مشاوران کسب و کار

چرا باید به مشاوران کسب و کار اعتماد کرد؟

پس از مدت ها برنامه ریزی و سعی و تلاش، بالاخره موفق می شویم که کسب و کاری که همیشه آرزویش را داشتیم راه اندازی کرده و کار خود را شروع کنیم. بعد از آن، مثل فرزند خود به آن رسیدگی میکنیم، برای آینده اش برنامه ریزی میکنیم، سرمایه گذاری میکنیم و نگران پیشرفتش هستیم.

اما در برخی مواقع مشکلاتی برای فرزند ما پیش می ­آید که هیچ تجربه ای برای روبرویی با آن نداریم و نمی دانیم چطور می توانیم با کمترین آسیب به کسب و کارمان، بهترین عملکرد را ارائه کنیم.

دوستان، آشنایان و اطرافیان هرکدام ممکن است راهکارهای خود را ارائه کنند، اما آیا حاضریم آینده کسب و کارمان را به دست اطرافیان که ممکن است تخصص کافی هم نداشته باشند بسپاریم و ریسک از بین رفتن آن را به جان بخریم؟

در این بین، افرادی که تخصص یا حداقل تجربه ی کافی در مدیریت کسب و کارها دارند به ما پیشنهاد می کنند که سراغ یک مشاور کسب و کار برویم.

 

این حق شما است که قبل از جلسه مشاوره بازاریابی، برندینگ، تبلیغات و صادراتی خود با دکتر بزاززاده، مطمئن بشوید هزینه ای که دارید صرف می کنید ارزشش را دارد یا خیر؟ از طرفی وقتِ ما هم ارزشمند است! برای همین ما یک پیشنهاد ویژه براتون داریم؛ به جهت اینکه شما مطمئن بشوید آیا دکتر بزاززاده می تونه کمکتون بکنه یا خیر؟ اول از همه به صفحه نظرات مشتریان در سایت ایده مراجعه کنید تا از نتیجه کم و کیفِ مشاوره های داده شده توسط دکتر بزاززاده آگاه بشوید و از طرفی دیگر پیشنهاد می کنیم حتماً رزومه ایشان را بخوانید تا مطمئن بشوید تخصصِ ایشان می تواند به شما کمک بکند یا خیر؟ بعد از اینکه از تصمیم خود مطمئن شدید می توانید با کارشناسان ما از طریق شماره های زیر تماس حاصل فرمایید: 02122732037 - 02122712355 - 02122733086

 

چرا به مشاور کسب و کار اعتماد کنیم؟

به محض شنیدن کلمه مشاوره کسب و کار ممکن است چندین و چند سوال برای ما به وجود بیاید:

  • مشاور کسب و کار کیست؟
  • چرا باید آینده کسب و کارم را به دست او بسپارم؟
  • از کجا معلوم راهکاری که به من میدهد بیشتر باعث ضرر من نشود؟
  • اگر نتیجه نداد چی؟ فقط وقت و هزینه الکی صرف کردم.

و شاید ده ها سوال دیگر که در کل از ما می پرسند: «چرا باید به مشاوره کسب و کار اعتماد کنیم؟».

در این مقاله، دکتر بزاززاده، مشاور بین المللی کسب و کار و صاحب برند mrioi، در این مقاله قصد دارد به این مسئله بپردازد که چرا باید به یک مشاور کسب و کار اعتماد کنیم و اصلاْ چطور می توان یک مشاور قابل اعتماد را تشخیص داد؟

 

1-  به او نیاز داریم

 اگر بخواهیم یک کسب و کار موفق و پویا داشته باشیم، باید به خود جرات ریسک کردن بدهیم و این به معنای مواجه شدن با شرایطی است که پیش از این با آن روبرو نشده ایم. درست است که این شرایط می توانند به ما در کسب تجربه های جدید کمک کنند و ما را قوی تر کنند، اما در این مواقع کوچک ترین اشتباه ما می تواند به نابودی کسب و کارمان منجر شود.

اینجاست که باید از شخصی که تجربه ی کافی برای مواجهه با شرایط مشابه دارد استفاده کنیم، تا با موفقیت این بحران را پشت سر بگذاریم و نه تنها ضرر نکنیم، بلکه از موقعیت خود به بهترین شکل استفاده کرده و سود کنیم.

مشاور کسب و کار از آنجایی که با شرکت ها و سازمان های کوچک و بزرگ بسیاری همکاری می کند، کاملاْ با موقعیت های مختلف آشنایی دارد و می تواند بهترین راهکار را در اختیار ما قرار بدهد تا بهترین تصمیم را بگیریم.

2-   مزایایی که در اختیار ما قرار می دهد

مشاوره کسب و کار تنها برای زمانی که نمی دانیم چه تصمیمی بگیریم نیست. این مشاوران می توانند در تمامی زمینه های مدیریتی از جمله بازاریابی، مدیریت کارمندان، استراتژی، برنامه ریزی و گاهاْ بازرگانی به شما کمک کنند.

برخی از مزایایی که می توان از مشاوره کسب و کار بدست آورد شامل موارد زیر می باشند:

  • تخصص کافی: مهم ترین ارزش مشاوران کسب و کار شامل دانش، مهارت و تاثیرگذاری آنهاست. از آنجایی که این افراد با کسب و کارهای بسیاری همکاری می کنند، اطلاعات دقیق تر و جامع تری نسبت به مدیریت کسب و کار، بازار کار و روند بازار دارند.
  • صرفه جویی در هزینه ها: زمانی که شما از یک مشاور کسب و کار استفاده می کنید، تنها هزینه سرویسی که می خواهید را پرداخت می کنید. این کار در مقایسه با استخدام یک کارمند با همان میزان تجربه و تخصص می تواند تا حد زیادی به شما در صرفه جویی هزینه هایتان کمک کند.
  • صرفه جویی در زمان: تجربه ی مشاوران به این معناست که آنها از قبل بهترین راهکار را می دانند. به عنوان مثال، یک مشاور کسب و کار حرفه ای می تواند با یک نگاه به روند تولید کسب و کارها بخش های ناکارآمد را شناسایی کند.
  • رویکرد بی طرفانه: شاید مهم ترین مزیت استفاده از مشاوره کسب و کار این باشد که مشاوران می توانند بدون تعصب، بصورت منطقی با چالش ها روبرو شوند، کاری که بسیاری از مدیران به دلیل تعصب هایی که روی ارزش های کسب و کار و فرهنگ سازمانی خود دارند موفق به انجام آن نمی شوند.
  • شخصی سازی: دیگر ویژگی مهم استفاده از مشاوران کسب و کار برند mrioi این است که مشاوران این مرکز، برای هر کسب و کاری از راهکار ویژه و مناسب هر شرکت یا سازمان استفاده می کنند. به عبارت دیگر، برخلاف بسیاری از مشاوران، متخصصان ما از یک راهکار برای همه ی مراجعان استفاده نمی کنند.

 

3-   اصلاح کسب و کار

بسیاری از مواقع می دانیم که مشکل اصلی ما چیست و چه چیزی باعث شده تا نتوانیم عملکرد مناسب و بهتری داشته باشیم، ولی همچنان با همان روش قبلی ادامه می دهیم.

در این مواقع، یا نمی دانیم که باید از کجا شروع به ایجاد تغییر کنیم، یا به دلایل مختلف مثل هزینه ها و یا صرفاْ عدم تمایل نمی خواهیم تغییری در روند کلی کسب و کارمان ایجاد کنیم.

در این مواقع، مشاوران کسب و کار می توانند بهترین راه چاره را به شما ارائه کرده و به شما نشان بدهند باید تغییر را از کجا شروع کنید، چطور اعمالش کنید و چطور کمترین هزینه را برای این کار بپردازید.

 

رسیدن به نتیجه ی مطلوب

بیایید باهم روراست باشیم، تا زمانی که ما نیاز به یک نیروی متخصص را احساس نکنیم و همه چیز خوب پیش برود به سراغ مشاور کسب و کار نمی رویم. اما زمانی که اقدام به استفاده از این متخصصان می کنیم، قبول کرده ایم که به کمک نیاز داریم.

با این حال، اگر به شخصی که به او مراجعه کرده ایم اعتماد نکنیم و حرف ها و راهکارهایی که در اختیارمان قرار می دهد را نشنیده بگیریم، نمی توانیم نیاز خود را برطرف کرده و نتیجه ای که انتظارش را داشتیم را بدست بیاوریم.

در این صورت، نه تنها مشکل ما برطرف نمی شود، بلکه پول و زمان خود را صرف کاری کرده ایم که نتیجه ی دلخواه را به ما ارائه نمی کند.

 

مشاور کسب و کار قابل اعتماد کیست؟

بسیار خوشحالیم که تا اینجای کار با ما همراه بوده اید. تا اینجای مقاله متوجه شدیم که چرا باید به یک مشاور کسب و کار اعتماد کنیم، و استفاده از این مشاوران چه مزیتی برای ما خواهد داشت.

در ادامه قصد داریم به ویژگی هایی اشاره کنیم که به ما نشان می دهد می توانیم به مشاور خود اعتماد کنیم یا خیر.

بطور کلی سه فاکتور مهم وجود دارد که می توانیم با بررسی آنها تا حد زیادی تشخیص بدهیم که مشاور ما قابل اعتماد است یا خیر.

1-  منابع معرفی مشاور

منابع مربوط به یک مشاور کسب و کار چندین بخش را شامل می شود که از جمله آنها می توان به نمونه کارهای مشاور (از مشتریان)، رزومه ی کاری، رشته تحصیلی شخص، مطالعه موردی یا افرادی که در شبکه شما آن مشاور را به شما معرفی می کنند اشاره کرد.

همچنین شبکه هایی مثل لینکداین (Linkedin) نیز می توانند کارساز و مفید باشند، اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که ممکن است اطلاعاتی که افراد درباره خودشان منتشر می کنند، کمی نسبت به واقعیت اغراق آمیز باشد.

به رزومه کاری مشاور خود توجه ویژه ای داشته باشید. رزومه کاری آنها می بایست به خوبی نشان بدهد که در چه کسب و کارهایی فعال بوده اند، چند سال تجربه ی کاری دارند، و تا چه حد توانسته اند رضایت مراجعان خود را بدست بیاورند.

مطالعه موردی می تواند به خوبی به شما کمک کند تا بدانید که فرد موردنظر شما در چه زمینه ای فعالیت می کند، تخصص او در چه زمینه ای است، چه نوع مشکلاتی را برطرف می کنند (شامل نقاط قوت تجارب آنها).

 

2-  پس زمینه کاری

این روزها متاسفانه افراد بسیاری تنها با مشاهده چند فیلم مشاوره یا خواندن چند کتاب، ادعای مشاوره کرده و در زمینه های مختلف اقدام به ارائه مشاوره می کنند. لازم به ذکر است که استفاده از خدمات این افراد شما را به نتیجه ی دلخواهتان نمی رساند.

بنابراین بسیار مهم است که اطلاعات کافی درباره مشاور کسب و کار خود و پس زمینه کاری او داشته باشید.

 

3-  حضور عمومی

اکثر مشاوران موفق و کارکشته در انواع مختلفی از فعالیت های بازاریابی، تبلیغاتی، برندینگ و PR فعالیت می کنند، شامل:

  • سخنرانی های عمومی (ارائه در کنفرانس ها و دوره های آموزشی)،
  • پادکست ها،
  • حضور در رادیو و تلویزیون،
  • بازاریابی محتوایی،
  • مصاحبه های مختلف،
  • کارهای تیمی،
  • کتاب ها.

https://mrioi.com/

این امر باعث می شود که شما بتوانید ارتباط هرچه بیش تری با آن شخص داشته باشید، و طرز تفکر و افکار او را بشناسید و تصمیم بگیرید که چنین فردی می تواند در ساخت آینده ای بهتر برای کسب و کارتان به شما کمک کند یا خیر.

 

موسسه تبلیغاتی و تحقیقاتی ایده

  • مشاوره تبلیغات، برندینگ و بازاریابی داخلی و بین الملل
  • مجری انواع پروژه های تبلیغاتی، تحقیقات بازاریابی و بازاریابی صنعتی
  • آدرس ایران: تهران، میدان تجریش، خیابان غلام جعفری، پلاک 37
  • آدرس عراق: بغداد، جنب سفارت تونس، عالم البلاط
  • تلفن: 02122733086

 

/پایان رپرتاژ آگهی

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و اپریویو مسئول تایید صحت آن نیست

اینها را هم بخوانید