روند بازار گوشیهای هوشمند در هند پس از یک فصل نسبتاً ضعیف در سهماههی نخست، در سهماههی دوم ۲۰۲۵ به اوج رسید. به گزارش کانترپوینت، تقریباً تمام برندهای بزرگ بازار هند توانستند از این رشد چشمگیر سود ببرند.
ارزش عمدهفروشی گوشیها در این فصل نسبتبه مدت مشابه پارسال ۱۸ درصد افزایش یافت و رکورد بالاترین میزان ثبتشده در فصل دوم را شکست. بخش گوشیهای پریمیوم، شامل گوشیهایی با قیمت بالاتر از ۴۵ هزار روپیه (۵۱۰ دلار)، سریعترین رشد را تجربه کرد و نقشی کلیدی در این عملکرد قدرتمند داشت.
میانگین قیمت فروش (ASP) در بازار هند به بالاترین سطح تاریخ خود رسید؛ رشدی که برندهای اپل و سامسونگ بیشترین بهره را از آن بردند.
آیفون ۱۶ برترین گوشی بازار هند از لحاظ حجم عرضه شد و برای نخستینبار در هند، بالاترین میزان عرضهی فصل دوم را به ثبت رساند.
از نظر حجم عرضه، سامسونگ دومین برند بزرگ فصل اخیر در هند بود؛ موفقیتی که بهواسطهی تقاضای بالای برای گلکسی A و گلکسی S بهدست آمد.
ویوو (بدون احتساب برند iQOO) از نظر حجم عرضه در جایگاه اول قرار گرفت. این شرکت موفق شد تعداد زیادی گوشی در بازهی ۱۰ تا ۱۵ هزار روپیه (۱۱۳ تا ۱۷۰ دلار) عرضه کند. اوپو (بدون درنظر گرفتن وانپلاس) با استقبال از گوشیهای سری A و K، رتبهی سوم بازار را به خود اختصاص داد.
وانپلاس رشد سالانهی ۷۵ درصدی را در بخش گوشیهای فوق پریمیوم تجربه کرد؛ موفقیتی که با فروش موفق وان پلاس ۱۳ و وان پلاس 13R حاصل شد.
از سوی دیگر، ریلمی با سری GT 7 و بهویژه نسخهی مشارکتی با تیم فرمول یک استون مارتین یعنی GT 7 Dream Edition، وارد بخش فوق پریمیوم شد و توجه زیادی را جلب کرد.
موتورولا با رشد ۸۶ درصدی در عرضهی گوشیهای خود، عمدتاً بهدلیل فروش مدلهای سری G و اج و توسعهی شبکهی خردهفروشی، جایگاه قدرتمندی در بازار هند کسب کرد.
-
بررسی آیفون ۱۶؛ ارزشمندترین ارتقا بعد از آیفون ۱۳
-
بهترین گوشی های موبایل بازار ایران [مرداد ۱۴۰۴]
در بخش زیر ۱۰ هزار روپیه، برند لاوا با رشد چشمگیر ۱۵۶ درصدی سریعترین رشد سالانه را ثبت کرد. تحلیلگران، تجربهی کاربری نزدیک به اندروید خام و بهبود خدمات پس از فروش را از عوامل اصلی موفقیت لاوا میدانند.
ناتینگ برای ششمین فصل پیاپی سریعترین رشد در میان تمام برندها را به نام خود ثبت کرد. هیچ برند دیگری تاکنون چنین عملکردی نداشته و عرضهی گوشیهای ناتینگ در فصل دوم ۱۴۶ درصد رشد داشت.
نظرات کاربران