اپلیکیشن کلادا

خط به خط با داستان های جذاب کلادانسخه 2.0

4.67 5 0 1
امتیاز اپریویو
تفکیکی
دریافت برنامه/بازی کلادا از بازار سازنده : تیم کلادا

یکی از عمده دلایلی که ما کتاب نمیخوانیم، استفاده زیاد از تلفن همراه برای پیام رسانی یا چرخیدن در شبکه های اجتماعی است. به همین دلیل برنامه هایی مثل کلادا ساخته شده اند تا بتوانیم با استفاده از گوشی خود، کتاب های مختلف را مطالعه کنیم. اگر به خواندن داستان های کوتاه و جذاب علاقه دارید، در نقد و بررسی این اپلیکیشن اندرویدی با ما همراه شوید. داستان جالب و خواندنی  با توجه به اینکه محتوای اپلیکیشن فوق بطور مرتب بروزرسانی میشود، برای استفاده از آن نیاز به اینترنت دارید. کلادا از مجموعه داستان های کوتاه و جذابی تشکیل شده که میتوانید آنها را به شیوه ای جالب و متفاوت، بر روی گوشی خود بخوانید. اگر متن را تا انتها مطالعه کنید، با این شیوه بیشتر آشنا خواهید شد. فهرست داستان های موجود در این برنامه اندرویدی، از صفحه اصلی آن قابل مشاهده میباشد. با لمس دکمه منوی سمت راست در سربرگ هم میتوانید به دسته بندی های موضوعی کلادا دسترسی داشته باشید. حال کافی است یکی از عناوین را انتخاب و خواندن داستان را خط به خط آغاز کنید.

کلادا از مجموعه داستان های کوتاه و جذابی تشکیل شده که میتوانید آنها را به شیوه ای جالب و متفاوت، بر روی گوشی خود بخوانید.
با شخصیت های داستان ها همراه شوید روشی که در کلادا برای مطالعه داستان ها استفاده شده، به این صورت است که صحبت های هر کدام از شخصیت های داستان، مثل یک پیام ظاهر میگردد. گویا شما در صفحه گفتگوی یک پیام رسان قرار دارید و مشغول چت کردن هستید. این شیوه جالب باعث میشود که بیشتر از حالت عادی با داستان درگیر شوید و حتی خود را به جای یکی از شخصیت های آن حس کنید. نکته : برای نمایش هر خط از داستان، باید بر روی دکمه پایین صفحه اشاره نمایید. داستان هایی که در حال مطالعه آنها هستید، در قسمت کتابخانه از منوی سمت چپ برنامه ذخیره میشوند.   داستان های کوتاه جدید  شما هم نویسنده داستان خودتان باشید با رفتن به منوی کناری برنامه فوق، گزینه ای برای ثبت نام مشاهده میکنید که البته در نسخه کنونی کلادا هنوز فعال نشده است. در این منو گزینه دیگری هم برای ثبت داستان به چشم میخورد. طبق گفته تولیدکنندگان این اپلیکیشن، به زودی امکاناتی در آن فراهم میشود که شما میتوانید نویسنده یکی از داستان های این مجموعه باشید. حتی امکان داستان نویسی مشترک با دیگر کاربران هم وجود خواهد داشت.  
شاید تا این لحظه با برنامه های مختلفی آشنا شدید که مجموعه ای از داستان های جذاب را گردآوری کرده و در اختیارتان گذاشته اند. تفاوت کلادا با نمونه هایی که قبل از این دیده اید، در شیوه جالب آن برای خواندن داستان ها میباشد که لذت بیشتری برای شما به همراه دارد. باید گفت، هرچند این اپلیکیشن اندرویدی از لحاظ امکانات کامل نیست اما محتوای آن بطور مرتب بروزرسانی میشود و قابلیت های مفیدی به نسخه های بعدی آن اضافه خواهد گردید.
نکته : برای خواندن داستان های این مجموعه، محدودیت زمانی درنظر گرفته شده که با پرداخت مبلغ ناچیز، میتوانید بطور نامحدود از آن استفاده نمایید. در غیر اینصورت باید مدت زمان کوتاهی را صبر کنید و دوباره خواندن را ادامه دهید.
قابلیت ها و نقاط قوت برنامه
  • محتوای غنی با بروزرسانی های مرتب
  • روش جالب و درگیرکننده برای خواندن داستان
  • قالب گرافیکی یکپارچه
  • استفاده راحت برای همه کاربران
نقاط ضعف برنامه
  • نواقص جزئی در عملکرد
  • عدم وجود امکانات جانبی برای مطالعه
  ثبت داستان کوتاه  پیشنهادهای اپریویو برای بهبود برنامه همانطور که گفتیم، "تیم کلادا" در تلاش هستند تا امکانات بیشتری را به نسخه های بعدی این برنامه اندرویدی اضافه کنند. ما هم برای افزایش کارایی کلادا پیشنهادهایی داریم، از جمله: امکان تغییر سایز فونت و نوع قلم آن قابلیت مطالعه در حالت شب نمایش خودکار دیالوگ ها با امکان توقف سازماندهی بهتر محتوا بر اساس نظرات کاربران رفع خطاها و طراحی قالب گرافیکی جذاب تر   البته مواردی که ذکر شد، بخش کوچکی از ادامه راه این اپلیکیشن هستند. ایده پردازی های بیشتر را به تولیدکنندگان برنامه فوق واگذار میکنیم و برایشان آرزوی موفقیت داریم.  

کلادا

خط به خط با داستان های جذاب کلادا

بروزرسانی اول در 14 شهریور 1396

از بررسی نسخه اول برنامه فوق، بیشتر از 2 ماه میگذرد و اکنون نسخه 2.0 آن با قابلیت های جدید منتشر شده است. شما میتوانید از این به بعد در کلادا، یک پروفایل شخصی داشته باشید. ثبت نام با شماره تلفن همراه انجام میشود و دلیل آن، امکان ارسال داستان در این اپلیکیشن اندرویدی میباشد.

در صفحه پروفایل شما داستان های در حال مطالعه، خوانده شده ها، پیشنویس داستان ها و نوشته هایی که منتشر شده، به نمایش درمی آیند. علاوه بر این تعداد دنبال شوندگان و دنبال کنندگان در بالای صفحه نشان داده میشود که البته این قابلیت هنوز راه اندازی نشده است.

نکته : برای ثبت نام در اپلیکیشن فوق و دسترسی به پروفایل باید از منوی سمت چپ اقدام کنید.

داستان های کوتاه جدید

شما هم میتوانید نویسنده باشید

طبق وعده ای که تولیدکنندگان کلادا داده بودند، امکان ارسال داستان توسط کاربران در این نسخه از برنامه فراهم شده است. شما میتوانید از طریق صفحه پروفایل خود یا گزینه ثبت داستان در منوی سمت چپ، داستان های خود را برای این برنامه اندرویدی ارسال کنید. نوشته های ارسالی توسط کاربران، بعد از تایید در لیست داستان ها و در دسترس بقیه قرار میگیرند.

نحوه نویسندگی در برنامه فوق به این صورت است که ابتدا باید یک موضوع انتخاب و سپس عنوان داستان را مشخص نمایید. حالا باید هر خط از داستان را جداگانه و از زبان شخصیت هایی که خودتان تعریف کرده اید، بنویسید.

 

نکته : لازم نیست که همه داستان را یک بار بنویسید. شما میتوانید نوشتن هر کدام از داستان های خود را در دفعات دیگر نیز ادامه دهید.

داستان جالب و خواندنی

اشتراک گذاری لینک داستان ها، لایک کردن و ثبت نظر کاربران، از دیگر امکاناتی که در نسخه جدید کلادا به چشم میخورند. باید گفت که تولیدکنندگان این اپلیکیشن تغییرات خوبی را در آن به وجود آورده اند. به همین دلیل امتیاز برنامه در بخش های مختلف افزایش می یابد. امیدواریم که روند توسعه اپلیکیشن فوق به همین شکل ادامه پیدا کند و در آینده کارایی بیشتری را از آن ببینیم.

امتیازات تفکیکی

رابط کاربری
کاربرد
امکانات

اینها را هم بخوانید

به این برنامه چه امتیازی میدهید؟


کلادا