مبادله فایل بین گوشی اندروید و مک

آشنایی با ساده ترین روش های مبادله فایل بین گوشی اندروید و مک

شاید از طرفداران گوشی های اندروید باشید اما مک، لپ تاپ ترجیحی شما باشد، قطعا در این شرایط مایلید هر دو سیستم به خوبی با یکدیگر کار کنند و انتقال فایل مهم ترین عملیاتی است که مایل به انجام آن هستید.

می توانید اپلیکیشنی را دانلود کنید که ارتباط بین اندروید و مک را برقرار می کند، اما روش های دیگری هم برای انجام این کار وجود دارند که Android File Transfer یکی از آنهاست. علاوه بر این می توانید از گوگل درایو یا سرویس cloud-based دیگری استفاده کنید.

مبادله فایل بین گوشی اندروید و مک

استفاده از Android File Transfer برای انتقال فایل ها از اندروید به مک

یکی از ویژگی هایی که موجب تمایز اندروید نسبت به سایر سیستم ها می شود، به نحوه انتقال فایل و ذخیره سازی آنها مربوط است. همگام سازی در اندروید کار دشواری نیست، در حالی که وضعیت برای آیفون کمی متفاوت می باشد.

- Android File Transfer را دانلود کنید.

- قفل گوشی خود را باز کنید.

- گوشی اندروید خود را با استفاده از کابل یو اس بی به مک وصل کنید، با این کار Android File Transfer به طور خودکار اجرا می شود، در غیر این صورت به طور دستی آن را باز کنید.

- در گوشی اندروید خود گزینه Allow را لمس کنید.

- ممکن است از شما خواسته شود که نوع ارتباط را مشخص کنید، transfer media files یا هر عبارت دیگری را که نمایش داده می شود انتخاب کنید.

- یک پنجره Finder را در مک باز کنید.

- فایل های موردنظر را با کمک درگ اند دراپ از Finder به Android File Transfer منتقل کنید. می توانید در Android File Transfer فولدرهایی بسازید که در گوشی اندروید به نمایش درخواهند آمد.

مبادله فایل بین گوشی اندروید و مک

اگر اس دی کارت دارید، می توانید فایل ها را مستقیما از طریق Android File Transfer به اس دی کارت منتقل کنید. انتقال فایل از گوشی اندروید به مک نیز به همین شکل انجام می شود، تنها باید فایل ها را از Android File Transfer در پنجره Finder یا دسکتاپ درگ کنید.

اگر گوشی شناسایی نشد، آن را از مک خارج کرده و مجددا وصل کنید.

استفاده از گوگل درایو

متاسفانه نسخه اندرویدی AirDrop را در اختیار نداریم، لذا گزینه بعدی برای انتقال فایل ذخیره کردن فایل های موردنظر در Google Drive می باشد.

در صورت دسترسی به اینترنت می توانید گوگل درایو را مورد استفاده قرار دهید و فایل های موردنظر خود را دانلود کرده و در دستگاه های موردنظر خود ذخیره نمایید. 15 گیگابایت حافظه به طور رایگان در اختیار شما قرار گرفته و نیازی به استفاده از فضای هارد مک یا گوشی اندروید نمی باشد.

در زیر نحوه ذخیره سازی فایل های گوگل درایو در مک شرح داده شده است:

- یک مرورگر وب باز کنید (می توانید اپلیکیشن گوگل درایو را دانلود کنید)

- در Google.com لاگین شوید.

- بر روی آیکون apps در گوشه بالا سمت راست پنجره کلیک کنید.

- بر روی دایو کلیک کنید.

- در گوشه بالا سمت چپ بر روی New کلیک کنید.

- بر روی File upload کلیک کنید (می توانید کل فولدر را نیز آپلود نمایید).

- بر روی Open کلیک کرده یا دکمه اینتر را بزنید، با این کار فایل یا فولدر موردنظر شما در گوگل درایو آپلود می شود. ممکن است بسته به حجم فایل های آپلودی، این عملیات چند دقیقه طول بکشد.

مبادله فایل بین گوشی اندروید و مک

می توانید فایل ها یا فولدرها را از پنجره Finder به پنجره گوگل درایو در مرورگر درگ اند دراپ کنید. در واقع گوگل درایو به یک فولدر جدید در مک تبدیل شده و هر وقت بخواهید فایلی را در گوشی اندروید داشته باشید، کافی است آن را در پوشه گوگل درایو درگ کنید.

استفاده از یک سرویس cloud-based دیگر

با وصل کردن گوشی از طریق کابل یو اس بی نمی توان عملیات موردنظر را انجام داد. ابزارهایی مانند Samsung Smart Switch و LG Bridge وجود دارند، اما اگر گوشی توسط این دو سازنده ساخته نشده باشد چه کار باید کرد؟

استفاده از سرویس cloud-based روش ساده تری برای جابجایی فایل ها بین اندروید و مک می باشد و می توانید اپلیکیشن هایی را در گوشی اندروید خود دانلود کرده و وب سایت های مرتبط را در مک خود بازدید کنید.

یکی از گزینه های پیشنهادی Drop box است، استفاده از آن به سادگی صورت می پذیرد و می توانید از 2 گیگابایت فضای ذخیره سازی رایگان آن نیز بهره مند شوید. مشابه گوگل درایو، دراپ باکس نیز مانند یک فولدر دیگر در مک عمل می کند و می توانید فایل ها و فولدرهای خود را درگ کرده و با استفاده از اپلیکیشن اندرویدی دراپ باکس به آنها دسترسی پیدا کنید.

استفاده از اس دی کارت

بسیاری از گوشی های اندروید مجهز به اسلات اس دی کارت هستند که شما را قادر به گسترش فضای ذخیره سازی در گوشی می کنند. اگر یک اداپتور اس دی معمولی دارید، می توانید آن را به مک خود متصل کرده و فایل ها را بین گوشی و مک مبادله کنید، این عملیات مشابه زمانی است که عکس ها را از دوربین به مک منتقل می کنید.

برخی از گوشی های اندروید دارای یک گزینه adoptable storage هستند که شما را قادر به یکپارچه سازی اس دی کارت به عنوان بخشی از حافظه سیستم گوشی می کنند و در صورتی که از این گزینه استفاده کرده اید، نمی توانید هر زمان که خواستید اس دی کارت را درآورید و باید محتاط باشید.

سایر عملیات ممکن که توسط گوشی اندروید و مک می توان انجام داد، کدامند؟

این دو دستگاه جزئی از یک اکوسیستم مشابه نمی باشند، از این رو عملیات دیگری که اندروید و مک بتوانند با هم انجام دهند وجود ندارد، اما مبادله فایل بین این دو پلتفرم به راحتی انجام می پذیرد.

 

http://newscdn.newsrep.net برگرفته از

اینها را هم بخوانید