تولید محتوای متنی

تولید محتوای متنی راهکاری برای بازاریابی

تولید محتوای متنی توانسته به جایگاه بالایی در جذب مخاطب برسد و اگر به درستی انجام شود، این قابلیت را دارد تا باعث ارتقای سایت در موتورهای جستجوگری مانند گوگل گردد. با نگاهی به دنیای دیجیتال می توانید به این نتیجه برسید که تقریباً در حال رفتن به سمت تولید محتوا است. همین موضوع باعث شده است تا اصلی ترین دغدغه وب مسترها نوشتن محتواهایی جذاب باشد که بتوانند نیازهای مخاطبان را نیز در نظر بگیرند. همچنین بسیاری از وب مستران تهرانی به فکر استفاده از تیم تولید محتوا در تهران افتاده اند.     در این شرایط اطلاع از قرارداد تولید محتوا نکته بسیار مهمی به شمار می رود.  همچنین بهتر است قیمت خدمات دیجیتال مارکتینگ را بدانیم. تولید محتوا می تواند چندین دسته بندی از جمله صوتی و ویدیویی را داشته باشد، ولی چیزی که در حال حاضر مد نظر می باشد، نوع متنی آن است که در ابتدای مقاله نیز به آن اشاره شد. از آنجایی که این موضوع اهمیت بسیار بالایی را به خود اختصاص داده است، قصد داریم تا در ادامه این مطلب، شما را با صفر تا صد این موضوع و مواردی که از اهمیت بالایی برخوردار هستند، آشنا کنیم. پس تا انتهای مطلب همراه ما باشید.  

محتوا و تاثیرگذاری آن در سایت

    انسان های اولیه و غار نشین را به یاد بیاورید. این افراد برای اینکه بتوانند مفهوم خود را به یکدیگر انتقال دهند، از تصویر و اشاره کردن استفاده می کردند. یعنی از محتوای تصویری به منظور برقرار کردن ارتباط بهره می بردند. دقیقاً کاری که سایت های امروزی در پی انجام دادن آن هستند. تولید محتوای متنی برای یک سایت اهمیت بسیار بالایی دارد. اگر با استفاده از سایت می خواهید یک کسب و کار برای خودتان راه اندازی کنید، وجود محتوا در آن بسیار تاثیرگذار است. تا وقتی که هیچگونه تولید محتوایی انجام نشده باشد، شما نمی توانید انتظار این را داشته باشید که سایت شما بازدید و راندمان بالایی را به خود اختصاص دهد. همچنین همیشه داشتن محتوا نیز کارآمد نمی باشد. یک سایت زمانی می تواند توسط موتورهای جستجوگر به رتبه بالایی دست پیدا کند که علاوه بر جذاب و گیرا بودن متن، بتواند یونیک بودن را نیز حفظ کرده باشد.  

تولید محتوای متنی و آشنایی با انواع آن

یک متن از واژگان و جملات بسیار زیادی ساخته شده که تمامی آن ها در کنار هم مفاهیم و پیام های مختلفی را به مخاطب می رسانند. پس با این جمله می توان به این نتیجه رسید که پشت هر تولید محتوایی یک هدف خاص پنهان شده است. به طور کلی یک محتوا به این دلیل نوشته می شود که بتواند یک کسب و کار خاص را گسترش دهد و مخاطبان متعددی را به سمت خود جذب کند. یک متن زمانی می تواند جذابیت داشته باشد که یک موضوع را به طور کامل پوشش داده باشد و برای خواننده جای هیچگونه سوال و یا تردیدی را باقی نگذارد. تولید محتوای متنی به چند دسته بندی تقسیم بندی می شود و هر سایتی با توجه به زمینه خود، یک یا ترکیبی از آن ها را برای راه انداختن کارهای خود انتخاب می کند. انواع محتواهای متنی به صورت زیر طبقه می شوند:
  1. محتوای آموزشی
  2. محتوای تخصصی
  3. محتوای عمومی
  4. محتوای متنی برای شبکه های اجتماعی
  5. محتوای تبلیغاتی
  6. محصول نویسی
تمامی موارد در بین گزینه های ذکرشده اهمیت بالایی را دارند و هر کدام برای توسعه یک کسب و کار به کار گرفته می شوند. ولی قبل از هر چیزی باید با روش تولید آن ها آشنا باشید. به عنوان مثال روش تولید محتوای آموزشی پیچیدگی های خاص خودش را دارد، ولی با تمرین می توانید به طور کامل آن را فرا بگیرید. برای مثال در حوزه تولید محتوای سایت پزشکی نکات بسیاری نهفته است که این کار فقط از عهده یک تیم با تجربه تولید محتوا بر می آید.  

محاسبه هزینه محتوای متنی

    یکی از مواردی که در تولید محتوای متنی اهمیت بالایی را به خود اختصاص داده است، محاسبه هزینه های مربوط به آن می باشد. به طور کلی می توان گفت تولید کردن یک محتوا (ویدیویی، صوتی و متنی) نیازمند هزینه های بالا می باشد. روندی که امروزه برای محاسبه این هزینه ها در نظر گرفته می شود، به صورت کلمه ای و با توجه به موضوع مورد نظر است. قاعدتاً هر چقدر تعداد کلمات بالاتر  و موضوع تخصصی تر باشد، به همان اندازه نیز شاهد قیمت بالاتری خواهید بود. البته هزینه تولید محتوای متنی در سال 99 افزایش چشمگیری داشته است.   

تولید محتوای متنی و مزایای آن

    محتواهای متنی توانسته اند مزیت ها و امتیازات زیادی را با خود به همراه داشته باشند. همین موضوع باعث شده است تا به آن ها به عنوان اصلی ترین راهکار برای جذب مخاطبان نگاه شود. از این مزیت ها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:
  1. محتوا می تواند رتبه سایت را در موتورهای جستجوگر ارتقاء و افزایش دهد.
  2. محتوا جذب بالای محتوا را می تواند با خود داشته باشد.
  3. کسب و کارها را رشد داده و باعث توسعه آن ها می شود.
  4. یک محتوا می تواند سایت شما را به یک سایت مرجع تبدیل کند.
  5. برندینگ افزایش پیدا خواهد کرد.
  تمامی این موارد زمانی اتفاق خواهند افتاد که یک محتوای حساب شده تولید شده باشد. با داشتن محتوای ضعیف نمی توانید انتظار داشته باشید که به این مزیت ها دست پیدا کنید.

 

چرا باید تولید محتوای متنی را شروع کنیم؟

خب در ابتدای کار باید به شما بگوییم که هیچ بایدی در این کار وجود ندارد. این روش از تولید محتوا تنها یک پیشنهاد به حساب می آید که می توانید از آن بهره ببرید و یا روش های دیگری را انتخاب کنید. دلایل مختلفی وجود دارند که شما به خاطر آن ها می توانید اقدام به انجام تولید محتوا، آن هم به صورت متنی کنید که از آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت:
  1. امروزه الگوریتم های گوگل اهمیت زیادی را به محتواهای متنی می دهند.
  2. سایت های مختلفی وجود دارند که روزانه در حال تولید محتوا هستند و با اضافه کردن آن به بلاگ ها، افراد زیادی را به سمت خود می کشانند.
  3. در صورت رعایت استانداردهای موجود می توانید مشتری های وفاداری را برای خود داشته باشید.

 

تیم تولید محتوا چه وظایفی دارد؟

شاید مهمترین وظیفه تیم تولید محتوا، تولید محتوای هدفمند و یونیک باشد.  در واقع هیچ چیز مهم تر از تولید محتوایی غیر کپی نیست.   سخن آخر در این مقاله به بررسی تولید محتوای متنی پرداخته شد. امروزه محتواها نقش بسیار مهمی را در رشد کسب و کارها و دنیای دیجیتال ایفاگر هستند. اگر یک محتوا بتواند تمامی استانداردهای مورد نیاز را رعایت کند، در آن صورت می توانید انتظار ارتقاء سایت و دیگر امتیازات موجود را داشته باشید. منبع : https://content-marketing.top  

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید