روش های تبلیغ اپلیکیشن های اجتماعی

نکاتی در ارتباط با تبلیغ اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی

امروزه بسیاری از افراد در شبکه های اجتماعی حضور فعال دارند، وضعیت به گونه ای است که نه میتوانیم با این اپلیکیشن ها زندگی کنیم و نه بدون آنها!

شاید با فکر کردن به این موضوع که هر دو ثانیه یکبار گوشی خود را چک میکنیم تا ببینیم چه اتفاق مهمی برای دوستان مجازی مان افتاده، کمی احساس گناه کنیم، اما کنار گذاشتن این عادت نیز کار بسیار سختی بوده و هر کسی از پس این کار بر نمی آید.

 

به منظور یافتن بهترین استراتژی تبلیغاتی برای اپلیکیشن های اجتماعی لازم است آشنایی کاملی با رفتار و طرز فکر مشتریان داشته باشید. در صورتی که یک ابزار اجتماعی ساخته اید، یا قصد ساخت چیزی دارید که کاربران را قادر به اشتراک گذاری افکار خود با سایر کاربران در آن گوشه از دنیا میکند، این مقاله نکات مفیدی را به شما خواهد آموخت.

 

مدل کسب و کار

با این وجود که عناوین اپلیکیشن های این دسته بندی در پلتفرم ها متفاوت است، اما این نوع اپلیکیشن ها ویژگی ها و امکانات مشابهی دارند. بخش اپلیکیشن های رایگان تحت سلطه محبوب ترین کانال های اجتماعی قرار گرفته و این نوع اپلیکیشن ها بدون هیچ گونه پرداخت درون برنامه ای عرضه میشوند. اگر یک ابزار اجتماعی بسازید که به کاربران در خلاق تر بودن کمک کند و استیکرها و ایموجی ها یا قابلیت های خاصی برای توییتر را در اختیار آنها قرار دهد، بهترین روش درآمدزایی از اپلیکیشن استفاده از مدل پولی است.

 

بر اساس یافته های تحقیقات، اپلیکیشن های پرفروش بر روی یک سرویس خاص مانند ارتباطات حرفه ای یا چت دوستانه متمرکز شده اند. اما یک تفاوت جزئی بین اپلیکیشن های آی او اس و اندروید وجود دارد و اپلیکیشن های دوست یابی در پلتفرم اول اولویت بیشتری دارند، اما اپلیکیشن های استریم زنده در اندروید از محبوبیت بیشتری برخوردارند. با این اوصاف باید بر اساس قابلیت های ارائه شده توسط اپلیکیشن، بهترین استراتژی درآمدزایی را بیابید.

وضعیت اپلیکیشن های اجتماعی در اپ استور

وضعیت اپلیکیشن های اجتماعی در گوگل پلی

 

به چه نحوی اپلیکیشن های شبکه اجتماعی را تبلیغ کنیم؟

رسانه های اجتماعی یکی از مهم ترین ابزارهای تبلیغ اپلیکیشن به شمار میروند. اما اگر اپلیکیشن بر پایه ارتباطات انسانی باشد، چه ویژگی آن را از نمونه های مشابه متمایز خواهد کرد؟ با چند ترفند کلیدی در این زمینه آشنا شوید:

 

برقراری ارتباط

باید از همان نخستین مرحله ای که کاربران به اپلیکیشن اجتماعی وارد میشوند، کار را آغاز کنید. به طور معمول اولین تعامل با اپلیکیشن، تعیین کننده حس آنها نسبت به اپلیکیشن شما خواهد بود، لذا باید روش ساده ای برای ساخت حساب کاربری و دسترسی به آن در اختیار کاربران قرار دهید. هیچگاه نباید از همان ابتدا از کاربران درخواست اطلاعات غیرضروری کنید، بلکه باید به آنها اجازه دهید بعد از اینکه ارزش اپلیکیشن شما را به طور کامل درک کردند، پروفایل خود را تکمیل نمایند. اگر دلیل متقاعد کننده ای نداشته باشید، کاربران اقدام به اشتراک گذاری اطلاعات با شما نخواهند رکرد. یک مثال بسیار خوب در این مورد لینکدین است که کاربران را تشویق به بروزرسانی مهارت های خود برای کسب نتایج بهتر میکند.

تکمیل مهارت های شغلی در لینکدین

 

اپلیکیشن خود  را خاص و منحصر به فرد کنید

به اپ استور مراجعه کرده و اپلیکیشن هایی را مشابه محصول شما هستند مورد بررسی و تحلیل قرار دهید. بسیاری از آنها عالی و بی نقص هستند. اما چه دلیلی وجود دارد که افراد اپلیکیشن شما را انتخاب کنند؟ اگر به این پرسش پاسخ دهید، رمز و راز استراتژی هوشمند و روشی کارآمدتر برای جذب کاربران را خواهید یافت.

از همان لحظه ای که ایده خود را اعتبارسنجی کردید، چالش واقعی شروع میشود و انتخاب مدل درآمدی مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع در شرایطی که باید اپلیکیشن را به مشتریان بالقوه نمایش دهید، حیاتی تر نیز خواهد شد. توییتر اولین اپلیکیشنی بود که کاربران را قادر به اشتراک گذاری افکار خود به شکلی مختصر و بامعنی میکرد. از این رو بهتر است بر روی آنچه بیشتر از همه برای کاربرانتان اهمیت دارد، متمرکز شوید.

اشتراک گذاری محتوا در توییتر

 

اپلیکیشن را به اشتراک بگذارید

حال که مراحل قبلی را انجام دادید، باید بفهمید که چگونه میتوان کاری کرد که همه جا از اپلیکیشن شما حرف بزنند. اگر اپلیکیشن خارق العاده ای داشته باشید، اما هیچکس از وجود آن مطلع نباشد و نتواند آن را پیدا کنید، چه فایده ای دارد؟ کانال های اجتماعی بهترین راه برای در معرض دید قرار دادن اپلیکیشن به مشتریان آینده محسوب میشوند.

اپلیکیشن هایی که در رده های اول قرار گرفته اند را مد نظر قرار دهید، آیا هیچ راهی برای رقابت با آنها وجود ندارد؟ کمپانی هایی که این اپلیکیشن ها را ساخته اند، پلتفرم های تبلیغاتی قدرتمندی را نیز راه اندازی کرده اند که آنها را قادر میسازد تا گروه چشمگیری از کاربران را جذب کنند. برای مثال اینستاگرام سرویسی را عرضه کرده که برای صاحبان اپلیکیشن ساخته شده و به آنها کمک میکند تا مشتریانی را که به محصولاتشان علاقه مندند، جذب کنند.

تبلیغ محصولات در اینستاگرام

 

چه تعداد از کاربران اپلیکیشن را میپسندند؟

شما توانستید یک رابط ساده بسازید، یک قابلیت جذاب را در اپلیکیشن خود جای دهید و کاربران را از وجود چنین اپلیکیشن باخبر کنید، اما گام بعدی چیست؟ باید تمامی اقدامات خود را به طور دقیق مورد سنجش و بررسی قرار دهید و ببینید آیا استراتژی شما دقیقا مطابق برنامه ریزی قبلی جلو میرود یا خیر. شاید در ابتدای کار همه چیز مطابق انتظار شما پیش رود، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که در ادامه نیز به همین منوال پیش برود.

لازم است از تبلیغات خسته کننده اجتناب کنید و کاربران را با نمایش عناصر بصری تاثیرگذار جذب کنید. در عین حال باید بودجه خود را نیز زیر نظر داشته باشید و نرخ بازگشت سرمایه را بهینه سازی کنید. داده ها را تحلیل کنید و مهم ترین معیارهای سنجش را مورد بررسی قرار دهید. رقبا نیز اهمیت بسیار زیادی دارند و باید به آنها هم توجه داشته باشید تا بفهمید برنامه های آنها چه تاثیری بر روی کسب و کار شما میگذارد. Statista گزارشی را منتشر کرد که درباره تکامل واتس اپ از سال 2013 تاکنون است و نشان میدهد که دلیل موفقیت و محبوبیت این اپلیکیشن چیست.

اشتراک گذاری عکس و ویدیو در واتس اپ

 

جمع بندی

نمونه های موفق و مشابهی زیادی از اپلیکیشن های اجتماعی در دنیا وجود دارد و برای موفقیت، باید یک قابلیت خاص و منحصر به فرد را به اپلیکیشن خود اضافه کنید که در نحوه برقراری ارتباط با دوستان تحول بزرگی پدید می آورد. این اصل برای تمامی دسته بندی ها نتیجه بخش است، اما در مورد شبکه های اجتماعی تاثیر آن بیشتر میباشد.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید