استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

استفاده از ایموجی در بازاریابی اپلیکیشن موبایل چقدر موثر است؟

ایموجی ها کاربرد بسیار گسترده ای در دنیای وب و موبایل دارند و گاهی اوقات تاثیرگذاری آنها بیشتر از متون معمولی است. ایموجی ها تصاویری به اندازه دو کاراکتر هستند که به خوبی و زیبایی احساسات و افکار فرد را به نمایش میگذارند. Emoji ها و Emoticonها با هم فرق دارند، ایموجی در سال 1990 در ژاپن اختراع شد و برای اولین بار توسط اپل و گوگل مورداستفاده قرار گرفت و تاثیر چشمگیری بر بازار موبایل گذاشت. از آنجایی که مردم پیام های شخصی سازی شده را دوست دارند و با استفاده از ایموجی ها میتوان با کلمات کمتر، ایده های بیشتری را به مخطب انتقال داد، این نمادهای کوچک محبوبیت یافتند. شاید بسیاری از شما به طور روزانه از ایموجی ها استفاده میکنید، اما شاید تاثیر آن بر روی اکوسیستم بازاریابی برای شما نامفهوم باشد، اما در این مطلب قصد داریم از این موضوع پرده برداریم.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

ایموجی ها چه تاثیری بر روی استراتژی بازاریابی اپلیکیشن میگذارند؟

میزان محبوبیت ایموجی ها به طور پیوسته در حال افزایش است و با نگاهی به جدول منتشر شده از سوی AppBoy این موضوع برای شما روشن تر میشود.

متون را جذاب کنیم

فرض کنید دو نوع پیام داریم، یکی از آنها یک متن ساده را نمایش میدهد در حالی که دیگری از یک یا دو ایموجی استفاده کرده است. کدامیک از این دو متن توجه شما را برمی انگیزد؟ به احتمال بسیار زیاد متن دومی نرخ باز کردن بالاتری خواهد داشت.

احساسات خود را منتقل کنیم

در این دنیایی که به سرعت در حال رشد و پویایی است، به دنبال راه هایی برای بیان احساسات خود می ردیم. در این شرایط ایموجی ها یک بعد انسانی به محیط خشک و غیرشخصی موبایل میدهند و حتی یک اسمایل ساده نیز شیوه مبادله پیام را دستخوش تغییر میکند.

از معنا و مفهوم واضحتر استفاده کنیم

وقتی از یافتن کلمات مناسب برای انتقال افکار خود ناتوان باشید، بهترین راهکار افزودن یک تصویر کوچک است که منظور خود را از طریق آن به مخاطب خود انتقال دهید. اکثر کاربران آنلاین از این شیوه برای ارتباط خود با سایرین بهره میگیرند.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

بهترین کانال ها برای استفاده از ایموجی برای بازاریابی اپلیکیشن

در این مرحله بهترین روش ها جهت افزایش آگاهی از اپلیکیشن با کمک ایموجی ها را شرح میدهیم:

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ

مزیت اصلی انتخاب ایمیل مارکتینگ به عنوان بخشی از استراتژی این است که در انتخاب نوشته های خود آزادی عمل دارید و میتوانید متن، تصاویر، ویدویها و ایموجی ها را مورد استفاده قرار دهید تا دریافت کننده پیام، بهتر و راحت تر ایده شما را تجسم کند. در رویدادهای خاص باید از نمادهای خاصی برای به نمایش گذاشتن اهمیت آنها در چشم خوانندگان استفاده کرد.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

کانال های شبکه اجتماعی

به احتمال زیاد شما نیز از اکثر کانال های اجتماعی برای بازاریابی اپلیکیشن موبایل استفاده میکنید، لذا میتوانید از ایموجی ها در پیام بعدی خود استفاده کرده و واکنش فالوئرهای خود را مورد بررسی قرار دهید. مقاله ای منتشر شده از سوی Social Media Today آمار متعددی برای متقاعد ساختن شما در استفاده از ایموجی را گرد هم آورده است.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

پیام های درون-اپلیکیشن

ارسال پیام های درون-اپلیکیشن یکی از تکنیک های الزامی برای تمامی اپلیکیشن های موبایل میباشد. تصاویر معرفی شده برای آی او اس 10.2 که در پایان 2016 منتشر شد، شما را تحت تاثیر قرار میدهد که تا جای ممکن قوه خلاقیت خود را بکار گیرید.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

پوش نوتیفیکیشن ها

نسخه جدید پوش نوتیفیکیشن ها شما را قادر به افزودن رسانه غنی به پیام ها میکند و شما میتوانید با استفاده از یک ایموجی توجه کاربران را به پیام ارسال شده جلب کنید، بدین ترتیب مشتریان کنجکاو میشوند تا پیام شما را باز کنند. هدف اصلی از این کار افزایش تعامل است و استفاده از ایموجی راه خوبی به نظر میرسد.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

چه چیزهایی را باید مد نظر قرار داد؟

حال که تاثیرگذاری بالای این نمادهای کوچک را درک کردید، میتوانید به کانال هایی که قبلا ذکر شد مراجعه کنید و ایموجی ها را به طور تصادفی در قسمت های مختلف استفاده نمایید، با این کار ایده ای از کاربرد هوشمندانه ایموجی ها در ذهن شما شکل میگیرد.

تعداد دفعات استفاده

جذاب کردن متن به معنای پر کردن آن از ایموجی های زیاد نیست. مثالی را در نظر بگرید، کمپین Chevrolet در سال 2015 برای عرضه Cruze 2016 خود کل متن را با استفاده از ایموجی ها پیاده سازی کرد، از عکس زیر چه چیزی دستگیر شما میشود؟

در زیر نظرات مشتریان بالقوه را مشاهده میکنید، فراموش نکنید که این نوع اشتباه ممکن است به نظرات بد بینجامد، لذا محتاطانه عمل کنید.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

مرتبط بودن با متن

باید از این بابت که تصاویر به آنچه میخواهید با استفاده از متن خود منتقل کنید مرتبطتند. اگر پیام شما جنبه طنزآمیر دارد، یک ایموجی مرتبط با موضوع موثر خوهد بود، اما وقتی حرف شما جدی و حتی ناراحت کننده است، استفاده از این نمادها به هیچ وجه توصیه نمیشود. IMDirectMarketing یک کوییز کوچک برای افراد ساخته که میتوانند از طریق آن دانش خود درباره معنای حقیقی ایموجی ها را متوجه شوند. تصاویر اولیه پیام کاملا متفاوتی از افکار کلی شما را به تصویر میکشند، این کوییز را انجام داده و دوستان خود را هم به شرکت در این چالش دعوت کنید.

استفاده از ایموجی در اپ مارکتینگ

تنوع معنا

چنانچه با زبان ایموجی های آشنایی چندانی ندارید، باید با صرف زمان سعی در درک معنای حقیقی و درست آنها کنید. حتی برای باتجربه ترین کاربران ایموجی نیز علایم مختلفی وجود دارد که بسته به پلتفرم، واژه مشابهی را بیان می کنند و ممکن است همان عکس با منظور واقعی شما متفاوت باشد، لذا با صرف کمی زمان در یادگیری این شیوه ها، توجه کاربران را برانگیزید.

جمع بندی

در صورت استفاده هدفمند و عاقلانه از ایموجی ها، میتوانید استراتژی خود را بهبود داده و به ترویج اپلیکیشن بپردازید. این ابزارها در برقراری ارتباط با مشتریان به کمک شما می آیند و باید از شیوه ای که آنها در کانال ها استفاده کرده اند، برای تاثیرگذاری بیشتر بهره بگیرید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

در مطلب گذشته به پیش زمینه هایی که جهت شروع کدنویسی نیاز است پرداختیم، در ادامه سایر مراحل جهت کسب تبحر در برنامه نویسی را شرح خواهیم داد، با ما همراه باشید.

با شروع یادگیری کدنویسی، شاید این پرسش به ذهن شما خطور کند که گام بعدی چیست؟ پایان این کار چه می شود؟ آیا چیزی مانده که هنوز به آن دست نیافته باشید؟

همانطور که پیش تر نیز به آن اشاره شد، یادگیری برنامه نویسی فرآیندی بی پایان است، اما با پیروی از ترفندهای زیر می توانید تجارب بیشتری در این زمینه کسب کنید.

1. یادگیری الگوریتم ها

پس از اینکه با انجام چندین پروژه تجربه کسب کردید، زمان پرداختن به الگوریتم هاست. الگوریتم ها بخش اصلی دانش کامپوتر را تشکیل می دهند. چه در توسعه وب و چه در توسعه بازی ها، همواره جهت دستیابی به نتیجه نهایی الگوریتم ها را مورد استفاده قرار می دهید.

با کسب مهارت بیشتر در زمینه الگوریتم ها، می توانید توانایی های خود را گسترده تر سازید. تفکر الگوریتمی در یافتن شغل به یاری شما خواهد آمد، چرا که اکثر مصاحبه های کاری بر اساس الگوریتم ها و توانایی حل مسئاله هستند. سعی کنید هر روز یک مسئاله الگوریتمی حل کنید و مهارت های حل مسئاله خود را تقویت نمایید. برای شروع کار می توانید از دوره های آنلاین مانند online courses for algorithms یا پلتفرم هایی مانند HackerRank استفاده نمایید.

یادگیری برنامه نویسی

2. از مستندات کد بهره بگیرید

مستندسازی کد به شما کمک می کند تا از زبان برنامه نویسی، فریم ورک یا لایبرری که مورد استفاده قرار می دهد، اطلاعات کسب کنید. این مستندات اطلاعات گسترده پیرامون یک موضوع خاص دارند و فرآیند یادگیری را تسریع می بخشند.

در حقیقت این مستندات در یادگیری کدنویسی به شما یاری می رسانند و باید به مرور با نحوه خواندن مستندات کد آشنایی پیدا کنید. شاید در مراحل اولیه این کار کمی دشوار بوده و موجب ترس شما شود، اما هر جا به مشکل برخورید، با مراجعه به گوگل برای آن راه حلی پیدا کنید.

یادگیری برنامه نویسی

3. از ابزارهای در دسترس استفاده کنید

مشابه سایر حرفه ها، ابزارها به شما کمک می کنند تا کارهای جزئی و گاه بی اهمیت را با سرعت بیشتری انجام دهید، از این رو سعی کنید نهایت استفاده را از تمامی مجموعه ابزارهای در دسترس برای زبان برنامه نویسی یا فریم ورکی که استفاده می کنید، ببرید.

ابزارها به شما کمک می کنند تا بسیاری از فعالیت های دستی را خودکارسازی کنید و شما را قادر به تمرکز بر روی مشکل اصلی می نمایند. برای مثال می توانید ابزارهایی مانند Git ،Slack ،code editors ،Chrome DevTools، فریم ورک های برنامه نویسی برای فراند اند و بک اند و سایر ابزارهای در دسترس را مورد استفاده قرار دهید.

یادگیری برنامه نویسی

4. از یک مربی کمک بگیرید

برنامه نویسی فعالیت زمانبری می باشد و چنانچه مربی نداشته باشید، این کار به مراتب برای شما دشوارتر می گردد. با کمک مربی نه تنها قادر به صرفه جویی در زمان خود هستید، بلکه می توانید از تجربیات او نیز بهره مند شوید. مربی شما را در پروژه ها راهنمایی کرده و کمک می کند تا برنامه نویس بهتری شوید. با این اوصاف، کمک گرفتن از یک مربی فرآیند یادگیری شما را تسریع خواهد بخشید.

یادگیری برنامه نویسی

جمع بندی

با در نظر گرفتن کاربرد برنامه نویسی در دنیای دیجیتال، ورود به عرصه برنامه نویسی را می توان یک تصمیم خوب و عاقلانه برشمرد. یکی از اقداماتی که باید بر روی آن متمرکز شوید، شرکت در انجمن ها یا پلتفرم های اجتماعی جهت یافتن افراد با طرز فکر و باورهای مشابه است.

زمانی که مهارت لازم را کسب کردید، می توانید از حرفه خود پول به جیب بزنید، پلتفرم هایی آنلاینی همچون Upwork و Freelancer نیز به شما کمک می کنند تا به صورت فریلنسر فعالیت داشته باشید.

با پروژه های واقعی نه تنها چیزهای جدید فرا می گیرید، بلکه قادر به استفاده از مهارت ها و توانایی های خود نیز می شوید. موفقیت در برنامه نویسی فرآیندی طولانی مدت می باشد، لذا باید با تلاش مستمر به مهارت موردنظر دست پیدا کرد.

 

http://www.hongkiat.com

اینها را هم بخوانید