0

آماری مهم برای وب‌سایت‌ها؛ مردم روی لینک‌های تردز کلیک نمی‌کنند

آماری مهم برای وب‌سایت‌ها؛ مردم روی لینک‌های تردز کلیک نمی‌کنند
بازدید 4

طبق آخرین آمار، تردز در سال جاری از مرز ۳۵۰ میلیون کاربر ماهانه عبور کرد و مارک زاکربرگ پیش‌بینی کرده که تردز ممکن است به اپلیکیشن بعدی متا با یک میلیارد کاربر تبدیل شود.

ظاهراً ترافیک ارجاعی تردز به وبسایت‌های خارجی همچنان ناچیز است و مردم روی لینک‌های این شبکه‌ی اجتماعی کلیک نمی‌کنند؛ مسئله‌ای که می‌تواند برای خالقان محتوا، ناشران و کسب‌وکارهای وابسته به پلتفرم‌های خارج از اکوسیستم متا، بسیار مهم باشد.

براساس تحقیقات Similarweb، ترافیک ارجاعی (Referral Traffic) تردز به‌وب‌سایت‌های خارجی در ماه ژوئن به ۲۸٫۴ میلیون رسیده است. هرچند این عدد نسبت به آمار ۱۵٫۱ میلیونی سال گذشته رشد قابل توجهی محسوب می‌شود، اما در مقایسه با میانگین ۱۱۵ میلیون کاربر روزانه‌ی این اپلیکیشن، بسیار اندک به نظر می‌رسد.

در گذشته گمانه‌زنی‌هایی درباره‌ی کمرنگ‌شدن پست‌های حاوی لینک در الگوریتم تردز وجود داشت. بسیاری از کاربران باور داشتند که اشتراک‌گذاری لینک، به‌ویژه در پست‌های اصلی، باعث کاهش تعامل می‌شود. آدام موسری، مدیر اینستاگرام و ناظر تردز، سال گذشته تأیید کرد که این پلتفرم عمداً لینک‌ها را تنزل رتبه نمی‌دهد، اما از جایی که مخاطبان تعامل کمتری با محتوای حاوی لینک نشان می‌دهند، ارزش چندانی برایشان قائل نیست.

به گفته‌ی تحلیلگران، دغدغه‌‌ی متا تنها به ترجیحات کاربران مربوط نمی‌شود و نگرانی از سوءاستفاده‌ی اسپمرها و بدافزارها هم از دلایل این رویکرد محافظه‌کارانه هستند. اخیراً تغییراتی در سیاست‌های تردز اعمال شده است و متا اعلام کرد که نمایش لینک‌های «مرتبط و مفید» را در بخش پست‌های پیشنهادی افزایش می‌دهد. حالا ابزارهایی برای تحلیل لینک‌ها وجود دارد و افراد می‌توانند به پنج لینک در بایو خود قرار بدهند.

باوجود تمام تلاش‌های متا، سهم تردز در هدایت کاربران به وبسایت‌های خارجی همچنان ناچیز است و این شبکه‌ی اجتماعی طی ماه‌های می و ژوئن، تنها ۵۱٫۸ میلیون ارجاع به وب‌سایت‌ها داشت؛ رقمی که هرچند نسبت به دوره‌ی مشابه در سال گذشته دوبرابر شده، اما کمتر از یک دهم درصد از کل ترافیک ارجاعی را تشکیل می‌دهد.

برای مقایسه، فیسبوک در همین بازه ۲ تا ۳ درصد و گوگل دیسکاور حدود ۱۳ تا ۱۴ درصد سهم داشته‌اند. حتی در میان پلتفرم‌های کوچک‌تر مانند ردیت و چت‌جی‌پی‌تی، تردز تنها از پرپلکسیتی پیشی گرفته است.

مقاله‌‌های مرتبط
  • تردز چیست؛ تمام قابلیت های Threads، شبکه اجتماعی متنی اینستاگرام

  • تردز با قابلیتی جدید بیشتر به اینستاگرام شبیه می‌شود

کارشناسان معتقدند بی‌تفاوتی کاربران تردز به لینک‌ها، نشانه‌‌ی بحران هویت این پلتفرم است. لیا هابرمن، مشاور رسانه‌های اجتماعی گفت: «تردز نه مانند توییتر قدیم مقصد اخبار فوری است، نه مانند ردیت انجمن‌های تخصصی پررونقی دارد. انگار فقط جعبه‌ای برای شکایت‌های روزمره‌ی کاربران است.»

این چالش‌ها در شرایطی اهمیت دوچندان می‌یابند که متا قصد دارد به‌زودی تبلیغات را در تردز راه‌اندازی کند. اگر کاربران همچنان به لینک‌ها بی‌اعتنا بمانند، متقاعدکردن تبلیغ‌دهندگان برای سرمایه‌گذاری در این پلتفرم دشوار خواهد شد.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاهده بیشتر