بازار موبایل آمریکا در سهماههی دوم ۲۰۲۵ فقط یک درصد رشد کرد و به ۲۷٫۱ میلیون دستگاه رسید، اما سامسونگ با فروش ۸٫۳ میلیون گوشی و رشد سالانهی ۳۸ درصدی، بهترین عملکرد را در بین برندها داشت. سهم بازار این شرکت نیز از ۲۳ درصد به ۳۱ درصد افزایش یافت.
در مقابل، فروش گوشی آیفون با کاهش ۱۱ درصدی به ۱۳٫۳ میلیون دستگاه رسید؛ بااین حال اپل همچنان با سهم ۴۹ درصدی در جایگاه اول بازار آمریکا قرار دارد و سامسونگ با ۳۱ درصد آن را دنبال میکند. شکاف سهم بازار میان این دو برند نسبت به سال گذشته بهشکل چشمگیری کاهش یافته است.
کارشناسان کانالیس تغییرات بازار گوشیهای هوشمند را نتیجهی افزایش موجودی انبار برندها برای مقابله با خطر اعمال تعرفههای تجاری میدانند. سامسونگ با تمرکز روی گوشیهای سری گلکسی A توانست عرضهی خود را افزایش دهد، درحالی که رشد تقاضای کلی بازار بسیار ناچیز باقی مانده است.
-
از نوکیا تا سونی اریکسون؛ تجدید دیدار با گوشیهای خاطرهانگیز دکمهای + ویدیو
-
هواوی بار دیگر در بازار موبایل چین تاجگذاری کرد
نکتهی مهم دیگر، جابهجایی بزرگ در زنجیرهی تأمین گوشیهای آمریکا است. برای اولینبار، هند با رشد ۲۴۰ درصدی جای چین را بهعنوان بزرگترین مرکز تولید گوشیهای وارداتی به آمریکا گرفت و سهمش از ۱۳ به ۴۴ درصد رسید.
اپل در راستای استراتژی «چین پلاس وان»، تولید خود را در هند بهشدت افزایش و بیشتر ظرفیت صادراتی این کشور را به بازار آمریکا اختصاص داده است. در این میان، ویتنام نیز با سهم ۳۰ درصدی از تولید گوشیهای وارداتی، جایگاه مهمی در زنجیرهی تأمین ایفا میکند.
نظرات کاربران