پوش نوتیفیکیشن ها

پوش نوتیفیکیشن ها چه تاثیری در افزایش درآمد اپلیکیشن دارند؟

چرا داشتن یک استراتژی پوش نوتیفیکشن ضروری است؟

پوش نوتفیکیشن ها یکی از رایج ترین روش های اپ مارکتینگ به شما می روند که به شما کمک می کنند تا تعامل بهتر و بیشتری با کاربران خود برقرار کنید.

نرخ باز کردن پوش نوتیفیکیشن ها 50 درصد بیشتر بوده و احتمال کلیک بر روی آنها نیز 100 درصد بالاتر از ایمیل مارکتینگ می باشد. از طرفی پوش نوتیفیکیشن ها کاربر-پسندتر از ایمیل ها بوده و به شما کمک می کنند تا نتیجه بهتری از تعامل با کاربران خود دریافت کنید. مزیت پوش نوتیفیکیشن ها این است که از ظاهر ساده ای برخوردارند و فرمت آنها کاربران را قادر به اقدام به سریع ترین شکل ممکن می کند.

بر اساس یافته های Localytics، پوش نوتیفیکیشن ها تعامل با اپلیکیشن را به میزان 88 درصد افزایش می دهند.

پوش نوتیفیکیشن ها

 

کاربران اینترنت موبایل روز به روز در حال افزایش اند، از این رو حضور در عرصه موبایل برای هر کسب و کاری به یک ضرورت تبدیل شده است. می توان از اپلیکیشن موبایل جهت درآمدزایی برای کسب و کار استفاده کرد و این کار از طریق ارسال پیام های شخصی سازی شده توسط پوش نوتیفیکیشن ها امکان پذیر است. علاوه بر این، پوش نوتیفکیشن ها شما را قادر به تعامل با مخاطبین در ریل تایم می کنند، از این رو سریعا می توانید به نتیجه موردنظر خود دست پیدا کنید. یک کمپین پوش نوتیفیکیشن که برای هریک از کاربران به صورت مجزا شخصی سازی شده باشد، به شما یاری می رساند که نرخ تبدیل را افزایش داده و با مشتریان خود ارتباط نزدیکی برقرار کنید.

در این مقاله به معرفی چندین روش موثر برای تشکیل یک بیس مشتری وفادار با کمک استراتژی پوش نوتیفیکیشن خودکار می پردازیم، با ما همراه باشید:

کاری کنید که کاربران راغب به ثبت نام شوند

ار آنجایی که پوش نوتیفیکیشن ها ذاتا حالت تبلیغاتی دارند، لازم است آنها را به صورت یک صفحه opt-in ارسال کنید تا از بابت اجازه کاربر مطمئن شوید. به محض اینکه کاربر اپلیکیشن را دانلود و آن را برای اولین بار باز می کند، پیام opt-in را به او نمایش دهید.

فعالیت های مشتریان را تحلیل کنید

پیشنهاد می شود که از سرویس دهنده پوش نوتیفیکیشن کمک بگیرید، بدین ترتیب آسان تر قادر به یکپارچه سازی تحلیل ها در کمپین های خود می گردید. مشتریان خود را بر اساس سن، موقعیت مکانی، مهارت، فعالیت در اپلیکیشن و غیره تقسیم بندی کنید. سپس بر اساس مشخصه های هریک از دسته بندی ها، پیام های شخصی سازی شده را برای آنها ارسال کنید. ساخت یک صفحه ترجیحات در اپلیکیشن نیز روش خوبی برای جمع آوری اطلاعات مشتری می باشد و شما را قادر به شخصی سازی پیام مطابق ترجیحات کاربر می کند.

پوش نوتیفیکیشن ها

 

یک سیستم مارکتینگ خودکار به شما کمک می کند تا با توجه به روال کار با اپلیکیشن و رفتار کاربر، تگ هایی را به هریک از دسته بندی ها بیفزایید، به این ترتیب قادر به مدیریت حجم انبوعی از پوش نوتیفیکیشن ها می گردید. به راحتی می توانید میزان باز کردن پیام و نرخ کلیک بر روی آن را مشاهده کنید و بفهمید که چه روشی بهترین نتیجه را برای مخاطبین شما می دهد.

می توانید به ردگیری تعداد نصب ها، حذف ها و سطح فعالیت با اپلیکیشن بپردازید. ردگیری پرداخت ها، بازدید ویدیوها و سایر فعالیت های مختص اپلیکیشن نیز در درک نوع پیام های ارسالی برای کاربران بسیاری کاربردی و مفید است. یک سیستم جامع به شما کمک می کند تا اپلیکیشن خود را به شکل تاثیرگذارتری تبلیغ کنید و درآمد بیشتری را از آن خود کنید و مطمئن شوید که میزبان حذف ها کمتر بوده و تعداد نصب اپلیکیشن شما در حال افزایش است. یک تست A/B برای کسب اطمینان از ارسال پیام های درست و مناسب ضروری است.

علاقه کاربران را تحریک کنید

با ارسال پیام هایی که نظر احساسی با کاربران ارتباط دارند، با آنها تعامل برقرار کنید. نگرشات رفتاری از کاربران جمع آوری کنید و پیام هایی را بفرستید که آنها را ترغیب به باز کردن اپلیکیشن و انجام یک اقدام می کنند. پیشنهاد و تبلیغ نیز به شما کمک می کند تا با کاربران ارتباط برقرار کنید و یک اعتماد بلندمدت در آنها ایجاد کنید.

برخی از انواع پوش نوتیفیکیشن های متداول به شرح زیر می باشد:

1. اطلاعات و آپدیت ها

2. معاملات و تبلیغات

3. نوتیفیکیشن های مرتبط به موقعیت مکانی

4. پیام های مرتبط به محتوا

5. پیام های شخصی سازی مرتبط به فعالیت کاربر

6. دستاوردهای کاربر که به استفاده از اپلیکیشن مربوط می شود

زمان بندی اهمیت بسیار زیادی دارد

به منظور حصول بهترین نتیجه از پوش نوتیفیکیشن ها باید مطمئن شوید که آنها را برنامه ریزی و زمان بندی کرده اید. هیچ کاربری نمی خواهد وقتی سر کار است یا خوابیده، کسی مزاحمش شود. می توان از پیام به عنوان یادآور که در نتیجه شرایط خاصی (مانند غیرفعال بودن به مدت یک ماه) نمایش داده می شود استفاده کرد. باید مخاطبین خود را درک کنید و با توجه به خواسته های آنها کمپین های خود را برنامه ریزی نمایید.

در زیر چندین مثال از نحوه زمانبندی پیام ها به شکل موثر آورده شده است:

1. در ایام تعطیلات یک پیام تبلیغاتی ارسال کنید.

2. تولد یا سالگرد ازدواج کاربران را تبریک گفته و یک کارنسی رایگان درون اپلیکیشن به آنها پیشنهاد دهید.

3. پس از ثبت سفارش توسط مشتری، در وقفه های زمانی منظم آنها را از وضعیت محصول خود مطلع کنید.

4. به کاربرانی که اخیرا محصولی را خریداری کرده اند، محصولات مشابه را نمایش دهید.

یکپارچه سازی

کمپین های آفلاین و کمپین های پوش نوتیفیکیشن خود را برای بهبود و ارتقای نرخ بازگشت سرمایه بازاریابی، یکپارچه سازی کنید. راه اندازی کمپین های یکپارچه سازی شده به شما کمک می کند تا ارتباطات برند را قدرت بخشیده و کمپین های خود را بهبود ببخشید. برای نمونه می توانید یک پایگاه داده اشتراکی از مشتریان را که برای چندین کانال مورد استفاده قرار گرفته و شامل موبایل نیز می شود، امتحان کرد.

دو نمونه از اپلیکیشن های برتر در پیاده سازی پوش نوتیفیکیشن

برای درک بهتر موضوع، در ادامه چندین مثال از پوش نوتیفیکیشن های موفق آورده شده است:

TripAdvisor

گاهی اوقات کاربران چیزی را که به دنبالش بودند، می یابند اما باز هم اقدام به خرید نمی کنند. هر بار که کاربر یک هتل خوب و مناسب را در TripAdvisor پیدا می کند ولی اقدام به رزرو آن نمی کند، اپلیکیشن یک نوتفیکیشن شخصی سازی شده برای او ارسال می کند. این پیام نه تنها به عنوان یک یادآور عمل می کند، بلکه یک حس فوریت برای کاربر ایجاد می کند که کاربر را راغب به رزرو هتل پیش از منقضی شدن آن می نماید. این پیام شخصی سازی شده و کاربر را از جزئیات مطلع می کند و این اقدام موجب شخصی سازی و برقراری یک ارتباط می شود و کاربر اقدام به رزرو هتل می نماید.

TicketMaster

TicketMaster بر اساس موقعیت مکانی و ترجیحات کاربر پوش نوتیفیکیشن می فرستد و یک اطلاعات شخصی سازی شده را در اختیار کاربران قرار می دهد. این اپلیکیشن به ردیابی دموگرافیک ها و فعالیت های قبلی کاربر پرداخته و سپس با توجه به اطلاعات جمع آوری شده اقدام به ارسال پوش نوتیفیکیشن می کند.

همواره لازم است به بازاریابی اپلیکیشن خود برای مخاطبین هدف بپردازید تا نصب بیشتری از آن اپلیکیشن شما شود، سطح استفاده بالاتر رود و در نتیجه درآمد بیشتری از آن کسب و کار شما گردد، زیرا ساخت یک اپلیکیشن حرفه ای به تنهایی کافی نیست.

زمانی که اپلیکیشن مرحله آگاهی را پشت سر گذاشت، باید در کاربران اعتماد ایجاد کنید، پس از آن پوش نوتیفیکیشن ها وارد میدان می شوند.

می توان این پیام های کوتاه را در دسته بندی های مختلف از کاربران و در زمان ها و بر اساس وقفه های زمانی مناسب و سطح موردنظر از تعامل در اپلیکیشن شخصی سازی کرد. می توانید یک سیستم خودکارسازی موبایل مارکتینگ انتخاب کنید که شما را قادر به راه اندازی کمپین ها و تجزیه و تحلیل نتایج می کند. به یاد داشته باشید که یک استراتژی پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشن موبایل برای خودکارسازی و رشد درآمد کسب و کار ضروری است.

 

http://www.ironsrc.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید