مزایای نمونه سازی وب سایت و اپلیکیشن

مزایای ساخت نمونه اولیه از وب سایت یا اپلیکیشن کدامند؟

ساخت اپلیکیشن یا توسعه وب سایت شامل مراحل گوناگونی است که هریک به نوبه خود مهم بوده و در کیفیت محصول نهایی تاثیرگذارند. یکی از عملیاتی که در طول فرآیند توسعه انجام می شود، ساخت نمونه اولیه از محصول است که معمولا توسط متخصصین آی تی نادیده گرفته می شود، در حالی که انجام این کار بسیار ضروری بوده و مزایای بیشماری را به همراه دارد.

یکپارچه سازی نمونه های اولیه در فرآیند طراحی و توسعه، روشی تضمینی جهت بهبود فرآیند طراحی و توسعه نرم افزار می باشد. در این مقاله به چندین مورد که ضرورت استفاده از نمونه های اولیه و wireframe را توجیه می کنند پرداخته شده، با ما همراه باشید.

1. تمامی افراد با یک زبان واحد و مشترک با هم در ارتباط خواهند بود

فرض کنید یک توسعه دهنده انگلیسی زبان مایل به شرح بخشی از فرآیند مهندسی به مشتری خود می باشد که انگلیسی صحبت نمی کند، در این شرایط ارتباطات و همکاری تیمی موثر بسیار دشوار خواهد شد. اما گاه ممکن است طراح رابط کاربری نیز زبان مدیر محصول را متوجه نشود، بدین ترتیب شرایط دشوارتر می گردد.

نمونه های اولیه در تعریف، انتقال و تجسم ایده ها بین اعضای تیم و شرکای کاری از صنایع گوناگون و متنوع کمک می کنند و بدین ترتیب ابهامات و سوء تفاهمات کاهش پیدا کرده و ارتباطات بین افراد به جریان می افتد.

2. تجسم محصول آینده

احتمالا شما نیز این ضرب المثل را بارها شنیده اید که می گوید "اگر یک عکس به اندازه 1000 کلمه ارزش دارد، یک نمونه اولیه هم به اندازه 1000 ملاقات ارزشمند است". خواندن تمامی اسناد مشخصات از وب سایت کمی خسته کننده می باشد و بسیار کم پیش می آید که افراد این مستندات را تا آخر و به طور کامل بخوانند. اما با استفاده از wirafameهای ناقص نیز، تمامی افراد اعم از مشتریان و سرمایه گذاران بالقوه و نیز اعضای داخلی تیم، قادر به تجسم طراحی نهایی می گردند.

از طریق ابزاری که Justinmind در اختیار قرار داده، قادر به اشتراک گذاری URL عمومی محصول هستید و لازم است این کار را پس از اعتبارسنجی و تایید نمونه اولیه وب سایت یا اپلیکیشن از سوی اعضای تیم به انجام رسانید. به این ترتیب تمامی مشتریان و شرکای شما نمونه اولیه را از طریق مرورگر وب یا گوشی های خود مشاهده می کند و می توانند بازخوردها و نظرات خود را برای شما ارسال کنند، بدین ترتیب نیاز به ملاقات با آنها نیست و به سادگی به هدف خود دست پیدا می کنید.

3. اشتراک گذاری ایده ها

Wireframeها و نمونه های اولیه به طراحان کمک می کنند تا ایده های خود را سازماندهی کرده و به اشتراک بگذارند، همین اقدام نیز موجب کاهش سوء تفاهمات می شود. اشتراک گذاری نمونه های اولیه با اعضای تیم و مدیریت دسترسی افراد به آنها نیز بسیار آسان است و کاربران مجاز می توانند نظر و نمونه های خود را در طول فرآیند ارسال کنند. اعضای تیم هر کجا باشند، به آخرین نسخه و تغییرات طراحی دسترسی خواهند داشت.

مزایای نمونه سازی وب سایت و اپلیکیشن

 

4. دوباره کاری را از بین برده و موجب صرفه جویی در زمان می شود

بسیای از مهندسین نرم افزار حدود 50 درصد از وقت خود را صرف دوباره کاری های قابل اجتناب می کنند، در حالی که با استفاده از نمونه های اولیه طراحان و توسعه دهندگان می توانند به جای تست نرم افزار کدشده، نمونه های اولیه را تست کنند.

از طریق نظرات ارسال شده بر نمونه های اولیه، تیم های طراحی می توانند در همان مراحل اولیه ایده های بد را شناسایی کنند. توسعه چابک در ریل تایم یکی از نقاط قوت نمونه های اولیه وب سایت و اپلیکیشن می باشد.

5. صرفه جویی در هزینه ها

وقت طلاست و هر کسی این را می داند. در تمامی مراحل توسعه اپلیکیشن، صرفه جویی در زمان به معنای صرفه جویی در هزینه ها می باشد. ابزارهای نمونه سازی از طرق مختلف به کمک شما می آیند تا زمان تلف شده و هزینه های صرف شده را کاهش دهید.

- تعریف و مدیریت موثرتر نیازمندی ها

- اعتبارسنجی جریان کاربری به شکل سریع تر

- تکرار تعاملات در مراحل اولیه

- ساخت یک MVP

6. مشارکت و همکاری سایرین

جهت ساخت یک رابط کاربری بی نقص، همیشه به کمک یک کارشناس UX یا طراح برای ساختن نمونه اولیه HTML نیاز ندارید و با کمک ابزارهای نمونه سازی هر کسی قادر به ساخت نمونه های اولیه بسیار خوب و کاربری در اسرع زمان و بدون نوشتن کد می باشد.

7. اجرای عملیات تست از سوی کاربر قبل از توسعه

تست زودهنگام از سوی کاربر بزرگ ترین مزیت نمونه سازی است و نمونه سازی رابط کاربری یک وب سایت با اپلیکیشن موبایل شما را قادر به پیاده سازی تست کاربر پیش از توسعه محصول نهایی می کند. این کار بسیار ساده است و وقتی طراحی اولیه در نمونه های قابل اعتماد کار کرد، می توانید ابزارهای تست کاربردپذیری سازگار با justinmind را استفاده کنید تا بفهمید کاربران هدف به ایده طراحی شما چه واکنشی نشان می دهند. تست کاربر پیش از آنکه به قابلیت های تعاملی بپردازد، با استفاده از wireframeها بر روی مقدمات و معماری اطلاعات و جریان ناوبری متمرکز شده است. تمامی داده های جمع آوری شده از تست کاربر به شما کمک می کند تا سریعا طراحی را بر اساس مشکلات موجود تغییر دهید.

 

https://www.justinmind.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید