اپل خانه تکانی اپ استور را با پاک کردن اپلیکیشن های قدیمی و بلااستفاده آغاز کرد
خدمت رسانی بهتر به مشتریان یکی از مهم ترین اهداف کمپانی اپل است و آنها در تلاش برای بهبود محصولات و خدمات خود هستند. مبنی بر آخرین گزارشات، کمپانی اپل توسعه دهندگان را از تغییرات آینده که با هدف کمک به مشتریان جهت یافتن اپلیکیشن های باکیفیت می باشد، مطلع کرده است.
از 7 سپتامبر به بعد، اپل آن دسته از اپلیکیشن های قدیمی که آپدیت هایی برای سازگاری بیشتر دریافت نمی کنند، با قوانین کنونی مطابقت ندارند و عملکرد مورد انتظار را ارائه نمی دهند از اپ استور حذف خواهد کرد.
کیفیت اهمیت بسیار زیادی برای ما دارد، می دانیم که به سختی تلاش کرده اید تا اپلیکیشن مبتکرانه و جدیدی ساخته و اپلیکیشن های خود را با محتوا و قابلیت های جدید آپدیت می کنید. اپلیکیشن هایی که دیگر عملکرد مورد انتظار را ارائه نمی دهند و از قوانین کنونی بررسی پیروی نمی کنند و یا مدت زمان زیادی است که آپدیت جدیدی برای سازگاری بیشتر دریافت نکرده اند شامل این طرح خواهند بود. ما در حال پیاده سازی یک فرآیند مستمر جهت ارزیابی اپلیکیشن هایی با این مشکلات هستیم و توسعه دهندگان این قبیل اپلیکیشن ها را باخبر خواهیم ساخت و اپلیکیشن های مشکل دار را از اپ استور حذف خواهیم نمود.
از ماه سپتامبر اپلیکیشن های موجود در تمامی دسته بندی ها شامل این فرآیند بررسی جدید خواهند بود. کمپانی اپل به تمامی توسعه دهندگانی که اپلیکیشن های آنها مشکل دارد اطلاع رسانی کرده و یک مهلت 30 روزه را جهت اعمال تغییرات در اختیار آنها قرار می دهد تا بتوانند از حذف اپلیکیشن خود از اپ استور پیشگیری کنند و اپلیکیشن هایی که به محض بار شدن کرش می کنند، به سرعت از اپ استور حذف خواهند شد.
اپل برنامه های دیگری را نیز برای محدود کردن تعداد کاراکترهای استفاده شده در نام اپلیکیشن ها در سر دارد، برخی از توسعه دهندگان از نام های بسیار طولانی برای نام اپلیکیشن خود استفاده می کنند تا بر روی نتایج جستجو تاثیر گذارد، اما قوانین جدید از چنین کاری جلوگیری می کند. از 7 سپتامبر نام اپلیکیشن های ارسال شده در iTunes Connect برای اپلیکیشن های جدید و نیز اپلیکیشن هایی که آپدیت شده اند به حداکثر 50 کاراکتر محدود خواهد شد.
جستجو یکی از روش های متداول برای کشف و دانلود اپلیکیشن ها از سوی کاربران تلقی می شود، اما برخی از توسعه دهندگان از نام های بسیار طولانی شامل توضیحات و عبارت هایی استفاده می کنند که ارتباط مستقیمی به اپلیکیشن آنها ندارد، هدف از این کار تاثیر گذاشتن بر نتایج جستجوی اپ استور و دیده شدن بیشتر اپلیکیشن خود می باشد، اما این نام های طولانی به طور کامل در اپ استور نمایش داده نمی شوند و هیچ ارزشی برای کاربر ندارند، از این رو یک محدودیت 50 کاراکتری برای نام اپلیکیشن ها اعمال خواهد شد.
در طول ماه های اخیر کمپانی اپل منابعی را جهت ارتقای اپ استور اختصاص داده و در ماه ژوئن اپل از برنامه های خود برای راه اندازی اشتراک برای محصولات تمامی دسته بندی ها، ارائه سهم درآمدی مطلوب تر، ارتقای ابزارهای اشتراک گذاری و ارائه تبلیغات به نتایج جستجوی اپ استور خبر داد تا از طریق راه و روش های جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان جهت تبلیغ اپلیکیشن های خود قرار دهد.