اپل در دو سال گذشته روزهای سختی را در چین تجربه کرد. جنگ تجاری ایالاتمتحده با چین و مشوقهای دولتی برای برندهای بومی، فروش آیفون را به شدت تحتتأثیر قرار داد و باعث شد سهم بازار اپل بهطور قابلتوجهی کاهش یابد. از سهماههی سوم سال ۲۰۲۲، اپل فقط در یک فصل رشد درآمد سالانه را ثبت کرد و در فصول دیگر با افتی تا ۱۳ درصد روبهرو شد.
اوج بحران اپل چند ماه پیش و در بحبوحهی تنشهای تجاری میان آمریکا و چین رخ داد. در همین زمان، دولت چین با ارائهی یارانه به برندهای داخلی، موقعیت اپل را بیشازپیش تضعیف کرد و باعث شد تنها تولیدکنندهی بزرگی باشد که در سهماههی نخست سال با افت فروش روبهرو شود.
بااینحال از آوریل (فروردین و اردیبهشت ۱۴۰۴)، نشانههایی از بهبود دیده شد. فروش آیفون اندکی افزایش یافت، اپل هم به برنامهی یارانهای دولت چین پیوست و کمکم مسیر بازگشت را پیدا کرد.
-
اختراع انقلابی اپل؛ سنسور جدید دوربین، همپای چشم انسان!
-
آیفون تاشو احتمالا سال آینده معرفی میشود؛ ساخت نمونههای آزمایشی
حالا گزارش کانترپوینت تأیید میکند اوضاع اپل در چین رو به بهبود است. این گزارش نشان میدهد فروش آیفون در سهماههی منتهی به ژوئن ۸ (۱۸ خرداد ۱۴۰۴) درصد رشد کرده است؛ عددی که در دو سال اخیر بیسابقه محسوب میشود.
به گفتهی مدیر ارشد کانترپوینت، تخفیف قیمت آیفون در ماه می (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۴) بهموقع و هوشمندانه انجام و یک هفته پیش از جشنوارهی بزرگ ۶۱۸ چین عرضه شد. جشنوارهی ۶۱۸ که هر سال در ماه ژوئن (خرداد و تیر) برگزار میشود، فرصتی برای ارائهی تخفیفهای گستردهی خردهفروشان آنلاین است.
نظرات کاربران