الگوریتم جدید در مرتب سازی فیدهای اینستاگرام
در آینده ای نزدیک اپلیکیشن محبوب اینستاگرام میزبان تغییری می شود، بدین ترتیب که فیدهای نمایش داده شده بهینه می گردند. این تغییر به این معناست که تصاویر و ویدئوهایی که فید شما را پر کرده اند با چیدمانی که اینستاگرام تصور می کند برای شما جذاب تر و جالب تر است، قرار خواهند گرفت.
اما دلیل چنین اقدامی از سوی اینستاگرام چیست؟ مبنی بر بیانات وب سایت اشتراک گذاری عکس و ویدئو که متعلق به کمپانی فیسبوک است، کاربران حدود 70% از مطالب فیدهای خود را از دست می دهند، با افزایش تعداد مخاطبین، مطالب نمایش داده شده در فید نیز به موازات آن بیشتر می شوند و این امر مشاهده تمامی مطالب را کمی دستخوش تغییر و دشوار می کند. اما با کمک رویکرد جدید اینستاگرام که بر نمایش فیدهای مهم در اول صفحه متکی است، احتمال مشاهده آنها به طرز چشمگیری افزایش می یابد.
مرتب سازی بر اساس رابطه شما با فردی که نوشته ای را ارسال کرده می باشد، از طرفی محتوای عکس یا ویدئو نقش بسزایی در تعیین مکان قرار گیری آن در فید شما ایفا می کند.
بنا به تصریحات اینستاگرام از این طریق هیچگونه عکس یا ویدئویی را که دنبال می کنید از دست نخواهید داد. به بیان آنها تمامی نوشته ها مانند قبل در جای خود قرار گرفته اند، تنها چیزی که دستخوش تغییر شده نحوه چیدمان و مرتب سازی آنها می باشد.
ترتیب تصاویر و ویدئوهای فید بر اساس میزان علاقه مندی شما نسبت به آن محتوا، رابطه شما با فرد ارسال کننده و زمان بندی و به موقع بودن نوشته خواهد بود. برای شروع کار تمرکز ما بر روی بهینه سازی ترتیب قرارگیری نوشته نهاده شده، اما تمامی نوشته ها مانند قبل در فید حضور دارند، اما با ترتیبی متفاوت.
زمانی که خواننده مورد علاقه شما یک ویدئو از اجرای خود در کنسرت شب گذشته را به اشتراک می گذارد، ویدئو زمانی که بیدار شدید به شما نمایش داده می شود و این شرایط به تعداد اکانت هایی که دنبال می کنید و زمان محلی مکان زندگی شما بستگی ندارد. اینستاگرام برای پیاده سازی مناسب این ویژگی به بازخوردها و نظرات کاربران نیاز دارد و این تجربه جدید در ماه های آینده به دست کاربران و طرفداران این اپلیکیشن محبوب خواهد رسید.