گوگل I/O

در اولین روز از کنفرانس I/O گوگل چه گذشت؟

کنفرانس I/O گوگل یکی از مهم ترین رویدادها برای طرفداران اندروید میباشد و کمپانی در این رویداد به رونمایی از محصولات و سرویس های جدید خود که بر شیوه تعامل توسعه دهندگان و مشتریان با محصولات گوگل تاثیرگذار است، میپردازد.

نسخه بتای اندروید O در دسترس قرار گرفت

گوگل I/O

نسخه بتای عمومی اندروید O و دومین نسخه پیش نمایشی توسعه دهندگان هم اکنون برای دانلود برای گوشی های پیکسل و نکسوز در دسترس قرار گرفته است.

لینک

اخبار مربوط به دنیای اندروید

گوگل I/O

مدیر بخش مهندسی اندروید، Dave Burke به شرکت کنندگان گفت که اندروید ویر 2.0 هم اکنون برای ساعت های هوشمند ساخته شده از 24 سازنده برتر در جهان، عرضه شده است. گوگل قصد دارد تا امسال Assistant را با لانچری جدید به اندروید تی وی آورد.

گوگل به معرفی Fluid Experience در اندروید O پرداخت و حالت تصویر-در-تصویر را که حالت یکپارچه تری از مولتی تسکینگ است، به نمایش گذاشت.

Notification Dots نوتیفیکیشن های اندروید را هوشمندتر از قبل کرده و با فشار طولانی مدت بر روی آیکون های لانچر، میتوان پیش نمایشی از جزئیات آلرت های اپلیکیشن را مشاهده کرد.

با کمک Autofill with Google، دیگر نگران راه اندازی گوشی یا تبلت جدید خود نخواهید داشت، به طوری که نام های کاربری و رمزهای عبوری که در کروم یا گوشی های قدیمی ذخیره کرده بودید در اپلیکیشن های مورد استفاده در گوشی جدید، در دسترس خواهد بود. یادگیری ماشینی on-device در اندروید O، به طور خودکار عبارت ها، نام ها، آدرس ها و شماره تلفن ها را با دو ضربه متوالی در هر جای آیتم انتخاب میکند.

نسخه جدید و خاص از TensorFlow به نام TensorFlowLite، به کمک توسعه دهندگان خواهد آمد تا با شبکه های عصبی و برای امکانات مجهز به AI هوشمندتر کار کنند.

Google Play Protect که یک اکستنشن از Verify Apps میباشد، بسیاری از امکانات امنیتی را که برای سال ها در گوگل پلی بوده اند، کدگذاری میکند. گوگل روزانه 50 میلیارد اپلیکیشن را اسکن میکند تا هیچگونه خطر امنیتی گوگل پلی استور را تهدید نکند.

گوگل از این به بعد به طور رسمی از زبان Kotlin در اندروید پشتیبانی میکند، این زبان جایگزین خوبی برای اندروید محسوب میشود.

Android Go

گوگل I/O

گوگل Android Go را که بر روی بهینه سازی آخرین نسخه از اندروید برای گوشی های رده پایین و ارزان قیمت اندروید متمرکز شده، معرفی کرد. مجموعه جدیدی از اپلیکیشن های گوگل در دسترس خواهند بود که حافظه و دیتای کمتری مصرف خواهند کرد و یک نسخه جدید از پلی استور، اپلیکیشن هایی را که برای گوشی های Go مناسبند به نمایش درمی آورد.

مدیریت دیتا مهم ترین بخش از Android Go میباشد و با کمک دکمه تنظیمات سریع میتوانید مصرف و هزینه دیتا را کنترل کنید. ذخیره ساز دیتا در کروم به طور پیش فرض فعال سازی شده و YouTube Go کاربران را قادر به دانلود ویدیوهای یوتیوب با استفاده از وای فای و تماشای آنها در آینده میسازد.

Building for Billions به توسعه دهندگان کمک میکند تا از بهترین روش های ممکن در ساخت اپلیکیشن هایی برای مارکت های در حال ظهور بپردازند.

هر نسخه جدید از اندروید O، یک نسخه Go نیز برای گوشی هایی با حافظه محدود خواهد داشت و نخستین گوشی های Android Go در سال 2018 عرضه میشوند.

Daydream، VR و AR

گوگل I/O

به بیان گوگل گوشی پرچمدار جدید ال جی، امسال رونمایی میشود و از Daydream نیز پشتیبانی میکند. پشتیبانی از Daydream توسط یک آپدیت نرم افزاری در تابستان امسال به گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس افزوده میشود.

یک نوع جدید از Daydream VR با هدست های مستقل VR و کامپوننت هایی که به طور اختصاصی برای VR ساخته شده اند نیز در راه است. یکی از شرکا کوالکام است که ساخت هدست مرجع را بر عهده خواهد گرفت. نخستین هدست های مشتری مستقل از اچ تی سی و لنووو خواهند بود که همین سال به بازار می آیند.

ASUS's Tango-enabled ZenFone AR در تابستان سال جاری عرضه خواهد شد.

گوگل به معرفی Visual Positioning Service یا همان VPS خود پرداخت که به کاربران کمک میکند تا اشیای خاصی را در دنیای واقعی بیابند، برای مثال با استفاده از آن میتوانید یک نوع خاص از پیچ گوشتی را در مغازه پیدا کنید. با کمک Expeditions نیز میتوان AR را به کلاس های درسی با تجربه آموزش تعاملی آورد.

اندروید در بیش از 2 میلیارد گوشی فعال حضور دارد

رشد چشمگیر اندروید همچنان ادامه دارد و این سیستم عامل هم اکنون بر روی 2 میلیارد گوشی مورد استفاده قرار میگیرد. مدیرعامل گوگل ساندار پیچای در نخستین دقایق شروع سخنرانی بیان داشت که خدمت رسانی به کاربران در این مقیاس بزرگ یک امتیاز محسوب میشود.

به بیان گوگل Drive هم اکنون دارای 800 میلیون کاربر بوده و Photos نیز 500 میلیون کاربر دارد و هر روزه بیش از 1.2 میلیارد عکس در آن آپلود میشود.

Google Lens معرفی شد

گوگل I/O

Google Lens یک مجموعه از قابلیت های پردازشی vision based است که با استفاده از هوش مصنوعی گوگل و گراف دانش قادر به تشخیص چیزهای مختلف در دنیای واقعی میباشد. Lens اول از همه برای Google Assistant و Photos عرضه خواهد شد و سپس برای سایر محصولات نیز در اختیار قرار خواهد گرفت.

ساندار پیچای چندین مثال درباره قابلیت های Lens آورد که شامل تشخیص گل های خاص یا تشخیص رستوران در دنیای واقعی میباشد.

Google.ai و TPU Cloud

Google.ai پلتفرم هوش مصنوعی جدید کمپانی برای توسعه دهندگان است که آنها را قادر به ساخت اپلیکیشن های یادگیری ماشینی در کلود میکند. Google.ai از شبکه های عصبی برای طراحی شبکه های عصبی به عنوان بخشی از رویکرد یادگیری تقویتی استفاده می کند و گوگل نیز در حال حاضر از آن برای بهداشت و درمان و آسیب شناسی استفاده میکند.

Google Assistant

گوگل I/O

به بیان گوگل هم اکنون 100 میلیون گوشی به Google Assistant دسترسی دارند و Assistant با بهره گیری از قابلیت های Google Lens هوشمندتر از گذشته میشود و میتواند بر اساس آنچه در صفحه نمایش گوشی است، با شما مکامله ای داشته باشد. علاوه بر این، گوگل بیان داشت که بالاخره قادر به تایپ مستقیم در Assistant میگردید.

اما آنچه در این میان شایان ذکر است، اینکه Google Assistant سرانجام به آیفون می آید و شایعات هفته های اخیر به واقعیت پیوسته است.

SDK جدید Google Assistant سازندگان را قادر به ساخت Google Assistant در دستگاه های موردنظر خود، از اتومبیل ها، تلویزیون ها و مخلوط کن ها گرفته تا اسباب بازی و وسایل برقی منزل میکند و این شرایط پلتفرم را در اختیار مارکت های جدیدی قرار میدهد.

زبان های جدید مانند فرانسوی، آلمانی، پرتغالی برزیل و ژاپنی در تابستان و ایتالیایی، اسپانیایی و کره ای تا پایان سال به آن راه خواهند یافت.

Actions on Google

از این پس کاربران میتوانند از طریق Actions on Google پرداخت های خود را نیز انجام دهند، امکان سفارش غذا مستقیما در Google Assistant امکان پذیر است.

Google Home

گوگل I/O

در تابستان سال جاری، Google Home در کانادا، استرالیا، فرانسه، آلمان و ژاپن عرضه میشود. Proactive assistance به Google Home می آید، برای مثال Google Home روشن میشود و از شما میخواهد از گوگل بپرسید چه خبر؟ برای اینکه به شما بگوید باید زودتر خانه را ترک کنید تا به قرار ملاقات بعدی خود برسید.

تماس هندزفری به Google Home می آید و تماس ها در هرجای آمریکا و کانادا رایگان خواهند بود. به لطف پشتیبانی مولتی-یوزر، اگر از Home بخواهید تا به مادرتان زنگ بزند، بر اساس فردی که این سوال را پرسیده، به شخص درست زنگ خواهد زد.

شرکای جدید مانند HBO در حال همکاری اند و کاربران در سرویس رایگان اسپاتیفای قادر به استفاده از اسپیکر هوشمند گوگل به همراه اشتراک پریمیوم خواهند بود.

Google Home به پشتیبانی از بلوتوث مجهز می شود و آن را به یک اسپیکر بلوتوث برای آی او اس و سایر دستگاه ها تبدیل میکند.

Chromecast نیز برای نمایش پاسخ های بصری در تلویزیون و زمانی که از Google Home کمک خواسته اید آپدیت شده، به طوری که عبارت "تقویم مرا نشان بده" نتایج را بر روی صفحه نمایش تلویزیون نشان میدهد. با استفاده از Google Assistant تمامی فعالیت های مورد پشتیبانی در سایر پلتفرم ها، در تلویزیون نیز در دسترس خواهند بود.

Google Photos

گوگل I/O

Google Photos به امکانات جدیدی مجهز شده تا اشتراک گذاری را ساده تر از قبل کند. اشتراک گذاری پیشنهادی به شما کمک میکند تا بهترین عکس های دوستان خود را پیدا کرده و به اشتراک بگذارید. از یادگیری ماشینی برای شناسایی افراد در عکس استفاده شده و از الگوهای اشتراک گذاری شما نیز کمک گرفته میشود.

قابلیت جدید Shared Libraries نیز به اشتراک گذاری عکس از افراد خاص و به صورت خودکار کمک میکند. این قابلیت میتواند دریافت کنندگان را از عکس های جدید مطلع سازد و به طور خودکار عکس ها را در کتابخانه شخصی ذخیره میکند. دیگر هیچ نگرانی بابت اینکه چه عکس های در گوشی چه افرادی وجود دارد نخواهید داشت. Suggested sharing و Libraries برای آی او اس، اندروید و وب در هفته های آینده عرضه خواهد شد.

Google Photo Books شما را قادر به چاپ عکس ها از لایبرری کرده و به طور خودکار به انتخاب بهترین عکس از انتخاب های شما میپردازد.

پشتیبانی از Google Lens نیز به Google Photos راه پیدا میکند و از قدرت گراف دانش گوگل برای کمک جهت یادگیری چیزهای بیشتری که در عکس هاست استفاده می شود.

یوتیوب

گوگل I/O

Susan Wojcicki مدیرعامل یوتیوب به شرکت کنندگان در کنفرانس گفت که کاربران در سال 2016 یک میلیارد ساعت محتوا را در پلتفرم ویدیویی آنها تماشا کرده اند.

ویدیوی 360 درجه به اپلیکیشن YouTube TV می آید و شامل ویدیو 360 زنده میباشد. با استفاده از کنترل از راه دور تلویزیون، میتوانید از زوایای محتلف ویدیو را تماشا کنید

Google for Jobs

Google for Jobs از AI گوگل برای تطبیق درخواست ها به مشاغل استفاده میکند. به گفته ساندار پیچای Google for Jobs با استفاده از محصولات ما برای یافتن کار کمک میکند. Cloud Jobs API در ماه نوامر معرفی شد و توسط FedEx ،Carrier ،Johnson & Johnson مورد استفاده قرار گرفت و مورد آخر با استفاده از این API حدود 18 درصد درخواست های بیشتری دریافت کرد. Google for Jobs امکان فیلتر کردن بر اساس ارتباط، مشاغل تمام وقت و پاره وقت وعنوان شغلی را با استفاده یادگیری ماشینی فراهم میسازد.

گوگل I/O

کنفرانس گوگل هنوز در جریان است و اپریویو شما را از جدیدترین اخبار این رویداد باخبر میسازد، با ما همراه باشید.

 

http://www.androidcentral.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید

نظرات کاربران

  1. avatar
    هتل تهران مشهد
    مرسی ممنونم عالی بود

    به این نظر پاسخ دهید