راه های فروش در اینستاگرام

11 ترفند کلیدی برای فروش محصولات در اینستاگرام – بخش اول

بازاریابان شبکه های اجتماعی و صاحبان کسب و کار از ترفندهای گوناگونی جهت فروش محصولات خود در شبکه های اجتماعی بهره می گیرند.

بیش از 600 میلیون کاربر هر ماهه عکس ها و ویدیوهای خود را در شبکه اجتماعی اینستاگرام به اشتراک می گذارند و وب سایت نیز بیش از 400 میلیون بازدید ماهانه دارد. به بیان 60 درصد از کاربران اینستاگرام، آنها محصولات جدیدی را در اینستاگرام کشف کرده اند و 75 درصد از کاربران نیز اظهار داشته اند که با دیدن پست ها تحت تاثیر قرار گرفته و اقدام به خرید کرده اند.

اما باید توجه داشت که تنها با ارسال یک عکس یا ویدیو در اینستاگرام، بازدیدکنندگان به وب سایت یا صفحه فرود شما مراجعه نمی کنند و حتی ممکن است افراد موردنظر شما آن پست را نبینند.

با این شرایط صاحبان کسب و کار به چه نحوی قادر به استفاده از پلتفرم محبوب اشتراک گذاری عکس و ویدیو و نمایش و فروش محصولات و خدمات خود هستند؟ در این مقاله به 11 پیشنهاد از افراد حرفه ای، صاحبان کسب و کار و بازاریابان شبکه های اجتماعی می پردازیم، ما را همراهی کنید.

1. یک اکانت Business برای اینستاگرام خود بسازید

به گفته Shaun McGuire، تحلیلگر ارشد محصولات برای شبکه اجتماعی Netsertive، باید یک اکانت Instagram Business برای خود بسازید. با استفاده از این نوع اکانت، کاربران می توانند از طریق جستجو در پلتفرم کسب و کار شما را بیابند. حدود 70 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک کسب و کار را فالو می کنند. از سوی دیگر Instagram Business ابزارهای پیشرفته تری دارد که شما را قادر به تجزیه و تحلیل پست ها می کند. چنانچه از اکانت شخصی برای کسب و کار خود استفاده می کنید، فورا آن را به یک اکانت business تبدیل کنید.

2. در قسمت bio اطلاعات کاملی درباره کار خود قرار دهید

به گفته Huseyin Aksu، مدیرعامل و وب مستر Fantasy Couch باید از یک bio جذاب به همراه عکس پروفایل مناسب و لینک به وب سایت یا صفحه فرود برای تاثیرگذاری بیشتر استفاده کنید.

3. اقدام به ارسال عکس ها یا ویدیوهای نمایید که یک داستان تعریف می کنند یا نشان می دهند که افراد در حال استفاده از محصول شما هستند

Jennie Pastor، بنیان گذار و مدیرعامل جواهرفروشی آنلاین Kavador معتقد است اینستاگرام یک رسانه کاملا بصری بوده و باید سعی کرد از طریق آن توجه تمامی افراد را جلب کرد. تصاویر استفاده شده در این شبکه اجتماعی باید بسیار واضح و جالب بوده و یک داستان را تعریف کنند که به خریداران بالقوه کمک کند که خود را در حال استفاده از محصول یا پوشیدن آن تصور کنند و از این طریق مجبور به خرید شوند.

راه های فروش در اینستاگرام

4. بر روی سبک زندگی و ویژگی ها متمرکز شوید

به اعتقاد Nate Stewart، مدیر محصول در BigCommerce موفقیت اینستاگرام ریشه در توانایی کاربران در بهره گیری از تخیلات برای نگاه اجمالی به زندگی خود دارد. برندها نیز باید رویکرد مشابهی را پیش بگیرند و به جای فروش محصولات به صورت آشکارا، سبک محصولات خود و ویژگی های آنها را به نمایش گذارند.

Pastor می گوید یک تم lifestyle برای صفحه اینستاگرام خود بسازید و اطمینان حاصل کنید که تصاویر و ویدیوهای شما منسجم و سازگار می باشند، به طوری که مشتریان فورا حس و حال برند شما را درک کنند.

5. از هشتگ ها به طور عاقلانه استفاده کنید

Jeff Moriarty رئیس بخش بازاریابی در Tanzanite Jewelry Designs معتقد است باید سعی کنید به دنبال هشتگ هایی بگردید که بیشترین همخوانی را با محصول یا کسب و کار شما داشته باشند، http://hashtagify.me یکی از گزینه های در دسترس برای این کار است. این ابزار رایگان بوده و به راحتی می توان هشتگ های مرتبط به محصولی را که سعی در فروشش دارید، پیدا کرد. باید تمامی هشتگ های پیشنهادی که فکر می کنید مناسبند را در پست خود درج کنید، بدین ترتیب کاربران اینستاگرام راحت تر می توانند محصولات شما را بیابند.

یک هشتگ منحصر به فرد و خاص نیز برای برند خود خلق کنید و حداقل از 5 هشتگ در یک پست استفاده کنید. (محققین معتقدند پست های بدون هشتگ یا با هشتگ های خیلی کم معمولا دیده نمی شوند، در حالی که استفاده از 10 الی 12 هشتگ می تواند توجه فالوئرهای اینستاگرام را جلب کند).

6. با فالوئرها تعامل داشته باشید

Moses Velasco مدیر تبلیغ محصولات در Socialbakers معتقد است که درست مانند سایر پلتفرم های اجتماعی، برای برندها نیز اهمیت دارد که از طریق فالو کردن، با فالوئرهای خود تعامل برقرار کرده، محتوای مرتبط را مجددا ارسال کنند و یک مکالمه دوطرفه ایجاد نمایند.

Jim Squires مدیر عملیات بازار پیشنهاد می دهد که با نظرات و سوالات در پست های خود و استفاده از هشتگ ها، تگ های موقعیت مکانی و محتوایی که کسب و کار شما در آن تگ شده با کاربران تعامل برقرار کرده و به کشف کسب و کار از سوی کاربران و پیوستن به مکالمات در سایر پست ها یاری رسانید. بسیاری از کسب و کارهای کوچک اینستاگرام، محتوایی را در صفحات خود قرار می دهند که از سوی فالوئرها ارسال شده، این اقدام موجب می شود که ارتباطات بین کسب و کار و مشتریان علاقه مند آن قدرت بگیرد.

در مطلب بعدی به سایر ترفندهای فروش در اینستاگرام خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

http://www.cio.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید