یافتن پسورد وای فای در آی او اس

یافتن رمز وای فای ذخیره شده در اندروید و آیفون (روت و جیلبرک ضروری است!)

اکثر اپلیکیشن ها برای انجام عملیات خود به وای فای نیاز دارند و برخی افراد نام های خنده داری برای روتر خود انتخاب میکنند تا مورد سو استفاده از سوی افراد سودجو قرار نگیرد. اما گاهی اوقات لازم میشود که با دستگاه جدیدی به وای فای خود متصل شوید یا بخواهید رمز را در اختیار فرد دیگری قرار دهید، اما در آن لحظه رمز وای فای یادتان نمی آید!

 

در این مقاله به معرفی راه حلی (برای سیستم عامل های اندروید و آی او اس) میپردازیم که با استفاده از بتوانید رمز وای فای را از طریق گوشی که با آن وصل هستید، پیدا کنید.

نمایش پسورد وای فای در گوشی

 

اندروید

پیدا کردن رمز وای فای در اندروید کار بسیار دشواری است و رمزها در فولدری در دایرکتوری روت قرار میگیرند که سیستم عامل به کاربر اجازه دسترسی به محتوای این فولدر را نمیدهد. از این رو برای دسترسی به آن باید مجوز ادمین داشته باشید و گوشی خود را روت کنید.

در گوشی اندروید روت شده، میتوانید با استفاده از یک فایل منیجر مانند Solid Explorer، به صورت دستی به دنبال رمزهای عبور بگردید. راه حل دیگر بهره گیری از یک اپلیکیشن اختصاصی برای استخراج تمامی پسوردها به طور خودکار میباشد.

 

اپلیکیشن Wifi Password Show گزینه خوبی برای انجام این کار است که رایگان بوده و به راحتی میتوان از آن استفاده کرد. اپلیکیشن لیستی از تمامی رمزهای عبور ذخیره شده در گوشی را به همراه SSID آنها نمایش میدهد. شما میتوانید تمامی داده ها را کپی کرده و حتی آنها را از طریق پیام های متنی یا ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارید.

پیدا کردن پسورد وای فای در اندروید

اگر بخواهید رمز وای فای را از یک گوشی به دیگری منتقل کنید، نیازی به روت کردن گوشی نمیباشد. گوگل به طور خودکار از تمامی رمز های عبور وای فای، در اکانت گوگل شما بکاپ تهیه میکند. تنها باید با گوشی جدید در اکانت گوگل خود وارد شوید، تمامی اطلاعات وای فای به طور خودکار همگام سازی خواهند شد.

 

آی او اس

مشابه اندروید، آی او اس نیز به شما اجازه مشاهده رمزهای وای فای، بدون جیلبرک کردن گوشی را نمیدهد. اما اگر یک گوشی آیفون جیلبرک شده دارید، می توانید See WiFi passwords یا Cydia را جستجو کرده و اپلیکیشن هایی را که برای این منظور در دسترسند، مشاهده کنید.

روش دیگری هم برای این کار وجود دارد که در آن نیازی به جیلبرک کردن گوشی نمیباشد، اما تنها از طریق دستگاهی که با مک او اس کار میکند، قابل اجراست. iCloud Keychain یک قابلیت کاربردی برای همگام سازی تمامی پسوردها در دستگاه های اپل میباشد.

یافتن پسورد وای فای در آیفون

 

تنها کار لازم فعال سازی iCloud Keychain است، با این کار پسوردهای دستگاه آی او اس شما به طور خودکار با مک همگام سازی میشوند و از طریق مک به آنها دسترسی خواهید داشت.

در صورتی که مایل به انتقال شبکه های وای فای به گوشی آیفون دیگری باشید نیز میتوانید از iCloud Keychain کمک بگیرید.

یافتن پسوردهای ذخیره شده در اندروید و آی او اس چندان ساده نیست، اما با کمک راهکارهای معرفی شده در این مطلب، به سادگی و سرعت میتوانید این کار را انجام دهید.

 

http://www.hongkiat.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید