گوشی Essential

گوشی Essential رونمایی شد: چه ویژگی هایی گوشی خالق اندروید را منحصر به فرد کرده اند؟

از اواخر سال 2016 تاکنون، اخبار زیادی در ارتباط با ساخت یک گوشی جدید توسط خالق اندروید یعنی اندی رابین، همه جا درز کرد. کمپانی جدید او Essential نام دارد و اولین گوشی ساخته شده توسط آن در مجموعه گوشی های رده بالا قرار خواهد گرفت.

Essential چیست؟

اندی رابین تا سال 2014 در کمپانی گوگل به عنوان نایب رئیس بخش موبایل به فعالیت پرداخته است. پس از او، این سمت را ساندار پیچای مدیرعامل کنونی گوگل بر عهده گرفت و سپس این مقام به Hiroshi Lockheimer واگذار شد. رابین خالق اندروید بود و به لطف او این سیستم عامل بر روی میلیاردها گوشی نصب شده است. او در بخش رباتیک گوگل نیز مشغول به فعالیت شد، اما چندی نگذشت که این سمت را نیز کنار گذاشت تا به دنبال علاقه مندی های خود برود.

پس از سال 2014، اندی رابین با علاقه و انگیزه زیاد، کار با استارتاپ های جوان و نوپا را آغاز کرد و به سرپرستی او، Playground Global موفقیت جهانی یافت و تمرکز کمپانی بر روی هوش مصنوعی، رباتیک و واقعیت افزوده گذاشته شده بود.

با حمایت یک تیم 40 نفره که برخی از آنها را کارکنان سابق اپل و گوگل تشکیل داده اند، خالق اندروید کمپانی جدید خود به نام Essential را پایه گذاری کرد. این کمپانی نه تنها به ساخت اسمارت فون، بلکه سخت افزارهای خانگی هوشمند با یک اسمارت فون در مرکز اکوسیستم نیز می پردازد.

 

گوشی Essential

 

قیمت و تاریخ عرضه

این گوشی با قیمت 699 دلار و تنها برای کاربران آمریکا عرضه میشود. با شروع فروش گوشی در فروشگاه آنلاین، مشتریان از یک تخفیف برای خرید دوربین 360 درجه به قیمت 50 دلار نیز بهره مند خواهند شد. پیش سفارش این گوشی آغاز شده، اما تاریخ رسمی عرضه آن هنوز نامشخص میباشد. Essential در رنگ های مختلف در دسترس خواهد بود و مقاوم در برابر ضربه میباشد.

بر اساس گفته های The Verge، مشخصه های فنی گوشی آن را در شمار گوشی های رده بالا قرار داده اند. تراشه گوشی از نوع اسنپ دراگون 835 است، یک حافظه 4 گیگابایتی در مولتی تسکینگ سریع به گوشی یاری میرساند و حافظه داخلی آن نیز 128 گیگابایت میباشد. در جدول زیر میتوانید کلیه مشخصات فنی این گوشی را مشاهده کنید.

 

ویژگی های خاصی گوشی Essential را منحصر به فرد نموده اند

اما اگر نگاه نزدیک تر و جزئی تری به گوشی بیندازید، میبینید که گوشی چندین قابلیت فوق العاده را گرد هم آورده است. یکی از این ویژگی ها نمایشگر بزرگ گوشی است که نسبت بدنه به نمایشگر آن بالاست. با نگاه کردن به بخش بالایی نمایشگر قاب بسیار باریکی را مشاهده خواهید کرد که دوربین سلفی را نیز در خود جای داده است.

 

گوشی Essential

 

کانکتور آهنربایی دیگر نقطه قوت این گوشی به شمار میرود و سازنده میخواهد از آن برای راه اندازی اکوسیستم لوازم جانبی استفاده کند. دورببین 360 درجه و شارژر آهنربایی دو نمونه از لوازم جانبی همراه این گوشی هستند.

 

گوشی Essential

 

سازندگان گوشی خواسته اند تا در طراحی گوشی کمی متفاوت و منحصر به فرد ظاهر شوند، این گوشی از سرامیک و تیتانیوم ساخته شده و بسیار باداوم و در برابر ضربه مقاوم میباشد و فاقد جک هدفون است.

 

هوش مصنوعی

2017 سال هوش مصنوعی و دستیارهای دیجیتال خواهد بود و آمازون در این زمینه از گوگل جلو زده و آن دسته از کمپانی هایی که در این رقابت حضور ندارند، فرصت بزرگی را از دست خواهند داد. اندی روبین متخصص رباتیک بوده و مایل است Essential را در این زمینه به قدرت برساند. بر اساس گزارشات بلومبرگ، Essential یک کمپانی پلتفرم خواهد شد که برای متصل کردن چندین دستگاه به هم طراحی شده و بر روی محصولات سخت افزاری مشتری شامل موبایل و اسمارت هوم به فعالیت خواهد پرداخت.

در این گزارش اشاره شده که گوشی میتواند با استفاده از کانکتور مناسب در خانه یا ماشین نیز نصب شود و بدین ترتیب Amazon Echo و Google Home بلااستفاده خواهند شد، زیرا اسمارت فون به عنوان یک هاب کنترل مرکزی برای گجت های اسمارت هوم مانند استریوها و روترها عمل خواهد کرد. خبری از این بابت که هوش مصنوعی مورد استفاده در Essential در دست نمیباشد.

 

گوشی چه سیستم عاملی را در خود جای خواهد داد؟

آیا این اسمارت فون نیز اندرویدی خواهد بود یا میزبان سیستم عامل جدیدی میشود؟ اندی رابین میتواند اندروید را دور زده و سیستم عامل سازگار با پلی استور را برای گوشی خود مورد استفاده قرار دهد. اما Cyanogen را به عنوان نمونه در نظر بگیرید، این رویکرد کمپانی را با شکست مواجه کرد. در اکتبر 2016 و پس از گذشت 4 سال از پایه گذاری شرکت، Cyanogenmod شکست خورد و دو ماه بعد نیز بسته شد. جای تعجب ندارد که گوشی Essential نیز میزبان اندروید شود، این موضوع توسط  سخنگوی اجرایی آلفابت یعنی Eric Schmidt نیز به تایید رسیده است.

در جدول زیر مشخصات فنی این گوشی را مشاهده میکنید:

 

 

https://www.androidpit.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید