ویدیو مارکتینگ

آنچه باید درباره عصر جدید ویدیو مارکتینگ بدانید

اهمیت و جایگاه ویدیو در این عصر دیجیتال غیر قابل اغماض است و به یقین می توان بیان داشت که ویدیو محبوب ترین رسانه در بین کاربران می باشد. ویدیو در دنیای مارکتینگ نیز به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرد و روش بسیار خوبی برای تعامل با کاربران محسوب می شود. آیا شما نیز از ویدیو در استراتژی مارکتینگ خود بهره می گیرید؟ آیا به دنبال روش هایی برای برقراری ارتباط عمیق تر با مخاطبین خود هستید؟

تبلیغات در حال تغییر از حالت متنی به ویدیویی است و رشد پلتفرم های شبکه اجتماعی نیز سهم چشمگیری در این تغییر ایفا کرده، چرا که این پلتفرم ها برای ساخت و اشتراک گذاری ویدیو بهینه سازی شده اند. ارائه محتوای تبلیغاتی باکیفیت که قابل استفاده در این عصر جدید ویدیو مارکتینگ باشد، به تولیدکننده محتوا بستگی دارد.

با این حال بسیاری از برندها و کمپانی های بانفوذ هنوز آمادگی لازم برای پذیرش ویدیو مارکتینگ را کسب نکرده اند، از این رو سرویس هایی مانند The Draw Shop بوجود آمده اند تا پلتفرمی را برای تولید محتوای ویدیویی قابل فهم و معتبر در اختیار داستان سرایان و کمپانی ها قرار دهند. این پلتفرم ها برای ساخت ویدیوهای رده بالا روی کار آمده اند که مورد پذیرش تمامی مشتریان، از اشخاص معمولی گرفته تا استارتاپ ها و کمپانی های بزرگ قرار می گیرد.

ویدیو مارکتینگ در حال تسخیر دنیای محتواست و اگر نمی خواهید از این قافله عقب بمانید، ما را در این مقاله همراهی کنید تا به شرح نکات ضروری برای راه اندازی یک کمپین ویدیو مارکتینگ موفق و برنده بپردازیم.

1. خلاقیت بسیار مهم بوده و نقش کلیدی دارد

مشتریان امروزی با محتوای بسیار زیادی مواجهند و به عنوان بازاریاب لازم است این موضوع را درک کنید که پیام شما نیز تنها یکی از هزاران محتوایی است که به یک کاربر عادی ارائه می شود.

به همین جهت نیاز است تا از خلاقیت خود برای ایجاد تمایز بهره بگیرید. تبلیغات سنتی مارکت را اشباع کرده و مشتریان از مشاهده تبلیغات تکراری به تنگ آمده اند.

از این رو باید به دنبال گزینه های جایگزین بگردید که پیام شما را ویژه و منحصر به فرد می کنند. هر آنچه در ویدیو می گویید اهمیت بسیار زیادی دارد، اما خلاقیت برگ برنده شما نسبت به رقبا خواهد بود.

2. تماشای آن به سادگی امکان پذیر باشد

در گذشته تماشای ویدیو، مخصوصا از طریق گوشی های موبایل، یک چالش بزرگ برای مشتریان محسوب می شد، زیرا آنها محبور بودند منتظر بارگذاری و بافر شدن ویدیو بمانند و تنها پس از آن قادر به شنیدن پیام ویدیو می شدند.

خوشبختانه با پیشرفت تکنولوژی، دوره ویدیوهای بی کیفیت به سر رسیده و امروزه مشتریان به راحتی قادر به تماشای ویدیوهای باکیفیت اچ دی از طریق گوشی های موبایل خود هستند. به یاد داشته باشید که لزومی برای ساخت ویدیوی طولانی برای تاثیرگذاری بیشتر نیست.

Alex Charfen هم بنیان گذار و مدیرعامل Charfen که یک سازمان آموزشی است که به کارآفرینان برای رشد و گسترش کسب و کار خود کمک می کند، معتقد است که پایبندی به ارائه محتوای مختصر و مفید و در حد دو یا سه دقیقه گزینه خوبی به نظر می رسد. بازه زمانی توجه کاربران در حال کاهش بوده و شما می خواهید ارزشی به آنها ارائه دهید، لذا در صورتی که پیام خود را مختصر و مفید بیان کنید و تنها بر روی بخش اصلی و مهم متمرکز شوید، موفقیت بیشتری در برقراری ارتباط با مخاطبین در اختیار شما خواهد بود. تولیدکنندگان محتوا باید از تکنولوژی های پیشرفته استفاده کرده و ویدیویی را در اختیار مشتریان خود قرار دهند که به سادگی قابل مشاهده، درک و استفاده باشند.

3. ارائه محتوای معتبر

اعتبار و خاص بودن 100 درصد پیام منتقل شده از طریق ویدیو روش ساده و امکان پذیر دیگری برای ایجاد تمایز در پیام می باشد. بسیاری از تبلیغات در اکوسیستم امروزی پر از دروغ و مبالغه بوده و پیام نادرستی را با فونت درشت و علامت تعجب به نمایش گذاشته اند. از این رو با اتحاذ یک رویکرد خاص و ویژه می توانید متمایز ظاهر شوید. به یاد داشته باشید که مشتریان شما محتوایی را می خواهند که با سلایق و تمایلات آنها هم خوانی داشته باشد.

به بیان Charfen "من طرفدار اینم که هر وقت چیزی برای گفتن دارید این کار را انجام دهید، نه اینکه تلاش برای به حد کمال رساندن همه چیز کنید. مخاطب شما به خلوص شما و عکس العمل حقیقی شما به آنچه در جهان می گذرد واکنش نشان خواهد داد، از این رو وقتی چیزی برای گفتن دارید این کار را انجام دهید."

چیزی خلق کنید که مخاطبین دوست دارند تماشا کنند، در عین حال اعتبار و اصالت را نیز حفظ کنید، بدین ترتیب به راحتی می توانید پیام خود را به گوش مخاطبین برسانید.

ویدیو مارکتینگ

4. به نرخ تبدیل بالایی برسد

یکی از ویژگی های خارق العاده در ارتباط با کاربرانی که ویدیوهایی شما را تماشا می کنند این است که اگر آنها مجذوب ویدیوی شما شوند، به احتمال بسیار زیاد بر روی آن کلیک کرده و مشترک سرویس شما شده یا محصول شما را خریداری می کنند.

ویدیوهای انیمیشن دار نیز تاثیر چشمگیری بر روی مشتریان می گذارند، چرا که به جای گیج کردن مشتریان با تبلیغات، اطلاعات را به شیوه ای منتقل می کنند که درک آن برای مشتریان ساده تر شود. چنین ویدیوهایی شما را مجهز به ابزاری می کنند که از طریق آن قادر به توجیه مشتریان برای استفاده از سرویس ارائه داده شده می گردید.

5. برای اشتراک گذاری بهینه سازی شده باشد

یکی از بهترین شیوه ها جهت گسترش مخاطبین از طریق کانال های شبکه اجتماعی می باشد، ویدیو و محتوای منحصر به فرد بسیار خوب است، اما اگر کاربر قادر به اشتراک گذاری آن با سایرین نباشد، ارزش خود را از دست می دهد.

به همین دلیل باید محتوای خود را برای اشتراک گذاری در موبایل و دسکتاپ بهینه سازی نمایید. مطمئن شوید که ویدیو در صفحات نمایش با ابعاد مختلف به خوبی نمایش داده می شود و کسی از لیست بازدیدکنندگان بالقوه شما جا نمی افتد. باید مطمئن شوید که محتوای شما به صورت ویروس مانند همه جا پخش می شود.

ویدیو آینده را در دست گرفته و پلتفرم های شبکه اجتماعی نیز کار با ویدیوها را تسهیل بخشیده اند و استریمینگ زنده نیز در حال رونق می باشد. برای اینکه در دنیای دیجیتال قدرت را در دست داشته باشید، این نکته را در ذهن داشته باشید که ویدیو دیگر جز تمجلات نیست، بلکه یک الزام می باشد.

شما به چه صورت ویدیو را در کسب و کار خود مورد استفاده قرار می دهید؟ در بخش دیدگاه ها تجربیات خود از ویدیو مارکتینگ را با ما به اشتراک بگذارید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید