قابلیت Copyless Paste کروم

مرورگر کروم اندرویدی هوشمند می شود: بدون کپی، پیست کنید

هوشمندی لازمه تمامی اپلیکیشن ها و محصولات دیجیتال می باشد و بر اساس آخرین گزارشات Android Community، قابلیت جدیدی به کروم اندرویدی راه پیدا می کند که کاربران را قادر می سازد تا کلیدواژه های جستجوی خود را پیست کنند، اما بدون اینکه نیازی به کپی کردن آنها از قبل باشد!

جهت تست این قابلیت باید از طریق chrome://flags در اپلیکیشن Chrome Canary اقدام به فعال سازی آن کرد. به این معنا که بدون نیاز به توسعه اپلیکیشن های جداگانه برای هریک از پلتفرم ها، کاربران قادر به مراجعه به اپلیکیشن های اندروید به عنوان جایگزین می شوند. با عرضه کروم 58، غول جستجو بیان داشت که آخرین نسخه هفته آینده در گوگل پلی استور در دسترس خواهد بود. ایده اصلی در پیاده سازی این قابلیت، تشخیص و کش کردن انواع خاصی از اطلاعات است، بدین ترتیب وقتی اپلیکیشن دیگری را باز کنید (مثلا Google Maps)، هرگونه متن مفید از آخرین وب سایت باز شده نمایش داده می شود و می توانید آن را پیست کنید. این داده ها به صورت لوکال ایندکس گذاری می شوند و هرگز برای سرور ارسال نمی شوند.

قابلیت Copyless Paste کروم

در ماه مارس اولین بار از این ویژگی جدید که با نام Copy Less شناخته شده بود، سخن به میان آمد. احتمالا Copyless Paste تا چند ماه آینده در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت. این قابلیت مشابه پیشنهادات کیبورد اپل می باشد که بیشتر از همه در فیلدهای آدرس نمایش داده می شوند. در حقیقت می توان بیان داشت که این قابلیت چیزی را که در کروم به دنبالش هستید، در سایر اپلیکیشن ها در دسترس می گرداند.

قابلیت مهم دیگری که میهمان نسخه 58 از کروم شده، صفحه جدید History است که کاربران را قادر به مشاهده و پاک کردن داده های مرورشده به صورت ساده تر و راحت تری می گرداند، اما آنطور که از گزارشات پیداست، گوشی های رده پایین به این امکان مجهز نمی باشند.

 

http://newscdn.newsrep.net برگرفته از

اینها را هم بخوانید