تبلیغات موبایل

نکاتی در ارتباط با نمایش تبلیغات متوالی به کاربران اپلیکیشن های موبایل

ارائه اپلیکیشن به کاربران مناسب چالشی است که پیش روی هر توسعه دهنده ای قرار دارد. کار با راه اندازی یک کمپین تبلیغاتی شروع میشود و در ابتدا به نظر میرسد که همه چیز با برنامه در حال جلو رفتن است، اما مدتی بعد مشکلات رونمایی میکنند. ممکن است کاربران از تبلیغات خسته شوند یا محتوای نمایش داده شده با خواسته های تعداد زیادی از بازدیدکنندگان ارتباطی نداشته باشد.

بدین ترتیب سرمایه و پول خود را از دست میدهید و از هدف اصلی خود دور خواهید شد و این مشکل پیچیده تاثیرات ناخوشایندی را به جای میگذارد. در این مطلب قصد داریم به شرح یک راه حل اثربخش برای برطرف کردن این مشکل بپردازیم، با ما همراه باشید.

 

تبلیغات متوالی چیست

تبلیغات متوالی فرآیند نمایش تبلیغ با یک ترتیب خاص و مشخص به مخاطب هدف میباشد و این نوع تبلیغات بر روی اقدامات قبلی کاربران متمرکز شده و لازم است به طور خلاقانه به ساخت داستان هایی بپردازید. داستان سرایی در موفقیت کسب و کار بسیار تاثیرگذار است و تبلیغات متوالی نیز از اثربخشی بالایی برخوردارند و باید با استفاده از ایده های خلاقانه و جدید به تعامل با کاربران بپردازیم.

تبلیغات متوالی

اهداف استفاده از تبلیغات متوالی

وقتی استراتژی خود را با تمرکز بر روی تبلیغات متوالی بنا کردید، اول از همه باید تعیین کنید که هدف اصلی شما از نمایش این تبلیغ چیست و این تبلیغ قرار است چه کاری انجام دهد.

 

هدف گذاری مجدد

تبلیغات متوالی معمولا به افرادی نمایش داده میشوند که علاقه خود به محصولات شما را نشان داده اند. در حقیقت گروهی از مشتریان ایجاد میکنید که برند شما را کشف کرده اند، اما هنوز به مشتری واقعی و سودآور تبدیل نشده اند.

 

تعامل مجدد

وقتی مشتریان چند بار تبلیغ را مشاهده کردند، باید توجه آنها را با چیز دیگری جلب کنید. جو متفاوتی خلق کرده، اما موضوع اصلی را همچنان حفظ کنید.

 

آگاهی برند ایجاد کنید

تبلیغات متوالی روش خوبی برای دستیابی به مشتریان جدید محسوب میشود و با استفاده از این تبلیغات، کاربران را با خدمات خود آشنا میکنید.

آگاهی برند

مزیای ساخت تبلیغات متوالی

حال میخواهیم ببینیم که این نوع از تبلیغات در شرایط مختلف چه کمکی به ما میکنند.

 

نرخ تبدیل بهتر

تبلیغات به سه دسته تقسیم میشوند و کاربران باید هر سه مرحله را پشت سر گذارند. در اولین مرحله، کاربران برند را به مدت زمان مشخصی میبینند و با آن آشنا میشوند، در گام بعدی باید به مشکل آنها بپردازید و در گام سوم آنها را متقاعد کنید که محصول درستی را انتخاب کرده اند.

بهبود نرخ تبدیل اپلیکیشن

جلوگیری از خسته شدن کاربر از تبلیغات

نمایش تبلیغات متفاوت در یک بازه زمانی، این احساس را که تیم شما تبلیغ را با هدف خسته کردن بازدیدکنندگان ساخته، از بین میبرد.

تعامل با کاربران اپلیکیشن

دستیابی به مشتریان شایسته

اگر تبلیغ را به آن دسته از مشتریانی نمایش دهید که علاقه خود به اپلیکیشن نشان داده اند، میتوان اطمینان داشت که آنها به اپلیکیشن شما نیاز دارند. باید مشتریانی را که پس از دانلود اپلیکیشن، استفاده از آن را ادامه میدهند مورد توجه قرار دهید.

 

LTV بیشتر

جذب مشتریان شایسته به معنای افرایش نرخ تبدیل و دسترسی به کاربرانی با طول عمر مشتری بالا میباشد. در واقع تبلیغات متوالی به عنوان شانس دومی برای تعامل مشتریان با اپلیکیشن محسوب میشوند.

 

در هر کانالی میتوان از آن استفاده کرد

شما در موقعیت های مختلفی میتوانید از تبلیغات متوالی مطابق با برنامه خود استفاده کنید. حال به تکنیک هایی میپردازیم که توسط برخی از شبکه های اجتماعی محبوب ارائه شده اند.

 

فیسبوک

پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک تبلیغ کنندگان را قادر به ساخت 50 تبلیغ مختلف برای مخاطبین و زمان بندی این تبلیغات مطابق با نیازمندی هایشان میکند و در این لینک میتوانید با جزئیات آن آشنا شوید.

تبلیغات فیسبوک

نمودار زیر اثربخشی تبلیغات متوالی را به اثبات میرساند.

مزایای استفاده از پلتفرم تبلیغاتی فیسبوک

 

اسنپ چت

چنانچه به دنبال رویکردی سرگرم کننده برای کمپین خود هستید، اسنپ چت گزینه مناسبی است. کمپانی اعلام کرده که در اوایل سال، یک ابزار تبلیغات متوالی به کانال Discover خود خواهد افزود. با استفاده از این سرویس بازاریابان میتوانند ویدیوهای 30 ثانیه ای را به سه کلیپ 10 ثانیه ای تبدیل کنند. اسنپ چت از روز اول بر پایه داستان سرایی شکل گرفته و سایر قابلیت های ارائه شده توسط این پلتفرم نیز گواهی بر این موضوع میباشند.

پلتفرم تبلیغاتی اسنپ چت

بیشترین ROAS

افرادی که از تبلیغات متوالی استفاده کنند، Return On Ad Spend یا بازگشت هزینه تبلیغاتی بهتری را مشاهده خواهند کرد، زیرا هدف قرار دادن کاربران خاص فرصت تعامل مشتریان با تبلیغ را بیشتر میکند. بین نمایش تبلیغ به همه افراد و انتخاب برخی از آنها که با مشخصات خریدار همخوانی دارد، تفاوت مشهودی وجود دارد.

 

نرخ بازدید بالا

نادیده گرفتن تبلیغ به معنای بی ارزش بودن اپلیکیشن نیست. از آنجایی که کاربران همان تبلیغ را چندین بار مشاهده کرده اند، دیگر از آن خسته شده اند. اما اگر تجربه هیجان انگیزی خلق کنید، بازدیدکنندگان بیشتری به تبلیغ شما علاقه نشان میدهند.

 

امکان شخصی سازی را بیشتر میکند

ساخت داستان همراه با تبلیغ موجب میشود که بازدیدکنندگان احساس خاص بودن کنند و به محتوای تبلیغاتی شما توجه نمایند. اگر آنها بفهمند که تجربه جالبی ارائه میدهید، واکنش کاملا متفاوتی خواهند داشت.

نتیجه گیری

این موارد برخی از مهم ترین ویژگی های تبلیغات متوالی بود و هدف این تبلیغات بهره گیری از یک جو خوشایندتر برای جلب توجه کاربران است. شما نیز میتوانید از این تکنیک در کمپین های تبلیغاتی خود استفاده کنید و کاربران وفادار را جذب نمایید.

 

https://appsamurai.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید