بازاریابی محتوا

چرا فعالیت های بازاریابی محتوای شما شکست می خورد؟ + راه حل

به گفته بیل گیتس محتوا پاداشاه است و بازاریابی محتوا برای افزایش ترافیک و دستیابی به اهداف کسب و کار بسیار اثربخش است. با این حال به گفته برخی از صاحبان کسب و کار، بازاریابی محتوای آنها به هیچ عنوان اثربخش نیست و آنطور که انتظار دارند آنها را به نتیجه دلخواهشان نمی رساند. در این مقاله به چندین دلیل متداول که موجب شکست بازاریابی محتوای می شوند پرداخته شده و راهکاری برای رفع این مشکلات ارائه شده است، با ما همراه باشید.

محتوای شما بیش از حد کوتاه است

نمی توان تعداد کلمات یک متن را به صورت دقیق تعیین کرد، چرا که بهترین طول محتوا به عوامل گوناگونی بستگی دارد که شامل موضوع، مخاطبین و نحوه ترویج و تبلیغ محتوا می باشد.

با این حال بسیاری از بازاریابان با انجام تست هایی در ارتباط با طول محتوا، سعی در یافتن یک مقدار متوسط کرده اند که بهترین نتیجه را برای آنها به دنبال خواهد داشت. نتایج حاصل از مطالعات متفاوت بوده، اما بسیاری از این آنها بر این باورند که هرچه طول بیشتر باشد بهتر است. بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی serpIQ حدود 1500 کلمه بهترین تعداد برای اکثر نوشته های وبلاگ می باشد و Searchmetrics چیزی حدود 1100 تا 1300 کلمه را پیشنهاد می دهد. چنانچه محتوای شما از این مقدار کمتر باشد، رتبه بندی، اشتراک گذاری و تعامل خوبی نصیب آن نخواهد شد.

راه حل مشکل: به یقین می توان بیان داشت که کیفیت محتوا اهمیت بیشتری نسبت به طول آن دارد و از طریق محتوای طولانی تر، بهتر می توان یک موضوع را به طور کامل پوشش داد. برای اکثر نوشته های وبلاگ، حداقل 1100 کلمه مناسب است و برای نوشته های بادوام 1500 – 2000 کلمه مناسب می باشد.

بازاریابی محتوا

محتوای شما متمایز نیست

امروزه بسیاری از صاحبان کسب و کار در فعالیت های بازاریابی محتوا تعامل و مشارکت دارند، از این رو هر بخش از محتوایی که تولید کرده اید، رقابت چشمگیری را پیش رو خواهد داشت.

همین رقابت حاکم نیز موجب می شود بسیاری از محتویاتی که به صورت آنلاین منتشر شده اند، لینک ها و اشتراک های کمی بگیرند. جهت کسب موفقیت در این رقابت سخت، محتوای شما باید خاص و منحصر به فرد و باارزش بوده و شکافی را در صنعت پر کند.

راه حل مشکل: احتمالا بزرگ ترین چالش در تولید محتوای موفق به ایده های خاص و منحصر به فرد برای محتوا مربوط می شود که تاکنون به آنها پرداخته نشده است.

برنامه ای برای تولید محتوا ندارید

بسیاری از صاحبان کسب و کار بر این باورند که می توانند گاه و بیگاه در وبلاگ و شبکه های اجتماعی پست کنند و نتیجه بگیرند، در حالی که این استراتژی نتیجه چندان مطلوبی به دنبال نخواهد داشت.

ثبات و نظم کلید ایجاد اعتماد در بازاریابی محتواست و چنانچه تنها زمانی که می خواهید چیزی را بفروشید یا تبلیغ کنید، خود را به طرفداران و دنبال کنندگان نشان دهید، مخاطبین شما تدریجا کاهش پیدا می کنند، ترافیک و تعامل کم می شود.

راه حل مشکل: تدبیر یک برنامه یا استراتژی ساده بازاریابی محتوا و پایبندی به آن بسیار سودمند خواهد بود، به یاد داشته باشید که حفظ ثبات بهتر است، حتی اگر به معنای ارسال نوشته با تکرر کمتر باشد. لازم است در این برنامه، نوع و میزان محتوایی را که می خواهید تولید و تبلیغ کنید مستندسازی نماید. برنامه مذکور باید اهداف بازاریابی محتوای شما، معیارهایی که به پیگیری آنها می پردازید و برنامه ای را که برای ارزیابی نرخ بازگشت سرمایه دارید مشخص کند.

محتوای شما برای موتورهای جستجو بهینه سازی نشده است

بر اساس برخی از گزارشات سال های اخیر، شبکه های اجتماعی از نظر ترافیک از جستجو پیشی گرفته اند و برمبنای گزارش 2016 Global Search Marketing از SimilarWeb جستجو 10 برابر ترافیک بیشتری را به وب سایت های خرید نسبت به شبکه های اجتماعی می آورد.

حتی اگر در شبکه های اجتماعی دنبال کنندگان زیادی داشته باشید، باز هم کسب و کار شما نیاز دارد تا در رتبه بندی کلیدواژه های رایج در صنعت رقابت کند تا موفق شود و یکی از بخش های مهم و حیاتی از این رتبه بندی بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو می باشد.

راه حل مشکل: هر قسمت از محتوایی که ساخته اید، باید برای جستجو بهینه سازی شود. استراتژی های On-page شامل استفاده از کلیدواژه های انتخاب شده در تگ عنوان، سربرگ ها، URL، تگ های alt در تصاویر و محتوا می باشد. علاوه بر این لازم است از این بابت که وب سایت شما برای کاربران موبایل نیز به خوبی بهینه سازی شده اطمینان حاصل کنید. باید با استفاده از لینک های داخلی، لینک ها را به صورت عادلانه در بخش های مختلف محتوا قرار دهید و با لینک دادن به منابع معتبر، ارزشمند بودن محتوای خود را تایید کنید.

محتوای شما بیش از حد نیاز برای جستجو بهینه سازی شده است

پیاده سازی ترفندهای سئو برای وب سایت بسیار ضروری است، اما بهینه سازی بیش از حد نیز در برخی شرایط مشکل ساز می شود و به محتوایی با ساختاربندی ضعیف که کاربرپسند نیست، می انجامد.

تولید محتوای بسیار کم حجم که تنها کلیدواژه های خاصی را در بر گرفته، استفاده از کلیدواژه های بی ربط در محتوا برای بهبود رتبه، استفاده از لینک های نامربوط که برای ارجاع به صفحات دیگر در وب سایت استفاده می شوند، نمونه هایی از بهینه سازی بیش از حد هستند.

راه حل مشکل: از طریق تحقیق و جستجوی کلیدواژه، موضوعات عمومی را برای محتوای خود بیاید و به جای نوشتن محتوا برای یک هدف واحد که تنها کلیدواژه ها یا عبارت های خاصی را هدف قرار داده، از کلیدواژه های خود برای کامل کردن موضوع و پوشش دادن زیرمجموعه های این موضوع که افراد مایل به خواندن آن هستند استفاده کنید.

هدفی برای بازاریابی محتوای خود ندارید

احتمالا شنیده اید که هدف بدون برنامه تنها یک آرزو است و چنانچه هدف شما کسب موفقیت در بازاریابی محتواست، قطعا باید اهداف خاصی داشته باشید تا به خواسته خود دست پیدا کنید.

بر اساس 2016 B2B Content Marketing از CMI، کسب و کارها حدود 28 درصد از بودجه بازاریابی را صرف امور بازاریابی محتوا می کنند. اگر از بنچمارک های موردنظر و نحوه دستیابی به آنها اطلاع نداشته باشید، بخش عمده ای از بودجه شما بیهوده هدر می رود.

راه حل مشکل

تعیین اهداف خاص تضمینی برای کنترل رشد و پیشرفت و اثربخشی است و برخی از اهدافی که می توانید برای بازاریابی محتوای خود تعیین کنید شامل موارد زیر می باشد:

- تولید ترافیک

- افزایش مشتریان راغب یا فروش

- افزایش طرفداران و دنبال کنندگان

- اشتراک در شبکه های اجتماعی و تعامل

- افزایش لینک به وب سایت شما

تفرکات نهایی

بازاریابی محتوا یکی از بهترین فعالیت هایی است که می توانید برای کسب و کار خود انجام دهید، چرا که این کار در تولید ترافیک، فروش و افزایش نرخ بازگشت سرمایه شما را به موفقیت می رساند. در صورتی که این مزایا شامل حال شما نمی شوند، باید با صرف زمان کافی، استراتژی های خود را مورد بازبینی قرار داده و دلیل مشکلات را بیابید و اقدام به رفع آنها نمایید.

 

https://www.entrepreneur.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید