قابلیت Find Wi-Fi فیسبوک

با قابلیت Find Wi-Fi فیسبوک، وای فای های عمومی و رایگان را راحت تر پیدا کنید

دسترسی به اینترنت یکی از دغدغه های اصلی کاربران موبایل است و کمپانی فیسبوک در حال گسترش یکی از جدیدترین قابلیت های خود برای یافتن شبکه های وای فای در دسترس میباشد.

فیسبوک از سال قبل تست این قابلیت را آغاز کرده و با استفاده از آن، وای فای های عمومی و رایگانی که در اطراف کاربر وجود دارد نمایش داده میشوند. این قابلیت تنها بر روی پلتفرم آی او اس و تعداد محدودی از کشورها در دسترس بود و در مرحله تست قرار داشت.

 

قابلیت Find Wi-Fi فیسبوک

 

اما فیسبوک اعلام کرد که کاربران سراسر جهان هم اکنون میتوانند از این قابلیت در گوشی های آی او اس و اندروید استفاده کنند.

این قابلیت برای مواقعی که در سفر هستید بسیار کاربردی خواهد بود و در شرایطی هم که سرعت دیتای گوشی کم است، میتوانید از آن بهره بگیرید.

Find Wi-Fi قابلیت بسیار قدرتمندی برای مارکت های در حال توسعه محسوب میشود، چرا که اغلب کاربران این مناطق در دسترسی به اینترنت با محدودیت های زیادی روبه رو هستند.

قابلیت Find Wi-Fi فیسبوک

 

برای دسترسی به این قابلیت باید به زبانه More در اپلیکیشن موبایل فیسبوک مراجعه و آن را فعال نمود. با این کار فیسبوک نزدیک ترین هات اسپات ها و جزئیاتی از کسب و کار صاحب وای فای را به شما نمایش میدهد.

در حقیقت این قابلیت به دو میلیارد کاربر فیسوک کمک میکند تا همیشه در ارتباط بوده و زمان بیشتری را در اپلیکیشن های کمپانی بگذرانند. از سوی دیگر میتوان از آن به عنوان روشی برای کشف کسب و کارهای محلی استفاده کرد، به بیان ساده تر کاربران به جای استفاده از Google Maps میتوانند از فیسبوک برای پیدا کردن کافی شاپ هایی که وای فای دارند بهره بگیرند.

 

این ویژگی هنوز از قابلیت اطمینان خوبی برخوردار نیست و برای بهبود آن لازم است کسب و کارها وای فای خود را با مراجعه به بخش Edit Page در صفحه فیسبوک خود معرفی نمایند. این امکان در فاز تست سال گذشته پذیرش بالایی داشته و انتظار میرود که این میزان با مطلع شدن کسب و کارهای بیشتر افزایش پیدا کند.

ساخت ابزاری برای لیست کردن شبکه های وای فای، تنها فعالیت فیسبوک برای کمک به مرتبط ماندن کاربران نیست و کمپانی در حال کار بر روی پروژه های بزرگ دیگری مانند Internet.org برای گسترش ارتباط موبایل در مارکت های در حال توسعه میباشد. سرمایه گذاری زیرساختی در سراسر جهان و برنامه هایی برای استفاده از پهبادهای خورشیدی برای عرضه اینترنت نیز از سایر فعالیت های فیسبوک در این زمینه است.

به گفته فیسبوک، Find WI-Fi به صورت جهانی برای آی او اس و اندروید عرضه میشود.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید