سیستم Project Treble

گوگل راه چاره ای برای آپدیت های اندروید اندیشید: آشنایی با Project Treble

تنها دو روز تا شروع کنفرانس I/O گوگل باقی مانده و به احتمال زیاد، کمپانی در این کنفرانس به رونمایی از نسخه جدید سیستم عامل خود خواهد پرداخت. اما دریافت آپدیت های جدید برای گوشی های اندروید، هنوز هم یکی از مشکلات ریشه ای و عمده محسوب می شود که کاربران اندروید نیز بر آن واقفند. گوگل همواره در راستای ارتقای کیفیت و خدمات سیستم های خود در تلاش بوده و سیستم جدیدی را توسعه داده که Project Treble نام دارد و مشکل تاخیرهای طولانی مدت در آپدیت کردن گوشی های قدیمی را پایان خواهد داد.

Project Treble در تمامی گوشی های جدیدی که اندروید O بر روی آن نصب شده حضور خواهد داشت و هم اکنون در نسخه پیش نمایشی از گوشی های پیکسل در دسترس می باشد.

گوگل این سیستم را یک بیس ماژولار برای اندروید نامیده و مدعی است که این سیستم بزرگ ترین تغییر اعمال شده در معماری سطح پایین سیستم میباشد که تا به این روز صورت پذیرفته است.

کمپانی بیان داشت که مبنی بر بازخوردهای دریافتی از سوی سازندگان گوشی، آپدیت کردن گوشی های کنونی به نسخه جدید اندروید فرآیند بسیار زمانبر و هزینه بری می باشد و این کار نه تنها مستلزم پیاده سازی کد جدید و کسب اطمینان از عملکرد صحیح نرم افزار با سخت افزار است، بلکه به نیازمند دریافت تایید نیز میباشد.

وقتی گوگل کد اپن سورس برای نسخه آخر را منتشر میسازد، سازندگان چیپست باید اسکریپت سخت افزار را تغییر داده و پس از آن کد ویرایش شده را به سازندگان گوشی تحویل دهند و آنها تغییرات لازم و ضروری را اعمال کنند. وقتی نسخه نهایی در دسترس قرار گرفت، سازندگان گوشی پیش از انتشار آپدیت جدید، از حاملان تاییدیه میگیرند.

Project Treble حجم کدهای لازم برای دسترسی به سخت افزار را با جا دادن آنها در یک پکیج به طور چشمگیری کاهش میدهد و توسعه دهندگان میتوانند این پکیج را برای هر نسخه جدید از اندروید مجددا مورد استفاده قرار دهند. در این صورت نیازی به دستکاری کد از سوی سازندگان چیپست نمیباشد و همین شرایط نیز فرآیند تایید را تسریع می بخشد.

جزئیات بیشتری در خصوص نحوه کار و عملکرد Project Treble در دست نمی باشد، اما در کنفرانس گوگل همه چیز روشن خواهد شد و گوگل این سیستم را موشکافی خواهد کرد.

 

https://www.engadget.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید