اصول ساخت تریلر بازی

بایدها و نبایدهای ساخت تریلر برای بازی ها – بخش دوم

در مطلب قبلی به نکاتی در ساخت تریلر بازی ها پرداخته شد، در ادامه با ما همراه باشید تا سایر شما را با سایر بایدها و نبایدهای موجود در این زمینه آشنا کنیم.

شماره 5 – نباید: بدون در اختیار داشتن تمامی منابع ویرایش کنید

برای ویرایش یک ویدیو لازم است موزیک، فوتیج، تصاویر و غیره در دسترس شما قرار داشته باشند. ایده آل است که یک برنامه دقیق برای تایم لاین و ایده ای برای داستانی که می خواهید بگویید در ذهن داشته باشید.

جابجای بین رکوردهای مختلف و ویرایش آنها به صورت مداوم چندان خوشایند نیست و موجب می شود که بین برنامه ها و وظایف مختلف جابجا شوید و تمرکز خود را از دست بدهید. معمولا زمانی که چندین وظیفه را به صورت همزمان انجام می دهیم، کارآیی کاهش می یابد. باید بر روی یک کار متمرکز شد و آن را به نحو احسن انجام داد.

اول از همه به جمع آوری منابع موردنیاز خود بپردازید و سپس اقدام به ویرایش کنید. بر اساس داستان موردنظر چندین فوتیج، حتی بیشتر از تعدادی که تصور می کنید مناسب است ضبط نمایید، چرا که به این ترتیب آزادی عمل برای ترکیب و مطابقت دادن این شات ها خواهید داشت. وجود متن نهایی در این مرحله چندان الزامی نیست، اما باید موزیک و ویدیو آماده باشد.

شماره 6 – باید: داستان تریلر را از اول نوشته و سپس کار خود را برنامه ریزی کنید

درست مانند زمانی که یک نمونه اولیه می سازید و سپس به تولید محصول اصلی می پردازید، برای ساخت تریلر به برنامه نیاز دارید. بدین ترتیب کارآمدی افزایش می یابد و پیش از آنکه زمانی صرف ویرایش ویدیو کنید، از ارزشمند بودن ایده های خود مطمئن می شوید.

چه داستانی را می خواهید برای مخاطبین خود بگویید؟ نقاط قوت عنوان شما کدامند؟ با باز کردن ویرایشگر، باید پاسخ تمامی این سوالات داده شده باشد. شما از این اطلاعات برای مابقی قسمت ها مانند صفحه فرود یا نسخه مطبوعاتی استفاده می کنید، از این رو این اطلاعات بسیار ارزشمندند.

سپس به جستجوی منابع و بررسی آنها بپردازید و بازی ها و فیلم هایی را بیابید که مشابه بازی شما هستند. تنوع شات های استفاده شده در آنها و نحوه نگارش متن را مورد توجه قرار دهید

توجه داشته باشید که ضبط فوتیج هایی که به داستان شما مرتبط نیستند موجب صرف زمان می شود و در نهایت تریلر چندان خوبی از آب در نمی آید.

شماره 7 – نباید : در ساخت تریلر و انتشار آن عجله نکنید

احتمال دارد در ارتباط با افزودن بخش های مختلف به تریلر مردد باشید، شما توسعه دهنده بازی هستید و ساخت تریلر تخصص شما نیست. اما به عنوان توسعه دهنده مستقل بودجه ای برای ساخت یک تریلر حرفه ای در اختیار ندارید. اما این فوتیج به شما کمک می کند تا دیده شده و فروشتان را افزایش دهید. سعی کتید سخت نگیرید و عجله نکنید. به تریلر به عنوان فرصتی نگاه کنید که در پلیرهای انگیزه ای برای انجام بازی خلق می کند و افراد جدیدی را به جمع طرفداران شما می افزاید.

می توانید نمونه هایی از ویدیوها را در شبکه های اجتماعی به اشتراک گذاشته و حتی چندین تریلر برای بازی بسازید. هر بار که تریلر جدیدی می سازید، از تریلر قبلی به عنوان قالب استفاده کرده و آن را بهبود ببخشید.

استفاده از تست A/B برای تریلرها نیز مناسب خواهد بود و می توانید از یک سرویس ایمیل مانند Mailchimp استفاده کرده و دو نسخه از تریلر خود را برای دنبال کنندگان خود ارسال کنید و ببینید که کدامیک از آنها نرخ باز کردن و کلیک بهتری دریافت می کنند.

حتی اگر تیم شما تریلر را دوست داشته باشد، به این معنا نیست که بهترین تریلر ممکن را ساخته اید. تریلر یک ویدیوی تبلیغاتی است و باید با صرف زمان، تعداد دنبال کنندگان و افرادی که بازی را خریداری می کنند افزایش دهید و داده ها در این زمینه به کمک شما می آیند.

شماره 8 – نباید: از صدا غافل شوید

موزیک موجب تحریک احساسات بازدیدکنندگان می شود و شما به یک موسیقی خوب برای ویرایش ویدیو نیاز دارید. باید از آن برای ساختاربندی داستان استفاده کنید و عملیات را با آن مطابقت دهید. صدا و بخش های بصری، باید داستان مشابهی را تعریف کنند.

همه چیز را تحت کنترل خود قرار دهید و از صداهای گیم پلی بازی استفاده نکنید، چرا که موجب ناپیوستگی شات ها می شود. از افکت های صوتی بازی کمک گرفته و به صورت دستی آنها را در حین ویرایش اضافه کنید.

شماره 9 – باید: در اشتراک گذاری تریلر محتاط باشید

شما زمانی را صرف ساخت یک ویدیوی دوست داشتنی کرده اید و می خواهید مردم آن را ببینند. می توانید ویدیو را به طور مستقیم در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید. اگر متن در ویدیو وجود دارد، باید یک خروجی اچ دی گرفته و آن را در توییتر و فیسبوک آپلود کنید. داشتن متن در ویدیو مهم است، چرا که ویدیوها به صورت بی صدا پلی مجدد می شوند.

استفاده از تصاویر بندانگشتی مناسب برای یوتیوب بسیار مهم است. موتور جستجوی یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ و قدرتمند در جهان است و به مرور زمان بازدیدهای شما را افزایش می دهد. از این رو باید از عنوان، توضیحات و برچسب های درست و مناسبی استفاده کنید. در زیر چندین پیشنهاد برای پیاده سازی این بخش داده شده است:

1. از یک عنوان واضح و توصیفی استفاده کنید و در کنار نام بازی، عبارت های ریلیز تریلر و آلفا تریلر را هم بکار ببرید، بدین ترتیب بازدیدکنندگان متوجه می شوند که این تریلر نسخه نهایی نیست. در صورتی که بازی تنها برای پلتفرم های خاصی در دسترس است، به این موضوع اشاره کنید. برای مثال: “Bubble Rush | Alpha trailer | Android”

2. یک توضیح کوتاه از بازی را در قسمت توضیحات قرار دهید. دو خط اول توضیحات در نتایج جستجو ظاهر می شوند، لذا باید تنها در یک جمله به مخاطبین بگویید که موضوع بازی چیست و از متن صفحه فرود یا PR برای این قسمت استفاده کنید. در زیر آن قسمت یک لینک قرار دهید که مردم بتوانند بازی را پیدا کنند.

3. از برچسب های مناسب استفاده کنید و ژانر و عبارت هایی را که مردم به آنها علاقه مندند و ممکن است به جستجوی آنها بپردازند، درج نموده و از عبارت های واضح و مشخص مانند بازی رایگان، بازی آرکید، تریلر بازی موبایل، بازی اندروید و ... استفاده کنید.

جمع بندی

در زیر تمامی مواردی که ذکر شده به طور خلاصه و فهرست وار آمده اند:

- از ابزارهایی که با آنها آشنایی دارید استفاده کنید

- در صورتی که با ابزارهای ویرایشی آشنایی ندارید، از گزینه های پیشنهادی استفاده کنید

- تمرکز اصلی خود را بر روی گیم پلی بازی بگذارید

- از متون متحرک که مشابه گرافیک های درون بازی است استفاده کنید

- بدون در اختیار داشتن تمامی منابع ویرایش نکنید

- داستان تریلر را از اول نوشته و سپس کار خود را برنامه ریزی کنید

- در ساخت تریلر و انتشار آن عجله نکنید

- از صدا غافل نشوید

- در اشتراک گذاری تریلر محتاط باشید

 

 

http://www.gameanalytics.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید