اپلیکیشن زبان بیاموز

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن زبان بیاموز؛ شروعی راحت برای یادگیری زباننسخه 1.0.0

امتیاز کاربران
4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
  • دسته : آموزش
  • قیمت : رایگان
  • حجم : 9.8 مگابایت
دریافت برنامه/بازی زبان بیاموز از بازار سازنده : سایت بیاموز

علاقه مندان به یادگیری زبان بسیارند و به لطف پیشرفت های صورت پذیرفته در دنیای تکنولوژی، روش های زیادی برای یادگیری زبان وجود دارد. گوشی های موبایل پرکاربردترین وسایلی اند که دائما از آنها استفاده میکنیم، از این رو استفاده از این وسیله برای یادگیری زبان راحت ترین و سریع ترین روش خواهد بود. از طرفی، دیگر نیازی به صرف هزینه های هنگفت برای شرکت در کلاس های زبان هم نیست و میتوانید در زمان خود صرفه جویی کرده و وقت های آزاد و استراحت خود را به فراگیری زبان اختصاص دهید. اپلیکیشنی که در ادامه قصد معرفی و بررسی آن را داریم "زبان بیاموز" نام دارد. این اپلیکیشن یادگیری زبان های انگلیسی، آلمانی و فرانسه را مسیر گردانیده است. در نقد و بررسی این برنامه با ما همراه شوید.   زبان دلخواه خود را انتخاب و نصب کنید به محض دانلود و نصب اپلیکیشن، در اولین صفحه ای که برایتان باز میشود، از شما خواسته میشود تا زبان دلخواه خود را نصب کنید. نکته مثبتی که در مورد این کار میتوان به آن اشاره کرد، این است که محتوای زبان انتخابی برای کاربر دانلود میشود و صرفه جویی در فضای ذخیره سازی گوشی، سودی است که چنین کاری برای کاربر به دنبال خواهد داشت. در صورتی که در دانلود و نصب محتوا مشکلی پیش آمد، به راحتی روی دکمه ای که در قسمت پایینی صفحه قرار دارد، کلیک کنید و با پشتیبانی برنامه در ارتباط باشید. حال که زبان موردنظر خود را انتخاب کردید، منتظر بمانید تا عملیات دانلود و نصب انجام شود.   گام به گام با "زبان بیاموز" و امکانات آن آشنا شوید در این آموزش کوتاه کاربر با بخش های مختلف اپلیکیشن آشنا میشود. در بخش "واژه آموزی" کاربر با واژه های متعددی که بر اساس موضوع دسته بندی شده اند آشنا میشود. "گرامر" نیز قواعد دستوری مختلف را بر اساس موضوعات مختلف به کاربر می آموزد. در صورتی که با تلفظ واژه ها مشکل دارید، باید به بخش "تلفظ و الفبا" مراجعه کنید.   در "زبان بیاموز" عضو شوید و فرآیند یادگیری و تقویت زبان را شروع کنید برای اینکه قادر به استفاده از تمامی امکانات برنامه باشید، بهتر است که در آن ثبت نام کنید. برای راحتی کار میتوانید با حساب کاربری گوگل وارد شوید یا اینکه شماره موبایل خود را وارد کنید. در صورتی که هیچ تمایلی به ثبت نام ندارید، "ورود بدون ثبت نام" را بزنید.     دوست دارید آموزش را از کجا شروع کنید؟ یادگیری واژگان جدید مهم ترین بخش در فرآیند یادگیری زبان جدید است. در صفحه اصلی اپلیکیشن که "لغت دانی" نام دارد، واژه ها در دسته بندی های مختلف قرار گرفته اند و میتوانید بر اساس نیاز خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. اگر در حال یادگیری زبان کاملا جدیدی هستید، "واژه آموزی سطحی" گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.   کافی است سطح خود را انتخاب کنید و واژه های متناسب با آن سطح را مشاهده کنید. سطح ها از A1 تا C1 هستند و اگر سطح زبان خود را نمیدانید، میتوانید از سایت هایی که با آزمون آنلاین تایین سطح میکنند استفاده کنید یا از یک متخصص زبان کمک بگیرید.

در زبان بیاموز واژه ها را متناسب با سطح زبان خود میبینید.
در صورتی که میخواهید مکالمه تان قوی تر شود، میبایست واژه های پرکاربرد آن زبان را بلد باشید، برای این کار بهتر است سراغ بخش "پرکاربردترین واژه ها" بروید. اگر به موضوع یا تخصص خاصی علاقه دارید، "واژه آموزی موضوعی" را بزنید و با انتخاب دسته بندی دلخواه، یادگیری واژگان آن موضوع را آغاز کنید. "واژگان کتابها" مناسب افرادی است که میخواهند از واژگان کتاب های مرجعی مانند "504 واژه ضروری انگلیسی" و ... برای آموزش استفاده کنند یا اینکه در کلاس های زبان شرکت میکنند و دوست دارند تا این اپلیکیشن را به عنوان یک ابزار کمک آموزشی مورد استفاده قرار دهند و آموخته های خود را دوره کنند.   قسمت "عبارات کاربردی" کمک زیادی برای یادگیری عبارت ها و جملات پرکاربرد مینماید. در صورتی که اهل مسافرت های خارجی هستید، این عبارات ها به شدت در مکالمه به کمک شما خواهند آمد. بخش آخر "اصطلاحات و ضرب المثلها" ست. اصطلاحات به وفور در مکالمات و حتی متون مورد استفاده قرار میگرند، از طرفی برای اینکه بتوانید مانند افراد بومی صحبت کنید، نیاز است تا با این اصطلاحات آشنایی کامل داشته باشید.
هر روز یک اصطلاح جدید را یاد بگیرید و آن رابه حافظه بلندمدت خود بسپارید.
  با فلش کارتها واژه را یاد بگیرید و مرور کنید روال آموزش واژه ها به این صورت است که با انتخاب هریک از موضوعات، یک دیالوگ به شما نمایش داده میشود که در آن امکان انتخاب فلش کارتها وجود دارد. بسته به نیاز خود میتوانید فلش کارت "انگلیسی به فارسی" یا "فارسی به انگلیسی" یا "حالات افعال" را انتخاب کنید. واژه با همراه فونتیک و نوع (اسم، صفت، فعل و ...) به شما نمایش داده میشود و اگر در تلفظ آن مشکل دارید میتوانید دکمه بلندگو را بزنید و تلفظ واژه را به صورت صوتی بشنوید.   با استفاده از دکمه اشتراک گذاری در بالای صفحه نیز میتوانید واژه را با سایرین به اشتراک بگذارید. با زدن دکمه +، میتوایند واژه را به "کلمات سخت"، "کلمات کلاس" یا "کلمات مهم" یا دسته بندی جدیدی که خودتان تعریف کرده اید اضافه کنید. نکته: برای دسترسی به این امکان باید نسخه پیشرفته اپلیکیشن را خریداری کنید.   با سوایپ کردن صفحه، ترجمه واژه به شما نمایش داده میشود و باید یکی از گزینه های "بلد بودم" یا "بلد نبودم" را انتخاب کنید. دو قسمت در بالای صفحه وجود دارند که وضعیت یادگیری شما را نمایش میدهند. یکی از آنها "خوانده شده" است و دیگر "یادگرفته" و اگر دکمه "بلد بودم" را برای واژه بزنید، تعداد واژه ها "یادگرفته" شما افزایش مییابد. با زدن دکمه سه نقطه در گوشه سمت چپ نیز میتوانید مرور بی صدا را فعال کنید یا اینکه واژه را از نو بخوانید. با این کار تعداد واژه های "خوانده شده" و "یادگرفته" بازنشانی خواهد شد.   یک علامت سوال در کنار بعضی از واژه ها نمایش داده میشود که برای توضیحات بیشتر واژه یا نمایش مثال و جمله مورد استفاده قرار میگیرد. وقتی تمامی واژه های آن بخش را خوانید، از شما پرسیده میشود که آیا مایل به از نو خواندن آنها هستید یا خیر، اگر فکر میکنید که آنطور که باید واژه ها را یاد نگرفتید، یک بار دیگر آنها را مرور کنید. با زدن "حالات افعال"، حالت گذشته و مفعولی یا همان pp افعال به شما نمایش داده میشود. دانستن حالات افعال مخصوصا در writing اهمیت دارد و از قواعد دستوری است که حتما باید در نوشتار رعایت کنید.   با زدن دکمه "مرور لغات"، تمامی واژه های آن بخش به همراه معنی و مثال نمایش داده میشوند و میتوانید برای مرور سریع از آن استفاده کنید. وقتی مرور همه قسمت های درس انجام شد، ستاره ای که در کنار درس وجود داشت، زردرنگ میشود و به حالت نشان شده درمی آید و میتوانید مرور را از ادامه واژه های ستاره دار ادامه دهید.
  برای آنکه از یادگیری خود مطمئن شوید، آزمون های هر بخش را انجام دهید وقتی که یادگیری و مرور واژه ها را انجام دادید، روی دکمه آزمون بزنید تا سوالات چهارگزینه ای به شما نمایش داده شوند. اگر گزینه غلط را انتخاب کرده باشید، گزینه صحیح به نمایش درمی آید و در پایان نتیجه آزمون به همراه اشتباهات به شما نمایش داده میشود.   الفبای زبان دلخواه تان را از صفر یاد بگیرید آشنایی با الفبا برای خواندن و نوشتن زبان الزامی است و اگر هنوز با الفبای زبان موردعلاقه خود مشکل دارید یا میخواهید از "زبان بیاموز" برای آموزش کودک خود استفاده کنید، به بخش "الفبا" مراجعه کنید. در بخش اول حروف الفبا (کوچک و بزرگ) همراه یا مثال نمایش داده میشوند و میتوانید تلفظ هریک از حروف و واژه ها را نیز بشنوید.   دانستن فونتیک حروف در تلفظ واژه کمک زیادی به شما میکند. برای اینکه با آواهای حروف الفبا آشنا شوید، به بخش "آواهای حروف الفبا" بروید و شکل نوشتاری هریک از فونتیک را ببینید. "حروف بی صدا"، "حروف صدادار" و "آواشناسی" نیز سایر دسته بندی های این بخش هستند.   بهتر بود تلفظ هریک از آواها با یک مثال نمایش داده میشد تا کاربر به صورت دقیق و ملموس تر آواها را بیاموزد و تفاوت آنها را درک کند.   "حروف ترکیبی" در واقع حروفی هستند که از ترکیب دو حرف ساخته شده و صدای جدیدی را تولید میکنند. برای تقویت تلفظ خود به این بخش بروید و مثال ها و آواهای حروف ترکیبی را مشاهده کنید.   گرامر را مرور کنید و به صورت اصولی، قواعد دستوری را به کار ببرید بخش گرامر شامل زیرمجموعه های زیر است:
  • ضمایر
  • زمان ها
  • اسامی
  • افعال
  • افعال وجهی
  • صفات
  • قیدها
  • ساختار ملکی
  • حروف اضافه
  • نشانگرها و کمیت سنج ها
  • جمله واره، عبارت و جمله
  • علائم نگارشی
با انتخاب هر بخش، سرفصل های آن قسمت به صورت تفکیک شده به شما نمایش داده میشود. با انتخاب سرفصل موردنظر، قواعد دستوری به زبان فارسی همراه با مثال (با قابلیت تلفظ جمله به صورت صوتی) به نمایش درمی آید.     "زبان بیاموز" یک دیکشنری همراه است اگر معنای واژه ای را نمیدانید یا یادتان رفته، به "واژه نامه" برنامه مراجعه کنید و واژه موردنظر خود را در قسمت جستجو وارد کنید.     فونتیک کلمه (با قابلیت تلفظ صوتی)، به همراه معنای فارسی و مثال نمایش داده میشود و میتوانید واژه را به لیست کلمات خود نیز اضافه کنید یا با سایرین به اشتراک گذارید.   تنظیمات اپلیکیشن را با مراجعه به بخش "سایر" شخصی سازی کنید اولین بخشی که با زدن این گزینه میبینید، "کلمات شما" است. برای دسترسی به این بخش و افزودن واژه ها به آن باید نسخه پیشرفته "زبان بیاموز" را خریداری کرده باشید. در صورتی که میخواهید به کل محتوای اپلیکیشن دسترسی داشته باشید، باید نسخه کامل آن را خریداری کنید. در قسمت "نمایش توضیحات" تمامی امکاناتی که با خرید نسخه برایتان باز میشوند، نمایش داده خواهد شد.   سربرگ بعدی "زبان ها" ست که در ابتدای کار نیز به شما نمایش داده شد و اگر میخواهید زبان جدیدی را به اپلیکیشن اضافه کنید، از این قسمت عملیات دانلود و نصب را انجام دهید. "تنظیمات صدا" سربرگ بعدی در تنظیمات است و میتوانید سرعت خواندن کلمات و جملات، لهجه یا accent که برای زبان انگلیسی British و American است را انتخاب کنید.  

نقاط قوت و ضعف

  • گرافیک زیبا
  • فونت های خوانا
  • کاربری آسان
  • دسته بندی های تفکیک شده
  • اجرای روان و بدون خطا
  • پشتیبانی از سه زبان انگلیسی، فرانسه و آلمانی
  • مناسب افراد مبتدی تا پیشرفته
  • دیکشنری فارسی به انگلیسی (آلمانی، فرانسه) و برعکس
  • آزمون هایی برای اطمینان از یادگیری واژگان
  • مورد خاصی دیده نشد

پیشنهادات اپریویو برای توسعه دهنده

  • محتوای اپلیکیشن "زبان بیاموز" بسیار غنی بوده و به خوبی دسته بندی شده است. امکانات خوبی در برنامه وجود دارند و قابلیت های زیر نیز میتوانند به بهبود برنامه کمک کنند:
  • نمایش عکس (برای اسم ها) برای بخش واژه ها
  • دسته بندی گرامر بر اساس سطح (مبتدی تا پیشرفته)
  • اضافه کردن بخش آزمون برای بخش گرامر
  • نمایش مثال (واژه) برای هر کدام از فونتیک های حروف همراه با تلفظ صوتی
  • افزودن بخش های جداگانه برای تقویت مهارت های چهارگانه (writing – reading – speaking - listening)
  • گنجاندن نمونه سوالات آزمون های آیلتس، تافل و ...

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


نظرات کاربران

  1. avatar
    طاهره 4
    اکی

    به این نظر پاسخ دهید
  2. avatar
    راز 4
    برنامه خوبیه اما قسمت خواندن و شنیدن کتاب touchstone رو نداره لطفا این رو قرار بدید عالی میشه

    به این نظر پاسخ دهید
  3. avatar
    فرشته 5
    من مدتیه این اپ رو دانلود کردم و خیلی از اموزشش راضی هستم. امیدوارم روند تکمیلش ادامه دار باشه و به طور ثابت اپدیت منتشر کنن

    به این نظر پاسخ دهید
  4. avatar
    سعید
    سلام ، ممنون از برنامه عالیتون یه مشکل هست که در نسخه جدیدتون ، تو صفحه ای که کلمات را مطالعه میکنیم ، گزینه جستجو حذف شده .... این خیلی قبلا بهمون کمک میکرد که بدون اینکه از اون صفحه بیایم بیرون ، میتونستیم کلمه دیگه رو هم جستجو کنیم ، متاسفانه در آپدیت جدیدتون این گزینه حذف شده است ممنون میشم پیگیری کنید

    به این نظر پاسخ دهید
  5. avatar
    آریا مهدوی
    سلام من چطور می تونم نسخه پیشرفته نرم افزار رو خریداری کنم؟ در محیط نرم افزار که روی ارتقا به نسخه پیشرفته می زنم، میگه به دلیل شلوغی، بعدا مراجعه کنید و همیشه همینو میگه.

    به این نظر پاسخ دهید
  6. avatar
    Ali
    سلام من در آلمان هستم و این برنامه رو خریداری کردم ولی متاسفانه دو ایراد مهم داره. بعد از چند روز از نصب برنامه دیگه قابل اجرا نیست و باز نمیشه حتی بعد از پاک کردن و دوباره نصب کردنش هم فرقی نمیکنه و اجرا نمیشه. و در ضمن در قسمت دیکشنری معانی بسیاری از کلمات موجود نیست و تعداد مثالها برای بعضی کلمات یکی یا دوتاست که به نظر من کافی نیست. ولی در کل بهترین ایده بوده در میان دیگر برنامه هایی که من دیدم و امیدوارم این ایرادات هم برطرف بشه.ممنون

    به این نظر پاسخ دهید
  7. avatar
    Mohammad 5
    سلام ،من در سویس هستم و این برنامه را خریداری کردم و خیلی بدردم خورده کارش واقعا عالی و حرفه ای و دست همتون درد نکنه .

    به این نظر پاسخ دهید
  8. avatar
    شقي
    سلام ، برای كساني كه اندرويد ندارن و اپل دارن چه اپی بايد بجای بازار نصب كنن؟لطفا جواب بدين

    به این نظر پاسخ دهید
    1. سیامک سرشوق
      سیامک سرشوق
      سلام، کاربر عزیز شما اپلیکیشن و بازی های iOS رو فقط از اپ استور میتونین دریافت کنین

      به این نظر پاسخ دهید
  9. avatar
    مهدی 4.5
    سایت زبان فرانسه را دارد اما اپلیکیشن ندارد لطفا اضافه کنید. منتظر هستیم

    به این نظر پاسخ دهید
  10. avatar
    روزبه 5
    برای آموزش آلمانی دانلودش کردم و خوب بود. ولی باید فلش کارت داشته باشه تا بشه به خوبی استفاده کرد.

    به این نظر پاسخ دهید
اپلیکیشن زبان بیاموز