گوگل I/O

در دومین روز از کنفرانس I/O گوگل چه گذشت؟

روز دوم از کنفرانس گوگل نیز با معرفی های جدید به پایان رسید. گوگل از برنامه های خود برای آپدیت Daydream به نسخه 2.0 به نام Euphrates خبر داد که تکنولوژی واقعیت مجازی را جالب تر از قبل میکند و به راحتی میتوانید تجربه خود را با سایرین نیز به اشتراک بگذارید.

Euphrates تا پایان سال در تمامی هدست های سازگار با Daydream در دسترس خواهد بود و گوشی های گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس و اسمارت فون پرچمدار ال جی نیز شامل این موضوع میباشند.

گوگل I/O

این آپدیت قابلیت های جدیدی را با خود به همراه دارد. به منظور ارتقای رابط کاربری، صفحه خانه کمی تغییر پیدا میکند و یک راهنمای محتوای جدید در آن قرار میگیرد. در قسمت داشبورد نیز دسترسی به تنظیمات و نوتیفیکیشن ها افزوده شده و کاربران قادر خواهند بود اسکرین شات ها و کپچرهای ویدیو را به اشتراک بگذارند.

علاوه بر این گوگل پشتیبانی از cast را نیز افزوده که کاربران را قادر به استریم کردن محتوا در نمایشگرهای بزرگ میکند. این اقدام گام بزرگی تلقی میشود، برای مثال اگر در حال انجام یک بازی در واقعیت مجازی باشید، شخص دیگر در اتاق قادر به مشاهده چیزی خواهد بود که شما میبینید. هدست های رده بالایی همچون HTC Vive به این قابلیت مجهز خواهند شد، اما به یک سیم برای اتصال به تلویزیون نیاز است.

گوگل در حال ساخت یک نسخه کامل از کروم به طور اختصاصی برای واقعیت مجازی میباشد. بدین معنا که مرورگر وب کروم کاربران را قادر به ناوبری با استفاده از یک کنترلر Daydream میکند. علاوه بر این میتوانید از تجربه اپلیکیشن هایی که از WebVR بهره برده اند لذت ببرید یا به وب گردی بپردازید.

گوگل، یوتیوب در واقعیت مجازی را کاربرپسند تر از گذشته کرده است و غول نرم افزاری یک قابلیت جدید را به نمایش گذاشت که توسط آن کاربران میتوانند ویدیوهای یوتیوب را در واقیت مجازی و با سایرین تماشا کنند و در محیط مجازی مشترک به بحث با یکدیگر بپردازند.

گوگل در تلاش است تا واقعیت مجازی را در دسترس میلیون ها کاربر در جهان قرار دهد. گوگل با Google Cardboard خود پا به عرصه واقعیت مجازی نهاد و با Daydream که یک پلتفرم واقعیت مجازی برای گوشی های اندروید است و به طور نیتیو برای اندروید N ساخته شده، در این زمینه به پیشرفت چشمگیری دست پیدا کرد. اخیرا گوگل هدست واقعیت مجازی خود به نام Daydream View را معرفی کرد. به بیان کمپانی در حال حاضر 8 گوشی از Daydream پشتیبانی میکنند و گوشی های بیشتری مانند موتورولا و لنووو نیز به این لیست اضافه خواهند شد.

به گفته گوگل آنها از هدست های مستقلی که برای کار خود به اسمارت فون نیازی ندارند نیز پشتیبانی به عمل خواهند آورد. گوگل با کوالکام برای طراحی یک مرجع وارد همکاری شده و اچ تی سی و لنووو نیز در ساخت هدست های مستقل به کمک آنها می آیند.

 

http://indianexpress.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید