کتابخوان اسنیل ریدر

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن کتابخوان اسنیل ریدرنسخه 3.0.2

5 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی کتابخوان اسنیل ریدر از بازار سازنده : Snail team

مطالعه کتاب با موضوعات مختلف، یکی از راه های موثر در کسب دانش و تجربه میباشد و به همین دلیل در همه کشورها، مردم به این امر تشویق میشوند. این روزها با وجود دستگاه هایی مانند تبلت و تلفن همراه که ساعت های زیادی در طول روز مورد استفاده قرار میگیرند، شیوه کتابخوانی نیز دگرگون شده و میتوان کتاب های دیجیتالی متنوعی را از منابع معتبر دریافت و مطالعه نمود.

در ادامه اپلیکیشنی تحت عنوان "کتابخوان اسنیل ریدر" را به شما معرفی میکنیم که میتوانید از طریق آن به مطالعه کتابهایی با موضوعات متنوع بپردازید. در نقد و بررسی این برنامه اندرویدی همراه ما باشید.

کتابخوان اسنیل ریدر

رابط کاربری :

برای برنامه فوق باید به نقاط قوتی همچون رنگبندی زنده و هماهنگ، آیکن های یکدست و گویا، فونت مناسب، به کارگیری انیمیشن های ملایم و زیبا، چیدمان مرتب اجزای صفحه و عملکرد صحیح در نمای افقی و عمودی اشاره کنیم. قالب گرافیکی این اپلیکیشن اندرویدی از یکپارچگی خوبی بهره میبرد و از این لحاظ میتوانیم آن را جزو نمونه های حرفه ای به شمار آوریم. به غیر از برخی نواقص کوچک که در ظاهر "کتابخوان اسنیل ریدر" به چشم میخورد، مشکل خاص دیگری وجود ندارد.

اپلیکیشن فوق از بخش های متعددی تشکیل شده که جابجایی بین آنها با سرعت بالا و حداقل پیچیدگی انجام میپذیرد و همچنین استفاده از امکانات موجود نیز راحت و بدون دردسر است. این ویژگی های مثبت به دلیل رعایت استانداردها و به کارگیری تکنیک های اصولی در پیاده سازی رابط کاربری به وجود آمده اند. باید گفت که "کتابخوان اسنیل ریدر"، از این بابت میتواند رضایت کاربران را تا حد زیادی فراهم کند هرچند نواقص جزئی مثل عملکرد دکمه سخت افزاری بازگشت نیز در آن وجود دارد.

با توجه به موارد نام برده، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را به این بخش اختصاص میدهد.

کتابخوان اسنیل ریدر

کاربرد :

ثبت نام و ایجاد حساب کاربری اولین کاری است که باید در این برنامه اندرویدی انجام دهید. پس از آن "کتابخوان اسنیل ریدر" برای جستجوی کتاب های الکترونیکی موجود در دستگاه (با فرمت epub)، از شما اجازه میخواهد تا بطور خودکار آنها را یافته و برای مطالعه آماده کند. چنانچه کتابی پیدا نشود، میتوانید با لمس دکمه + در پایین صفحه به مخزن اپلیکیشن فوق دسترسی یابید و عناوین مورد علاقه خود را از میان موضوعات متنوع برگزیده و دانلود نمایید.

مخزن "کتابخوان اسنیل ریدر" از 4 بخش مجزا تشکیل شده که اولین برگه با نام قفسه ها، مربوط به انتخاب کتاب بر اساس موضوع میشود. در برگه دوم میتوانید فهرست همه کتاب ها را مشاهده و در صورت نیاز آنها را بر حسب یک زبان خاص فیلتر کنید. در قسمت ویژه ها از مخزن برنامه فوق نیز کتاب هایی به نمایش درمی آیند که در میان کاربران پرطرفدارتر بوده اند. درنهایت اگر موفق به یافتن عناوین موردنظر نشدید، ابزار جستجو به کمک شما خواهد آمد.

اجازه دهید به محیط اصلی "کتابخوان اسنیل ریدر" باز گردیم و در مورد بخش های مختلف آن بیشتر توضیح دهیم. پس از اینکه کتاب های مورد علاقه خود را از مخزن برنامه دانلود کردید، میتوانید آنها را در برگه کتاب های من ببینید. با لمس منوی کوچک کنار عنوان هر کتاب، امکان حذف آن و مشاهده جزئیات شامل نام نویسنده، فهرست و غیره میسر میگردد. قابلیت افزودن به علاقه مندی ها نیز به چشم میخورد که موارد ستاره دار شده در برگه ای با همین نام قرار میگیرند.

دیگر برگه های اپلیکیشن فوق، شامل خوانده شده ها، نویسنده ها و مجموعه ها میشود. وقتی که تعداد کتاب های دانلود شده در "کتابخوان اسنیل ریدر" افزایش یابد، میتوانید برای خود مجموعه کتاب های دلخواه با عنوان و آیکن مشخص ایجاد نموده و آنها را به راحتی مدیریت کنید. نمایش ردیفی و فهرستی کتاب ها، مرتب سازی بر اساس حروف الفبا و ابزار جستجو از دیگر امکانات موجود در صفحه اصلی برنامه هستند.

محاسبه درصد خوانده شده از هر کتاب و نمایش آن در لیست کتاب ها، تهیه عکس از صفحات با تکان دادن دستگاه و اشتراک گذاری آن، تغییر زبان و مشاهده فهرست موارد دانلود شده با امکان حذف هر کدام، آخرین قابلیت های مهمی هستند که باید در "کتابخوان اسنیل ریدر" نام ببریم. در پایان باید گفت که این برنامه از لحاظ امکانات در حد قابل قبولی قرار دارد و به غیر از کمبودهای جزئی همچون ابزارهای پیشرفته برای مطالعه کتاب یا مدیریت بهتر دانلودها، نقص دیگری در آن به چشم نمیخورد و انتظار میرود که در نسخه های بعدی اپلیکیشن گنجانده شوند.

با توجه به موارد ذکر شده، AppReview امتیاز 4.5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

کتابخوان اسنیل ریدر

قیمت :

این اپلیکیشن اندرویدی در حال حاضر کاملا رایگان بوده و از این رو باید منتظر استقبال خوبی از آن باشیم. مشخص است که همه اقشار جامعه میتوانند از "کتابخوان اسنیل ریدر" بهره ببرند و به همین دلیل AppReview امتیاز 5 از 5 را برای این بخش درنظر میگیرد.

 

 

کتابخوان اسنیل ریدر

معرفی، نقد و بررسی اپلیکیشن کتابخوان اسنیل ریدر

بروزرسانی اول در 18 تیرماه 1396

بیشتر از دو سال از نقد و بررسی اولین نسخه اپلیکیشن فوق میگذرد. در طی این مدت، تولیدکنندگان کتابخوان اسنیل ریدر، تغییراتی را در آن ایجاد کرده اند از جمله:

اپلیکیشن کتابخوان اسنیل ریدر

طراحی مجدد رابط کاربری : در نسخه جدید این برنامه اندرویدی، شاهد طراحی قالب گرافیکی یکپارچه بر اساس متریال دیزاین هستیم. علاوه بر اینکه تجربه کاربری کتابخوان اسنیل ریدر بهتر شده، ظاهر آن نیز جذاب تر به نظر میرسد.

رفع خطاهای خروج اضطراری : با رفع این خطاها، عملکرد برنامه فوق در دستگاه های مختلف بهتر شده است.

بروزرسانی لیست کتاب ها : منبع کتاب های موجود در این اپلیکیشن اندرویدی، نسبت به قبل غنی تر شده و عناوین بیشتری را در آن میبینیم.

تغییر در روش ورق زدن : با تغییراتی که در روش ورق زدن کتاب ها به وجود آمده، راحتی بیشتری در مطالعه آنها حس خواهید کرد. همچنین امکاناتی برای رفتن به صفحه موردنظر، تغییر اندازه فونت، رنگ پس زمینه و روشنایی صفحه به چشم میخورد.

نکته : لازم به ذکر است که برخی از امکانات این برنامه به دلیل باز طراحی مجدد، حذف شده اند که البته تاثیر چندانی در عملکرد کلی آن ندارد.

اپلیکیشن کتابخوان اسنیل ریدر

باید گفت که با وجود تغییرات ذکر شده، کارایی کتابخوان اسنیل ریدر افزایش یافته و ظاهر آن نیز کاربرپسندتر به نظر میرسد. هرچند هنوز هم نواقص جزئی در این اپلیکیشن مشاهده میشود اما میتوانیم امتیاز آن را در بخش های مختلف بیشتر کنیم.

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


کتابخوان اسنیل ریدر