برای برنامه نویسی اپلیکیشن چه زبان های برنامه نویسی را باید یاد بگیریم؟

برای برنامه نویسی اپلیکیشن چه زبان های برنامه نویسی را باید یاد بگیریم؟

استارتاپ ها باید از هر فرصتی برای شناساندن خود به عنوان یک برند قابل اعتماد و تخصصی استفاده کنند. اپلیکیشن های موبایل یک سلاح عالی برای دستیابی به این هدف هستند. اپلیکیشن ها در دسترس هستند و می توانند مخاطبان یک برند را به کالا و خدمات مورد نیازشان نزدیک تر سازند. پیش بینی می شود کسب و کارها در آمریکا تا سال 2028 چیزی در حدود 234.7 میلیارد دلار بر روی توسعه اپلیکیشن های موبایل سرمایه گذاری کنند. این موضوع خود گواه اهمیت آنها در رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف، به ویژه استارتاپ هاست. با این حال، طراحی، پشتیبانی و مدیریت یک اپلیکیشن کار چندان آسانی نیست و به دانش فنی به ویژه در حوزه برنامه نویسی نیاز دارد. کدام زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن این روزها مورد توجه هستند و کدام یک انتخاب بهتری برای افراد مبتدی محسوب می شوند؟ ما در این مقاله به این سوالات پاسخ خواهیم داد.

برای برنامه نویسی اپلیکیشن چه زبان های برنامه نویسی را باید یاد بگیریم؟

طراحی اپلیکیشن و نکاتی که پیش از شروع باید بدانید!

انتخاب گزینه ایده آل از میان دنیای متنوع زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن، در ابتدا چندان آسان نیست. با این حال، شما می توانید با در نظر گرفتن چند نکته، گستره انتخاب های خود را محدود تر و دقیق تر سازید. به عنوان مثال، در اولین قدم باید به شناخت دقیقی از جامعه مخاطب خود دست پیدا کنید. اینکه در طراحی اپلیکیشن خود چه المان هایی را باید مد نظر قرار دهید یا اینکه قرار است بر روی چه پلتفرمی و با چه امکاناتی آن را منتشر کنید، نقشی مستقیم در انتخاب زبان برنامه نویسی مد نظر شما دارد. مقیاس پذیری اپلیکیشن و عملکرد اصلی آن (فروش، اطلاع رسانی و غیره) نیز نقش هایی کلیدی در انتخاب زبان برنامه نویسی دارند.

 

زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن: جاوا اسکریپت

جاوا اسکریپت یکی از زبان های برنامه نویسی بسیار پرکاربرد است. از این زبان به شکلی گسترده برای ساخت اپلیکیشن های تعاملی و پویا استفاده می شود. فریم ورک های جاوا، مانند React.js، Angular.js  و  Ionic.js نقشی مهم را در موفقیت این زبان برنامه نویسی در طراحی اپلیکیشن های پیچیده و پیشرفته ایفا کرده اند. به طور خاص، این زبان برنامه نویسی برای طراحی اپلیکیشن های اندروید ایده آل است. راه های مختلفی برای آموزش جاوا اسکریپت وجود دارد و شما با کمی زمان و تمرین، می توانید به سطح خوبی از آشنایی با این زبان دست پیدا کنید.

طراحی اپلیکیشن و نکاتی که پیش از شروع باید بدانید!

برنامه نویسی با ری اکت در جاوا

ری اکت یکی از کتابخانه های بسیار شناخته شده رابط کاربری در جاوا اسکریپت می باشد که با هدف طراحی اپلیکیشن های موبایل و اپلیکیشن های تک صفحه ای (SPA) طراحی شده است. در حال حاضر این کتابخانه در حال توسعه می باشد و شالوده آن توسط فیسبوک طرح ریزی شده است. ری اکت برای بخش های مهم عملیاتی، مانند Rounting به کتابخانه های دیگری وابسته است. همچنین هر اپلیکیشنی که با کمک این کتابخانه طراحی می شود، حول یک تک عنصر HTML شکل می گیرد.

 

زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن: پایتون

در دنیای زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن، پایتون انتخاب برتر نیست؛ چرا که با وجود گزینه هایی مانند جاوا اسکریپت یا سوئیفت، طراحان تمایلی به انتخاب ساختار پیچیده پایتون ندارند. با این حال، فریم ورک ها و کتابخانه های متنوع پایتون، آن را به مرجعی مناسب برای طراحی اپلیکیشن های پیچیده و حرفه ای تبدیل کرده اند. با کمک پایتون شما می توانید برای سیستم های عامل های مختلف، از جمله ویندوز، اپلیکیشن های مختلف طراحی کنید. در این فرایند، کتابخانه های پیشرفته پایتون، مانند Kivy، BeeWare، و SL4A می توانند ابزارهای ضروری را در اختیارتان قرار دهند. پایتون زبانی رایگان است و فضایی مناسب برای طراحی اپلیکیشن های بزرگ در بستر های متنوع را برایتان فراهم می کند. اگر به دنیای برنامه نویسی علاقه مند هستید و دوست دارید در کنار طراحی اپلیکیشن، در سایر حوزه ها نیز فعالیت داشته باشید، توصیه می کنیم به صورت جدی روی آموزش پایتون سرمایه گذاری کنید.

زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن: پایتون

 

زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن: فلاتر

یکی از انتخاب های محبوب در میان زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن، فریم ورک منبع آزاد فلاتر است. برای کار کردن با این فریم ورک شما به زبان برنامه نویسی دارت نیاز خواهید داشت که پیکربندی بسیار ساده ای دارد. دارت یک زبان برنامه نویسی شی گرا و متن باز است که از نظر ساختاری، شباهت بسیار زیادی با زبان برنامه نویسی C دارد. شما می توانید با یک بار کدنویسی، خروجی های مناسبی را برای بسترهای مختلفی همچون اندروید و ویندوز دریافت کنید. فلاتر محصول گوگل است که به واسطه سرعت بالا و قدرتش در توسعه اپلیکیشن برای پلتفرم های مختلف، این روزها در میان برنامه نویسان بسیار محبوب شده است. فلاتر یکی از گزینه های ایده آل برای آن دسته از برنامه نویسان است که در حوزه طراحی اپلیکیشن تازه کار هستند.

زبان هایی که برای افراد مبتدی ایده آل هستند!

اگر در دنیای برنامه نویسی و طراحی اپلیکیشن تازه وارد هستید و گزینه های رایج، مانند پایتون یا جاوا بیش از آنکه شما را به مقصود برسانند، موجب سردرگمی شما می شوند، می توانید به راه حل های دیگری نیز فکر کنید. در ادامه دو گزینه ای را مرور خواهیم کرد که برای آشنایی بیشتر افراد مبتدی با مفاهیم برنامه نویسی ایده آل هستند:

  • روبی: Ruby یک زبان برنامه نویسی است که از نظر ساختاری شباهت زیادی به پایتون دارد اما پویایی و شی گرایی، آن را به انتخاب مناسبی برای افراد مبتدی تبدیل کرده است. روبی مانند پایتون کتابخانه های متعددی دارد و یک جامعه بزرگ از برنامه نویسان در وب از آن پشتیبانی می کنند.
  • Scratch: Scratch یک زبان برنامه نویسی بصری است که MIT آن را با هدف معرفی مفاهیم برنامه نویسی به افراد مبتدی، طراحی کرده است. در این زبان، روابط به شکل بلوک های مجزا از یکدیگر هستند و شما می توانید با ایجاد حلقه های مختلف و رابطه های شرطی، توالی رویداد ها در یک کد را بهتر درک کنید. Scratch شاید انتخاب ایده آلی برای طراحی اپلیکیشن نباشد اما می تواند نقطه شروع خوبی برای مبتدیان باشد.

برنامه نویسی با ری اکت در جاوا

کلام پایانی

ما در این مقاله زبان های برنامه نویسی اپلیکیشن رایجی که این روزها در ساخت اکثر اپلیکیشن های موبایل و مبتنی بر وب از انها استفاده می شود را مرور کردیم. در نهایت این شما هستید که با توجه به نیاز استارتاپ و کسب و کارتان و همچنین تجربه و مهارت تان در زمینه کد نویسی، باید بهترین گزینه را انتخاب کنید. در صورتی که هنوز هم انتخاب بهترین زبان برنامه نویسی یا کسب مهارت در انها برایتان دشوار است، ما در راکت آماده هستیم تا به شما در این راه کمک کنیم.

اینها را هم بخوانید