آیا اپلیکیشن شما نیز این 4 امکان را به اشتباه مورد استفاده قرار می دهد؟

آیا اپلیکیشن شما نیز این 4 امکان را به اشتباه مورد استفاده قرار می دهد؟

اطلاع یافتن از بایدها و الزامات در ساخت و توسعه اپلیکیشن، ذهنیتی است که اکثر توسعه دهندگان در ذهن خود می پرورانند، اما برخی از ویژگی ها مناسب آن اپلیکیشن خاص نیستند و باید حذف شده و یا حتی ار ابتدا ساخته نشوند. به طور معمول کارآفرینان به دنبال اپلیکیشن های موفق در بازار می گردند، آنها تمایل به تقلید از امکانات موفقیت آمیز این اپلیکیشن ها در محصول خود دارند، در حالی که این کار بزرگ ترین اشتباه است، چرا که تمامی این امکانات با هدف موردنظر برای اپلیکیشن هم خوانی ندارند و هر اپلیکیشن دارای نیازمندی ها و جریان منحصر به فرد خود می باشد. blog_14234_1در ادامه فهرستی را به شما معرفی می کند که به امکاناتی از اپلیکیشن ها که به شکل نادرستی توسط برخی از توسعه دهندگان مورد استفاده قرار می گیرند، اشاره دارد. چنانچه شما هم در زمینه ساخت و توسعه اپلیکیشن های موبایل به فعالیت می پردازید، بهتر است نگاهی به این لیست بیندازید و از بابت استفاده درست و معقول از این امکانات درون اپلیکیشن خود اطمینان حاصل کنید. دکمه به اشتراک گذاری دکمه به اشتراک گذاری ابزار بسیار مفیدی در برخی از اپلیکیشن های موبایل است و در جذب کاربران جدید همچون محرک عمل می کند. اما برای اپلیکیشن هایی که هیچ گونه جنبه ارتباطات و اجتماعی را در خود ندارند، استفاده از این قابلیت نامعقول بوده و اغلب به نتایج ناخوشایندی می انجامد. متاسفانه اکثر اپلیکیشن ها بدون توجه به این موضوع، دکمه به اشتراک گذاری را در اپلیکیشن خود قرار می دهند، تنها برای اینکه این قابلیت جز مهمی از صنعت اپلیکیشن ها را تشکیل می دهد. یک اپلیکیشن زنگ هشدار را در نظر بگیرید، این اپلیکیشن هیچگونه تعاملی بین کاربران ایجاد نمی کند، لذا لزومی برای در بر گرفتن دکمه به اشتراک گذاری برای چنین اپلیکیشن احساس نمی شود. قرار دادن این دکمه در اپلیکیشن کاری غیرضروری است، چرا که هیچکونه محتوای جالبی که کاربران بتوانند با دوستان خود به اشتراک بگذارند، در اپلیکیشن وجود ندارد. blog_14234_2برای حل مشکل این گزینه ها در اختیار توسعه دهنده قرار دارند: با رهایی از این دکمه، ظاهری ساده و معمولی برای اپلیکیشن بسازد و یا دلیل توجیه کننده ای را در اختیار کاربران برای به اشتراک گذاری محتوا قرار دهد. در این مثال، تعداد دفعاتی که کاربر پیش از بیدار شدن دکمه snooze را زده، می تواند محتوایی باشد که قابل اشتراک گذاری با سایرین است. گیمیفیکیشن گیمیفیکیشن نیز مانند قابلیت به اشترک گذاری، گاه دارای فوایدی است، اما تنها در شرایط مناسب و معقول. در برخی از اپلیکیشن های اجتماعی، گیمیفیکیشن افزایش دهنده رقابت است و کاربران را راغب به بازگشت به اپلیکیشن می کند و نرخ پذیرش را با افزایش چشم گیری مواجه می کند. اما با این وجود در برخی از محصولات، این گزینه سردرگم گننده بوده و غیرضروری می باشد. بیایید نگاهی به Google News Badges بیندازیم، در سال 2011 این سرویس به معرفی قابلیت پرداخت که توسط آن کاربران قادر به دریافت امتیازاتی در ازای مطالعه درباره یک موضوع مشخص بودند. اما آیا هم اکنون چنین امکانی ارزشمند است؟ آیا تعداد مقاله هایی که درباره هر موضوعی خوانده ایم، اهمیت دارد؟ پاسخ اکثر مردم به این پرسش خیر است، همین دلیل باعث شد که از این قابلیت به عنوان گیج کننده و غیرکاربردی یاد شود. blog_14234_3گیمیفیکیشن نامطلوب ممکن است برای کاربران آزاردهنده باشد و از جانب کاربران به عنوان امکانی عیرضروری تلقی شود که تاثیر منفی بر روی نگرش آنها بر روی محصول می گذارد. موقعیت جغرافیایی بسیاری از اپلیکیشن ها موفقیت کنونی خود را مدیون این قابلیت می باشند. اپلیکیشن های Tinder ،Snapchat و Foursquare با تکیه بر این قابلیت و پیاده سازی صحیح آن، به اهداف بازاریابی خود دست یافته اند، در حالی که برخی از اپلیکیشن ها این قابلیت را به طور مناسبی مورد استفاده قرار نداده اند. لزومی برای استفاده از این قابلیت در تمامی اپلیکیشن ها وجود ندارد، از طرفی جایگذاری این قابلیت در اپلیکیشن بر پیچیدگی آن نیز می افزاید و تاثیرات منفی بر روی کاربران می گذارد. در برخی از شرایط چنانچه از کاربر درخواست به اشتراک گذاری موقعیت جغرافیای خود را کنید، آنها از این کار سر باز می زنند و گاه به سرعت اپلیکیشن را پاک می کنند. با این اوصاف چنانچه این قابلیت را تنها به این خاطر که بسیاری از اپلیکیشن ها آن را استفاده کرده اند و قابلیتی جالبی است، در اپلیکیشن خود گذاشته اید، لازم است هر چه سریع تر آن را از اپلیکیشن خود حذف کنید، برای هر امکانی در اپلیکیشن نیاز به دلیل توجیه کننده ای احساس می شود. blog_14234_4ساخت پروفایل ساخت پروفایل کاربری بیش از یک دهه پیش و با روی کار آمدن پلتفرم های رسانه های اجتماعی آغاز گردید. کاربران به داشتن صفحه ای که مطلقا متعلق به آنهاست، علاقه مندند، چرا که می توانند با ویرایش اطلاعات، آنها را با دیگران نیز به اشتراک بگذارند. پروفایل ها طرفداران زیادی یافته اند و به یکی از محبوب ترین امکانات در اپلیکیشن ها موبایل تغییر موضع داده اند. اپلیکیشن های اجتماعی و بازی ها امکان ساخت و ویرایش پروفایل را در اختیار کاربران قرار می دهند. مزیت اصلی چنین پروفایل هایی شخصی کردن همه چیز است، به بیانی دیگر بسیاری از اپلیکیشن ها تنها به این دلیل که پروفایل ها با دنیای تکنولوژی عجین شده اند، این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهند و در این باره که ممکن است این گزینه به تجربه کاربری لطمه وارد کند، نمی اندیشند. اپلیکیشن اسکایپ را در نظر بگیرید، این اپلیکیشن امکان ساخت پروفایل و منتشر ساختن وضعیت را به کاربران خود اعطا کرده، در حالی که این گزینه هیچگونه ارزشی افزوده ای را در بر نمی گیرد، چرا که کاربران اپلیکیشن تنها با افرادی که می شناسند، به مکالمه می پردازند، در نتیجه نام و تصویر فرد نیز کفایت می کند. به دو دلیل، این امکان برای اپلیکیشن ها مشکل آفرین است: نسخت آنکه هم چیز را پیچیده تر می کند، دوم آن که احتمال دارد کاربران اشتیاقی به پر کردن اطلاعات شخصی خود در پروفایل نداشته باشند. blog_14234_5توسعه دهندگان زمان زیادی را صرف ساخت و توسعه اپلیکیشن و قابلیت های گوناگون در آن می کنند، لذا حذف برخی از این امکانات فرآیندی دشوار می گردد. لذا باید از نخستین مراحل ساخت اپلیکیشن همه چیز را با جزئیات مورد بررسی قرار داد، لازم است توسعه دهندگان دیدگاهی هدف گرا داشته و سپس فرآیند چالش برانگیز ویرایش را در صورت نیاز آغاز کنند.   http://thenextweb.com برگرفته از

اینها را هم بخوانید