برترین شیوه ها جهت جلب توجه کاربران نسبت به تبلیغات موبایل
اخیرا تبلیغات نیتیو موبایل توجه عموم را بیش از پیش به خود جلب نموده است، چرا که مشتریان زمان بیشتری برای کار با گوشی های موبایل و اپلیکیشن های مورد علاقه خود اختصاص می دهند. به همین دلیل تبلیغات نیتیو راهی مناسب و تاثیرگذار برای تبلیغ محتوا است و در صورت استفاده صحیح، هیچگونه تداخلی با تجربه کاربری ایجاد نمی کند. تبلیغات نیتیو با اپلیکیشن ترکیب شده و تجربه ای متفاوت را خلق می کنند، این نوع تبلیغات زاینده تعامل عمیق تر می باشند، در نتیجه برندها آنها را به عنوان گزینه ای مناسب ترجیح می دهند. از آنجایی که این گونه تبلیغات کمتر از بنرهای معمولی در نظر جلوه می کنند، قابلیت کشف تبلیغات به شکل طبیعی تری را به کاربران می بخشند. تحقیقات اخیر از Polar Mobile نشان داده که 79 درصد از ناشران از تبلیغات نیتیو موبایل بهره می گیرند، دلیل این امر پر واضح است، نرخ کلی کلیک بر روی چنین تبلیغاتی روی موبایل به میزان 50 درصد بالاتر از نسخه دسکتاپی همان تبلیغ است. حتی با وجود یکپارچه سازی تبلیغات نیتیو موبایل در محصولات، هنوز هم ناشران با فراز و نشیب هایی در طول فرآیند رو به رو هستند. با پیروی از شیوه های پیشنهاد شده در ادامه مطلب، قادر به دستیابی به تجربه کاربری بهتر و افزایش خرید می باشید. 1. واقع گرا باشید ادغام تبلیغات نیتیو با محتوای پیرامون آنها به حصول نتیجه از سوی آنها می انجامد، اما در این حین باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که در ذهن کاربران این تفکر به وجود نیاید که آنها بر روی محتوای اصلی صفحه کلیک می کنند. شفاف سازی بخش تبلیغات دارای اهمیت است، انجام این کار با استفاده از سایه روشن ها و بهره گیری از یک فونت متفاوت که بین متن و محتوای اصلی و تبلیغات تمایز ایجاد می کند، میسر می گردد، علاوه بر این باید به وضوح نوع تبلیغات را نیز ذکر کنید. مراجعه به راهنماها و قوانین اپ استورها نیز در اکثر مواقع پیشنهاد می شود، موارد متذکر شده در آنها را رعایت کنید، در غیر این صورت ممنوعیت اپلیکیشن نتیجه خواهد شد. 2. تلاش برای وضوح بیشتر روش دیگر برای شفاف سازی در تبلیغات نیتیو استفاده از پیام های ساده و واضح است. باید از عناوین باارزش استفاده کنید که کاربر را سردرگم نکند و ارزش کلیک داشته باشد، در عین حال در کاربران تمایلی برای کسب اطلاعات بیشتر ایجاد نمایید. از بکارگیری رنگ ها، تصاویر و اشکال زننده پرهیز کنید، چرا که فضایی برای آنها در موبایل وجود ندارد، این موضوع برای تبلیغات آیکونی نیز بسیار مهم است، چرا که معمولا همزمان با انتخاب اپلیکیشن یا ویجت از سوی کاربر به نمایش گذاشته می شوند. هر چه تبلیغ اصیل تر و واقعی تر باشد، به تجربه کاربری بهتری نیز می انجامد، در حقیقت بهترین تجربه کاربری چیزی است که به خرید منجر شود. تمجید برند و تبلیغ بیش از حد درباره آن برای کاربران آزاردهنده است، تنها سعی در تعامل با کاربران خود داشته باشید و مطابقتی بین محتوا و ظاهر اپلیکیشن و تبلیغات خود بوجود آورید. 3. چیزی باارزش به کاربران خود پیشنهاد دهید هنگام ساخت اپلیکیشن به جای فروش و چرب زبانی که اغلب ناخوشایند است، به تعامل با کاربران خود بیندیشید، چرا که محتوای خوب بسیار قانع کننده است. کاربران موبایل به طور طبیعی بر روی تبلیغاتی کلیک می کنند که ارائه دهنده ارزش باشد و مورد هدف قرار دادن مخاطب روشی است که ارزش خلق می کند. چنانچه شما ناشر یک اپلیکیشن غذای سالم هستید، نباید در اپلیکیشن دونات یا میلک شیک را تبلیغ کنید، بلکه باید مطالب مرتبط با تناسب اندام که دربرگیرنده اطلاعات مفید درباه تندرستی است، به کاربران ارائه دهید. لازم است تمرکز خود را بر روی محتوا و خلاقیت خود بگذارید و به بازخوردهای دریافت شده از سوی مشتریان نیز توجه ویژه ای کنید، اگر یک نوع خاص از تبلیغات زاینده بازخوردهای منفی است، سریعا تاکتیک خود را عوض کنید. 4. به تست تبلیغات خود جهت اطلاع از بهترین حالت بپردازید تغییرات جزئی در طراحی و عناوین به نتایج چشم گیری منجر می شود. تنها روش برای اطلاع از بهترین گزینه انجام تست A/B است، بدین ترتیب که دو متغیر متفاوت را به صورت همزمان امتحان کرده و نتایح حاصل از هر کدام را مورد بررسی و بازبینی قرار می دهید. شاید این مفهوم ساده به نظر برسد، اما گاه دشواری هایی را به همراه دارد و بسیاری از برندها از این گام مهم غفلت می کنند. برای بهینه سازی کمپین های خود زمان صرف کنید و بر روی محتوایی که به احتمال قوی نتایج بهتری را نتیجه می دهد سرمایه گذاری کنید، تنها در این شرایط است که در دراز مدت به سود بیشتری دست خواهید یافت. در حالی که گوگل و فیسبوک تمرکز خود را بر روی شرکت ها و همکاران بزرگ نهاده اند، پلت فرم های تبلیغات نیتیو مستقل مانند YeahMobi ناشران کوچک و متوسط را هدف قرار داده اند. داده های عملکردی دقیقا شما را از مکان کلیک ها آگاه می سازند و شما می توانید کمپین خود را گسترش داده و به کسب درآمد از اپلیکیشن های خود بپردازید. 5. تفکر موبایل گونه در حین طراحی تبلیغات به تفکر دربار چگونگی تطابق آن با تجربه کاربری نیز بپرازید. آیا محتوا با کاربر موبایل مرتبط است؟ آیا کاربر در یک گوشی با صفحه نمایش کوچک قادر به دیدن محتوا است؟ تبلیغات در پلت فرم های گوناگون چگونه نمایش داده می شود؟ آیا کاربر به راحتی قادر به اشتراک گذاری محتوا از طریق کانال های اجتماعی است؟ کاربران اپلیکیشن های موبایل به طور مداوم به آپدیت کردن اپلیکیشن ها و ترجیحات خود می پردازند، بنابراین لازم است شما نیز به آپدیت کردن کمپین های خود بپردازید. خلاقیت موجب تعامل مستمر کاربران می گردد، به علاوه لازم است توجه ویژه ای به بازخوردهای دریافتی از اپ استور کنید، در صورت دریافت بازخوردهای منفی از بابت نمایش تبلیغات به صورت مستمر و گاه آزاردهنده، حجم و تککر نمایش آنها را کاهش دهید. ممکن است از کاربران بازخوردهایی با مضمون اشغال حجم زیادی توسط اپلیکیشن، دشواری در خواندن متن به دلیل استفاده از فونت های کوچک و ایجاد دشواری در استفاده از اپلیکیشن دریافت کنید، در این شرایط باید نیازهای کاربران خود را برطرف نمایید. پلت فرم هایی مانند YeahMobi به شما امکان آپدیت کردن فرمت ظاهری تبلیغ و سایر تنظیمات را می دهند و می توانید آنها را از طریق اپلیکیشن یا داشبود نیتیو آن تغییر دهید. همواره به وضوح و مشخص بودن تبلیغات و ظاهر آن توجه داشته باشید. سرمایه گذاری در پلف فرم تبلیغاتی که تجزیه و تحلیل و داده هایی از کارآیی را در اختیار قرار دهد حیاتی است و به بهبود کمپین و سازگاری با تغییرات می انجامد. http://venturebeat.com برگرفته از