اهمیت نوشتن لاگ تغییرات در آپدیت اپلیکیشن های موبایل
مشاهده فهرستی طولانی از اپلیکیشن هایی که در صف آپدیت گوشی شما قرار می گیرند، امری بسیار متداول است که بی شک همه شما نیز به وفور با آن مواجه شده اید، اغلب این اپلیکیشن ها بدون اینکه به شرح دلیلی قانع کننده برای این آپدیت بپردازند، از شما درخواست دانلود 100 مگابایت دیگر برای نسخه جدید را می کنند.
توسعه دهندگان بزرگ و کوچک برای این وضعیت مقصرند و حتی فیسبوک نیز در این میان بدنام است و در لاگ تغییرات خود، به صورت کلی و اجمالی سخن از ارتقای تجربه کاربری برای کلاینت موبایل و مسنجر به میان می آورد و دلیلی برای دانلود آپدیتی با چنین حجم عظیم و برای سومین بار در ماه را بیان نمی کند، دراپ باکس نیز اخیرا استراتژی مشابهی را در پیش گرفته است.
این لوگ های تغییر سرهم بندی شده برای ارسال آپدیت در اپ استورها مناسب است، اما هیچ سودی برای کاربران که در حقیقت هدف اصلی اپلیکیشن ها می باشند ندارد. باید به این نکته توجه داشت که این یادداشت ها و توصیفات بخش مهمی از تجربه کاربری اپلیکیشن تلقی می شوند. افراد تازه کار با اطلاع رسانی درباره امکانات جدید می توانند سود بیشتری از اپلیکیشن را از آن خود کنند. افراد اندکی در وبلاگ های توسعه دهندگان ثبت نام می کنند تا از آپدیت ها مطلع شوند، بنابراین این امکان فرصت بسیار خوبی برای اطلاع رسانی درباره فعالیت هایی است که در راستای ارتقای محصول خود به انجام می رسانید.
لاگ تغییرات به کاربران نیز کمک می کنند تا از باگی که به تجربه آنها لطمه وارد کرده اطلاع حاصل کنند. شاید گروه کوچکی از کاربران شما برای این موضوع اهمیت قائل شوند، اما همین دسته از کاربران طرفداران وفادار شما هستند که با دیگران نیز درباره اپلیکیشن شما سخن می گویند.
چنانچه از کاربران درخواست می کنید که دیتای ارزشمند خود را صرف دانلود یک آپدیت دیگر برای اپلیکیشن شما کنند، حداقل کاری که می توانید برای آنها انجام دهید آگاهی دادن درباره امکاناتی است که در قبال این آپدیت دریافت خواهند کرد. نوشتن یادداشت های انتشار، مخصوصا پس از رفع خطاها و افزودن و تست امکانات جدید ممکن است کار دشواری به نظر برسد، اما این کار بخش مهمی از تجربه کلی محصول شما می باشد. مشخص نیست که چند نفر این نوشته ها را می خوانند، اما این بدین معنا نیست که کاربران از این کار قدردانی نخواهند کرد.