اپلیکیشن Triangle

اپلیکیشن آزمایشی گوگل به نام Triangle به کمک افرادی که مصرف دیتای بالایی دارند می آید

کمپانی گوگل در حال تست یک ابزار جدید برای مدیریت دیتای مصرفی گوشی است. این اپلیکیشن که Triangle نام دارد، در حال حاضر در حال گذراندن فرآیند تست در فیلیپین میباشد.

کاربران با استفاده از آن میتوانند میزان دیتای مصرفی و اپلیکیشن هایی که بیشترین مصرف دیتا را دارند مشاهده کرده و حتی اپلیکیشن هایی را که مصرف دیتای بالایی دارند بلاک کنند.

کاربران کشورهای توسعه یافته مانند آمریکا، در استفاده از دیتای گوشی با محدودیت چندانی مواجه نیستند، اما دسترسی به دیتای موبایل در کشورهای در حال توسعه با چالش هایی همراه است. در اپلیکیشن Triangle، گوگل روش متفاوتی برای کاهش دیتای مصرفی را آزمایش میکند، به این ترتیب که کاربران نظارت بیشتری بر روی دیتای مصرفی دارند.

 

اپلیکیشن Triangle اولین تلاش گوگل جهت قادر ساختن کاربران به کنترل دیتای گوشی شان نیست و گوگل چند سال پیش حالت Data Saver را به مرورگر موبایل کروم خود افزود و حتی برخی روش های ذخیره سازی دیتا را در برخی از گوشی ها مانند پیکسل تعبیه کرد.

Triangle در مقایسه با سایر روش ها کاربران را قادر به کنترل جزئیات بیشتر نسبت به آنچه در پیکسل پیاده سازی شده بود میکند.

اپلیکیشن Triangle

 

کاربران میتوانند میزان مصرف دیتای گوشی توسط هریک از اپلیکیشن ها را مشخص کنند و برای این منظور گزینه هایی مانند "10 دقیقه"، "30 دقیقه" و "همیشه" در دسترس اند.

اپلیکیشن Triangle

 

علاوه بر این، کاربران قادر به مشاهده میزان دیتای مصرفی و اپلیکیشن های پرمصرف هستند و حتی برخی از حاملان جوایزی را پیشنهاد میدهند و کاربران بدون اینکه دیتای گوشی آنها مصرف شود، اپلیکیشن های جدیدی را دانلود و امتحان میکنند و این کار استفاده از اپلیکیشن های موجود در ازای دیتایی که به حساب های آنها افزوده میشود را تشویق میکند.

اپلیکیشن Triangle

 

گوگل چیزی درباره زمان عرضه رسمی اپلیکیشن Triangle اعلام نکرده، اما اپلیکیشن ماه گذشته در انجمن ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت. آنطور که پیداست، گوگل از ماه آوریل کار بر روی این اپلیکیشن را آغاز کرده است.

اپلیکیشن Triangle

 

با اینکه خبری درباره تاریخ انتشار اپلیکیشن به مارکت های در حال توسعه و حتی توسعه یافته در دست نیست، اما این اپلیکیشن از جمله محصولات رسمی گوگل به شمار میرود.

اپلیکیشن Triangle

 

اگر این اپلیکیشن بتواند امتحان خود را به خوبی پس دهد، به یک ابزار پرطرفدار برای صرفه جویی در مصرف دیتای گوشی برای افرادی که به وای فای دسترسی مستمر ندارند تبدیل خواهد شد.

 

https://techcrunch.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید