتبط در صفحه GitHub در دسترس می باشد.

UnoversalPickerDialog

استفاده از دیالوگ ها برای انتخاب پارمترهای گوناگون که در اپلیکیشن ها مورد استفاده قرار گرفته اند، بسیار متداول است و این لایبرری برای تولید صفحه دیالوگ با یک یا چندین گزینه مورد استفاده قرار می گیرد. این لایبرری از لیست و آرایه پشتیبانی می کند، از این رو نیازی به تبدیل هیچ چیز نمی باشد.

لایبرری های اندروید

از لایبرری UniversalPickerDialog می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

- اپلیکیشن هایی که در آنها جستجو بر اساس پارامترهای گوناگون صورت می پذیرد (اپلیکیشن هایی برای پیدا کردن پزشک، سرویس های جستجوی شغل و ...)

- تقویم، برنامه ریز و اپلیکیشن های بهره وری

لایبرری UniversalPickerDialog و مستندات مرتبط در صفحه GitHub در دسترس می باشند.

SocialAuthHelper

ثبت نام از طریق شبکه های اجتماعی توسط بسیاری از کاربران مورد استفاده قرار می گیرد و روش بسیار ساده ای می باشد. از آنجایی که شبکه های اجتماعی متعددی وجود دارند، بهتر است همه آنها به صورت یکجا و در یک لایبرری مورد استفاده قرار گیرند و در پروژه ها از این لایبرری برای ثبت نام از طریق شبکه های اجتماعی استفاده شود. این لایبرری از فیسبوک، توییتر، اینستاگرام و گوگل پلاس پشتیبانی می کند.

از SocialAuthHelper می توان برای هر اپلیکیشنی که دارای پروفایل های کاربری است، استفاده کرد. لایبرری SocialAuthHelper و مستندات مرتبط در صفحه GitHub در دسترس می باشد.

ContentManager

بسیاری از اپلیکیشن ها نیاز دارند تصاویر و ویدیوهایی از گالری یا دوربین گوشی شما را بگیرند. این کار بسیار ساده است، اما متاسفانه در برخی از گوشی های سامسونگ و سونی باگی وجود دارد که مانع از دریافت تصاویر از دوربین گوشی، توسط این اپلیکیشن ها می شود. از طرفی ممکن است کاربران بخواهند به جای گالری گوشی، عکسی از کلود مانند Google Photos را انتخاب کنند. لایبرری ContentManger نیز به همین منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

مشابه SocialAuthHelper، لایبرری contentManager نیز قابل استفاده توسط بسیاری از اپلیکیشن ها می باشد و این روزها اغلب کاربران عکس ها و ویدیوهای خود را برای بکاپ گیری و فرآیندهای همگام سازی، در کلود ذخیره می کنند.

لایبرری ContentManager و مستندات مرتبط آن در صفحه GitHub در دسترس می باشد.

SmsVerifyCatcher

مسنجرهایی مانند واتس اپ و اپلیکیشن های شبکه اجتماعی، اغلب حساب کاربری را به شماره موبایل کاربر وصل می کنند یا از احراز هویت دومرحله ای استفاده می نمایند. در هر صورت کاربر از طریق اس ام اس یک کد را دریافت می کند که باید در یک فیلد خاص وارد نماید. این لایبرری نیز برای وارد کردن کد به صورت خودکار در این فیلد ساخته شده است:

از لایبرری SmsVerifyCatcher برای موارد زیر می توان استفاده کرد:

لایبرری های اندروید

- اپلیکیشن های چت و مسنجر

- اپلیکیشن هایی که از احراز هویت دومرحله ای استفاده می کنند

- لایبرری SmsVerifyCatcher و مستندات مرتبط در صفحه GitHub در دسترس می باشد.

 

https://stfalcon.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید